Cargill інвестує $100 млн у будівництво зернового термінала в порту "Южний"

Компанія Cargill (США) підписала з компанією "М.В. Карго", що оперує в Морському торговельному порту "Южний" (Одеська обл.), інвестиційну угоду, згідно з якою компанія побудує в порту зерновий термінал.
Зазначену угоду було підписано в середу в Кабінеті Міністрів України.
"$100 млн Cargill вирішила інвестувати в порт "Южний" у будівництво зернового термінала, щоб став одним із найбільших хабів в Україні", - сказав прем'єр-міністр України Арсеній Яценюк.
Міністр інфраструктури Андрій Пивоварський після підписання документа зазначив, що такі угоди Україна могла б підписувати раз на місяць, але для цього Верховна Рада має проголосувати за законопроект №2488а, який дозволив би вивести державних стивідорів із переліку підприємств, що не підлягають приватизації. Це створило б тисячі робочих місць, додаткову монетарну базу для бюджету та принесло мільярди інвестицій.
"Шановні депутати, допоможіть нам створити нові робочі місця", - сказав він.
Міністр аграрної політики та продовольства Олексій Павленко додав, що Україна є аграрною супердержавою та єдиною країною, яка може подвоїти виробництво у разі збільшення фінансування "в землю".
"Цього року ми зробили рекорд щодо експорту 35 млн тонн (зернових - ІФ), йдемо на рекорд 37 млн тонн, але це було б неможливо без інвестицій у портову інфраструктуру", - сказав він.
Як повідомлялося, компанія Cargill, Адміністрація морських портів України (АМПУ) і ТОВ "М.В. Карго" в серпні 2015 року підписали тристоронній меморандум про наміри реалізувати інвестиційний проект у Морському торговельному порту "Южний".
Підписаний документ підтверджував намір Cargill придбати 51% перевалочного термінала, який стивідорна компанія "М.В. Карго" побудує в порту "Южний". За умовами меморандуму, до початку будівництва АМПУ зобов'язується створити на підході до термінала акваторію з належним рівнем днопоглиблення.
"Новий термінал означає більше портових зборів, більше надходжень до місцевого і державного бюджетів, більше високооплачуваної роботи для українців. Адже після реалізації інвестпроекту Cargill в Одеському регіоні з'явиться до 350 нових робочих місць. Ми хочемо, щоб подібні проекти всесвітньо відомих компаній стали позитивним сигналом для бізнесу, який лише готується зайти в Україну", - прокоментував тоді міністр інфраструктури А.Пивоварський.
Зазначалося, що термінал дасть змогу Cargill здійснювати перевалку зернових, продуктів їх переробки та інших вантажів. Пропускна спроможність першої черги будівництва становитиме до 5 млн тонн. Друга черга передбачає збільшення потужності ще на 2-4 млн тонн.
Наступним етапом після підписання меморандуму про наміри було спільне опрацювання договору про співробітництво, визначення термінів виконання і технічних параметрів проекту, а також рівня відповідальності в ньому сторін. Сторони планували укласти цей договір після того, як Cargill увійде до капіталу "М.В. Карго" шляхом підписання акціонерної угоди.
Тоді сума запланованих інвестицій оцінювалася в $130 млн. Запуск термінала попередньо було заплановано на 2017 рік.
У жовтні 2015 року стало відомо, що Європейський банк реконструкції і розвитку (ЄБРР) розглядав можливість надання ТОВ "М.В. Карго" $37 млн кредиту для фінансування будівництва зернового термінала в порту "Южний".
Cargill останніми роками висловлював зацікавленість у будівництві портового зернового термінала в Чорному морі, що сприяло б довгостроковій стратегії розвитку зернового та олійного бізнесу в Чорноморському регіоні.
За даними Єдиного державного реєстру юридичних і фізичних осіб, ТОВ "М.В. Карго" засновано в 2004 році, його засновником є кіпрська компанія "Корнлекс Імпекс Лімітед". Раніше власниками "М.В. Карго" були Валентина Мушинська, Єгор Гребенников та Андрій Ставніцер (керівник і співвласник групи терміналів "ТІС").