13:22 10.07.2017

Рябікін: Я не підпишу угоди з Ryanair, доки не буде знято розбіжності

4 хв читати
Рябікін: Я не підпишу угоди з Ryanair, доки не буде знято розбіжності

Генеральний директор Державного підприємства "Міжнародний аеропорт "Бориспіль" Павло Рябікін не має наміру підписувати договір із провідним європейським лоу-костом Ryanair, доки не буде знято всі розбіжності в пунктах договору, повідомив він під час прес-конференції в Києві в понеділок.

"Я можу заявити, як менеджер державного підприємства, що цей контракт нам не вигідний", - зазначив він.

П.Рябікін також заявив про факти політичного тиску на нього в рамках роботи з лоу-костом і висловив здивування, чому меморандум із перевізником підписувався на урядовому рівні.

"Якщо пам'ятаєте, все розпочиналося з меморандуму, підписаного в Міністерстві інфраструктури з однієї сторони міністром, з іншої представником Ryanair, і не підписаного представником аеропорту тому, що фінансовий директор, який тоді був на переговорах, відмовився його підписати", - сказав він.

П.Рябікін вважає, що у зв'язку з цим і з'явився факт політизації цього документа.

"Я періодично чую заяви, що у разі якщо контракт не буде підписано, керівництво "Борисполя" має вийти і відповісти чому. Я наперед відповідаю, якщо його не буде підписано, то лише з однієї причини - тому що для нас цей контракт невигідний. Шукати "зради" не потрібно, тому що ось вона, перед вами. Це моя позиція як менеджера, який несе відповідальність за діяльність підприємства, у якого в контракті, підписаному тим же міністром, визначені пріоритети його роботи, і в них чітко зазначено, що я зобов'язаний забезпечити виконання фінплану та беззбитковість діяльності, і я стоятиму на цій позиції до кінця", - наголосив П.Рябікін.

У питанні політичного тиску в цьому аспекті він повідомив, що листи від Ryanair, за допомогою яких власне відбуваються переговори, хоч і мають відмітку "суворо конфіденційно", але завжди йдуть у копії міністру Володимиру Омеляну.

"Наскільки це відповідає етиці ведення ділових переговорів із боку Ryanair, я зрозуміти не можу. Потім цей же лист опиняється біля прем'єр-міністра, який коректно цікавиться, як там обстановка з Ryanair? Я не можу назвати таку обстановку інакше, як нездоровою, де використовується політичний тиск для підписання такого контракту", - констатував П.Рябікін.

Водночас В.Омелян на своїй сторінці в мережі Facebook написав, що дискусія навколо Ryanair - це не дискусія навколо долі окремого аеропорту чи авіакомпанії, це - дискусія про майбутнє України та боротьба за нього.

"Насправді, все просто: або ми звільняємося з олігархічних "обіймів", які настільки міцні, що держава ледве дихає, а люди вимушені платити за все ледь не вдесятеро більше, бо вибору немає. Або залишаємося в лещатах, поки зможемо це витримати фізично", - зазначив він.

Міністр також зазначив, що наразі Ryanair з чотирма заявленими напрямками на тиждень з "Борисполя" особливо не позначиться на загальних показниках аеропорту, "Міжнародним авіалініям України" також нічого не загрожує, а питання в тому, що наступного року напрямків може бути 50 на тиждень лише з Борисполя.

"Частка авіаційних зборів у структурі доходів аеропортів світу невпинно знижується, аеропорти все більше заробляють на сервісі, оренді, парковці, рекламі, всіх супутніх послугах, які генерує додатковий пасажиропотік. Ryanair, як криголам, має зламати монополію на українському ринку, за ним підтягнуться й інші лоу-кост перевізники. А це вже буде означати, що в Україні з'явився справжній ринок, конкуренція, боротьба за пасажира. Питання: кому це не вигідно? Пасажирам? Державі? Аеропортам? Очевидно, що вигідно", - написав міністр.

Він констатує, що це не вигідно кільком людям, частина з яких навіть не живе в Україні.

"Для повної картини: жоден з аеропортів не збанкрутів після заходу Ryanair і не закрився. Пасажиропотік в жодному не впав. Так, кожен аеропорт домовляється з авіакомпанією, відстоюючи свої інтереси, але домовляється. Бо має бажання", - сказав міністр.

Він також нагадав про свої вимоги до керівника ДМА "Бориспіль", серед яких, зокрема, результативне завершення переговорів з лоу-костами та забезпечення виконання ними рейсів з вільних на сьогодні терміналів B або F, забезпечення рівного доступу до послуг і потужностей аеропорту з урахуванням частоти рейсів та обґрунтованих запитів авіакомпаній.

"І наостанок: Ryanair буде в Україні рано чи пізно. З цим міністром/директором аеропорту/МАУ чи без", - резюмував В.Омелян.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА