Інтерфакс-Україна
08:36 26.12.2017

ГРУ в 2014 році провело пропагандистську кампанію до анексії Криму

2 хв читати
ГРУ в 2014 році провело пропагандистську кампанію до анексії Криму

Газета The Washington Post стверджує, що за два роки до виборів в США Москва випробувала пропагандистські технології в соцмережах, провівши інформаційну спецоперацію напередодні анексії Криму.

У лютому 2014 року - до захвату російським спецназом органів влади у згодом анексованому РФ Криму - Головне управління Генерального штабу ЗС РФ (колишнє Головне розвідувальне управління - ГРУ) провело спецоперацію з пропагандистської дискредитації нової влади в Києві. Кампанія була порівнянна з тією, яку "Москва провела в США два роки по тому", під час передвиборної боротьби за пост американського президента. Про це в понеділок, 25 грудня, повідомила газета The Washington Post з посиланням на наявну в її розпорядженні засекречену доповідь ГРУ.

Як випливає з публікації, документ охоплює період у шість днів - c 22 лютого по 27 лютого 2014 року. Суть дій органу зовнішньої розвідки Міноборони РФ зводилася до створення фейкових акаунтів, зокрема, в соцмережах Facebook і "Вконтакте".

Вони використовувалися для транслювання "громадської думки" українців, нібито розчарованих подіями Євромайдану.

Так, один з акаунтів був зареєстрований на Івана Галіцина і забезпечений фотографією російського льотчика Костянтина Ярошенка, який відбуває термін в американській в'язниці. Від імені цієї підставної особи співробітники підрозділу психологічних операцій ГРУ залишали коментарі у низці британських ЗМІ, пише The Washington Post.

Після захоплення органів влади в Криму 27 лютого в Facebook і "Вконтакте" були створені чотири групи з метою переконати жителів півострова в необхідності підтримати "відділення від України".

"Використовуючи наші акаунти в Facebook, ми поширювали коментарі, в яких повідомляли населення Кримського півострова про загрозу з боку нацистських організацій", - наводить The Washington Post витяги зі звіту ГРУ.

Служба російської зовнішньої розвідки також використовувала платну рекламу в соцмережах, щоб збільшити популярність цих груп. Як пише газета, з доповіді ГРУ виходить, що тільки 27 лютого 2014 року було зафіксовано майже 200 тис. заходів користувачів на ці сторінки. Видання пише, що реальний масштаб інформаційного впливу оцінити складно.

Разом з тим газета не уточнює, яким чином доповідь ГРУ потрапила в її розпорядження, і не призводить його підтвердження з інших, незалежних джерел.

Раніше Марк Піеріні, аналітик європейського відділення Фонду Карнегі за міжнародний мир, висловив думку, що "Росія вкладає чимало коштів і людських ресурсів у поширення фейкових новин. ЄС і країни, що входять до нього, не зможуть витримати натиск".

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Галущенко представив першого керівника межрегіонального управління, призначеного після зміни структури Мін'юсту

Вступ України до ЄС сприятиме захисту від автократичної системи Путіна, переконана єврокомісарка Кос

Зеленський обговорив із фон дер Ляєн, Коштою і Фредеріксен євроінтеграцію України та "Стіну дронів"

"Чернігівобленерго" вводить додаткові відключення споживачів понад встановлений графік

Міненерго узгодило з НР "Укренерго" пріоритети діяльності й вітає її рішення продовжити роботу Зайченка як керівника

Новий функціонал маркетплейсу зброї DOT-Chain Defence - "Конструктор дронів" презентували АОЗ та ДОТ

Зеленський: Повертаємо додому 185 наших захисників та 20 цивільних українців із російського полону

Тепло в школах і лікарнях Києва вмикатимуть з 3 жовтня - мер

Голова правління "Укренерго" Зайченко та члени правління продовжують працювати

НБК Чорнобильської АЕС підключено до двох дизель-генераторів після втрати живлення від лінії 330 кВ – МАГАТЕ

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА