"Укрзалізниця" ініціює підвищення тарифів на проїзд у пасажирських потягах на 10% у липні та жовтні

Державна адміністрація залізничного транспорту України ("Укрзалізниця") ініціює підвищення вартості проїзду в потягах внутрішнього сполучення у два етапи - по 10% у липні та жовтні 2014 року в усіх категоріях пасажирських вагонів, окрім СВ і потягів "Інтерсіті+".
"Тобто, підвищення тарифів у грудні 2014 року до грудня попереднього року становитиме 21%. Тариф на перевезення багажу та вантажобагажу не змінюватиметься", - повідомила прес-служба адміністрації.
Відомство повідомляє, що якщо нині вартість проїзду в плацкартному вагоні фірмового потяга №81 Київ-Ужгород (915 км) при дії коефіцієнта за днями тижня 1,0 становить 135,99 грн, у купейному - 237,09 грн, то після першого етапу підвищення тарифів вартість проїзду становитиме 146,53 грн, у купейному - 257,75 грн.
У плацкартному вагоні фірмового поїзда № 84 Київ – Маріуполь (876 км) сьогодні, при дії коефіцієнта за днями тижня 1,0, вартість проїзду становить 120,23 грн, у купейному – 210,69 грн. Після першого етапу підвищення тарифів вартість проїзду у плацкартному вагоні становитиме 129,59 грн, у купейному - 228,55 грн.
"Востаннє тарифи на перевезення пасажирів у внутрішньому сполученні у плацкартних та купейних вагонах зросли у жовтні 2013 року. Впродовж минулого й поточного років значно подорожчала продукція, яка купується для потреб залізничної галузі. Зокрема, на 21,3% зросла ціна на бандажі локомотивні, на 11,7% - колеса вантажні, на 8% - на колодки гальмівні, майже на 40% – на дизельне пальне, на 13,5% – на електроенергію. Також зросли ціни на капітальний ремонт тягового та моторвагонного рухомого складу, пасажирських вагонів більш ніж на 8%", - ідеться в прес-релізі адміністрації.
"Укрзалізниця" зазначає, що підвищення тарифів зумовлене необхідністю дещо зменшити цю різницю, хоча і не розв'яже проблеми збитковості пасажирських перевезень. "Тарифи на здійснення пасажирських перевезень і надалі залишаться нижчими від нульової рентабельності. Це лише частково дасть можливість зменшити перехресне субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних, гарантувати безпеку руху та зменшити витрати на утримання парку пасажирських вагонів, зношеність яких становить 86%, тепловозів – 95,1%, електровозів – 91,6%", - ідеться в прес-релізі.
"Укрзалізниця" наголошує, що після оприлюднення на сайті Мініфраструктури проект наказу проходитиме процедуру погодження з іншими міністерствами і відомствами, далі його буде подано на державну реєстрацію. Нові тарифи почнуть діяти з дня офіційного опублікування документа.