Кількість українських туристів, що відпочили за кордоном, у літній сезон 2018 року зросла до 25%
Кількість українських туристів, що відпочили за кордоном, у літній сезон 2018 року порівняно з 2016-2017 роками зросла на 20-25% залежно від напрямку.
Такі дані на основі аналізу кількості чартерних та регулярних рейсів, виконаних на замовлення українських туристичних операторів, оприлюднив директор Центру розвитку туризму України Володимир Царук на прес-конференції в Києві у вівторок.
За його словами, лідерами виїзного туризму літнього сезону 2018 року стали Туреччина та Єгипет, куди в пікові періоди вилітали 30-35 чартерних рейсів на добу. При цьому тури до Туреччини влітку 2018 року подорожчали на 15-25% порівняно з минулим роком.
До п'ятірки найбільш популярних серед українських туристів країн також увійшли Греція, Болгарія та Іспанія.
За словами директора онлайн-сервісу бронювання турів TripSee.com Юлії Челікпазу, в літньому сезоні 2018 року на 20-30% зросла кількість бронювань європейських напрямків.
Водночас директор туроператора Siesta Ольга Дяченко відзначила зниження якості туристичного продукту, спричинене прагненням зробити його дешевшим.
"На жаль, ринок перенасичений туристичним продуктом, і цей турпродукт стає неякісним. Ми всі перебуваємо в певній безвиході, дуже сильно знизився попит на якісний продукт через те, що люди зубожіли. Зменшення ціни продукту веде до погіршення якості", - сказав вона.
Водночас В.Царук відзначив зростання в'їзного та внутрішнього турпотоку на українські морські курорти.
"Радує те, що починають повертатися на українські курорти іноземні туристи. Туристи, які раніше були орієнтовані на Крим, нині переорієнтовувалися на Одеську та Херсонську області", - сказав він.
При цьому в літній сезон 2018 року Бердянськ, зокрема, прийняв близько 1 млн туристів, Херсонська область - 3,5 млн туристів, Одеса та Одеська область - близько 5 млн туристів.
В.Царук відзначив зростання турпотоку на українські курорти з Польщі та Білорусі. Експерт очікує, що з початком промоції українських курортів на зарубіжних ринках цей турпотік зростатиме.
"Іноземці вже зрозуміли, що Україна - це не небезпечна країна, що тут є нормальні умови, комфортні аеропорти. І це попри те, що Україна поки що не розпочала рекламу на цих ринках, лише завдяки саморекламі та завдяки лоукостам", - сказав він.
При цьому Ю.Челікпазу відзначила нестачу технічного забезпечення у туроператорів, які працюють по Україні.
"У туроператорів по Україні немає технічного забезпечення, немає можливості онлайн-бронювання, це утрудняє їхнє просування. Такі технічні рішення коштують дорого, але вони не можуть інвестувати, бо скрізь страшна демпінгова гонка, кожен намагається зекономити, недоплатити", - сказала вона.