Україна і США готують на серпень відновлення запусків до МКС за замовленням NASA модернізованої РН Antares

Україна і США готують на серпень відновлення з космодрому на о. Уоллопс (штат Вірджинія, США) запусків модернізованої ракети-носія (РН) середнього класу Antares, що забезпечує доставку вантажів на Міжнародну космічну станцію (МКС) за замовленням NASA, повідомив агентству "Інтерфакс-Україна" голова Державного космічного агентства України (ДКАУ) Любомир Сабадош.
"Згідно з інформацією наших американських партнерів, запланований раніше на 6 липня запуск вантажівки Cygnus до МКС за допомогою Antares з космопорту на о. Уоллопс з технічних причин перенесено попередньо на серпень: партнери із кооперації завершують "доведення" нових РД-181, що пройшли в червні успішні вогневі випробування", - сказав він.
Як нагадав глава ДКАУ, Україна виступає одним з основних учасників програми Аntares: розробником конструкції першого ступеня РН є ДП "КБ "Південне" (КБЮ), а виробником – ДП "Південмаш" (ЮМЗ, обидва Дніпропетровськ).
За даними ПМЗ, на початку року "Південмаш" і американська Orbital ATK уклали новий контракт на виробництво і поставку шести перших ступенів РН Antares для комерційних місій NASA з опцією на ще шість ступенів. За даними ПМЗ, поставка не менше двох блоків перших ступенів у рамках контракту запланована на осінь. У загальній складності, з 2013 року американському замовнику в рамках проекту вже поставлено вісім перших ступенів РН Antares, з них три ступені поки що не використані.
Україна і США співпрацюють за програмою Antares c 2008 року: головним розробником РН Antares для транспортування вантажів на МКС у рамках контракту з NASA обсягом $1,9 млрд виступає американська Orbital ATK – світовий лідер аерокосмічної та військової промисловості. З 2013 року в рамках програми виконано 5 з 8 передбачених контрактом до 2016 року комерційних рейсів: 2 запуски в 2013 році, і 3 – в 2014 році, з них один невдалий. Після аварії РН Antares у жовтні 2014 року, Orbital прийняла рішення про заміну ракетного двигуна AJ-26, який є модифікацією закупленого США в РФ радянського НК-33 на РД-181 російського НВО "Енергомаш" (модифікація РД-180-ІФ). Контракт на суму близько $1 млрд сторони в грудні 2014 року. У грудні 2015 року вантажівка Cygnus з 3 тоннами вантажу був відправлений на МКС за допомогою РН Atlas-5, запущеної з космодрому на мисі Канаверал (штат Флорида).
У лютому 2015 року Orbital Sciences Corp. у рамках злиття з американською Aerospace and Defense Groups Alliant Techsystems Inc. увійшла до об'єднану Orbital ATK.
У січні 2016 року Orbital ATK уклала з NASA новий восьмирічний контракт обсягом близько $1,5 млрд на забезпечення, починаючи з 2019 року шести комерційних вантажних рейсів на МКС за допомогою РН Antares.
За даними Orbital ATK, що перший комерційний рейс модернізованої РН Antares до МКС із космодрому на о. Уоллопс планувався на червень-липень 2016 року.
США у зв'язку з введеними в 2014 році Конгресом обмеженнями на ВТС із РФ через анексії Криму,до 2019 року планують повністю відмовитися від російських двигунів РД-180, якими оснащені РН Atlas 5 американської United Launch Allianсе (ULA). Поставки РД-181, якими оснащуються нові РН Antares для МКС, обмежені цивільної сферою. В оголошеному в червні 2015 року ВПС США конкурсі з розробки двигунів замість російських РД-180, взяло участь українське ДКБ "Південне" (Дніпропетровськ) зі своїм новим рідинним РД-815.
Наразі Україна і США продовжують переговори про співпрацю в галузі ракетного двигунобудування.