"Євросолідарність" запропонує пакет правок до підписаного Зеленським закону про ДБР

Фракція "Європейська солідарність" подасть пакет змін до закону "Про внесення змін до Закону України "Про Державне бюро розслідувань", які приведуть його у відповідність з Конституцією України, повідомляє прес-служба політичної сили.
В "Євросолідарності" нагадали, що Конституційний суд визнав неконституційним право президента призначати директора ДБР, розглядаючи один із внесених президентом України Володимиром Зеленським проектів змін до Конституції.
"Якщо виходити з букви і духу закону, Володимир Зеленський повинен ветувати ініційований ним же закон і самостійно запропонувати депутатам формулу його приведення у відповідність із Конституцією", - заявляє політсила.
"Євросолідарність" повідомляє, що зареєструє законопроект для приведення нового закону у відповідність з Конституцією найближчими днями.
Також фракція має намір включити справу про так звані "плівки судді Вовка" до списку справ, розглянутих комісією з розслідування протиправних злочинних розмов Труби, Богдана, Смирнова та інших чиновників. Створення комісії ініціює "Євросолідарність".
"Ми також вимагаємо від НАБУ порушення кримінального провадження проти Труби та інших фігурантів цієї розмови і призначення негайної голосової експертизи учасників цих розмов. Вважаємо, що для НАБУ це критично важливий шанс довести свою незалежність від Зеленського і його офісу", - підкреслюють у політсилі.
Як повідомлялося, 24 грудня Зеленський підписав законопроект № 2116 про вдосконалення діяльності ДБР. Закон передбачає, що президент призначає директора ДБР за поданням конкурсної комісії без подання прем'єр-міністра України.
У чинному законі директор ДБР призначається на посаду президентом за поданням прем'єра України відповідно до подання конкурсної комісії. Крім того, забезпечення роботи конкурсної комісії тепер буде організовувати центральний апарат ДБР, а не секретаріат Кабінету міністрів України.
Відповідно до законопроекту, директор ДБР сам призначає і звільняє свого першого заступника і заступників, визначає їх обов'язки, вирішує питання про застосування відповідно до рішення дисциплінарної комісії ДБР дисциплінарних стягнень до працівників бюро, затверджує організаційну структуру бюро вже без узгодження з Кабінетом міністрів.
Директор ДБР зможе мати не більше трьох заступників. У разі відсутності директора його повноваження здійснює перший заступник директора бюро, а в разі його відсутності - один із заступників директора згідно з розподілом обов'язків.
Директори територіальних управлінь (а не органів, як зараз вони називаються в законі) ДБР і їх заступники, керівники підрозділів центрального апарату та їх заступники призначаються і звільняються директором ДБР не за поданням конкурсної комісії, яка відбирається директором бюро, а конкурсних комісій, які проводять конкурси на посади працівників ДБР. Положення про ці конкурсні комісії і порядок проведення відкритих конкурсів затверджує директор ДБР. Працівники апарату ДБР призначаються директором бюро на термін його повноважень і можуть бути звільнені ним достроково з ініціативи директора ДБР або керівника апарату директора.
У ст.1 закону прописано, що ДБР є "державним правоохоронним органом", на який покладаються завдання щодо попередження, виявлення, припинення, розкриття та розслідування злочинів, віднесених до його компетенції. Наразі передбачено, що ДБР є "центральним органом виконавчої влади, що здійснює правоохоронну діяльність".
Із закону виключений п.4 ст.4, згідно з яким незалежність ДБР від незаконного втручання в його діяльність гарантується, зокрема, "колегіальним прийняттям найбільш важливих рішень керівництвом Державного бюро розслідувань".
Положення про Раду громадського контролю при ДБР і порядку його формування затверджується відтепер президентом України, а не Кабінетом міністрів України.
У зв'язку з істотною зміною повноважень директора ДБР з дня набрання чинності законопроекту припиняються повноваження чинного глави ДБР Романа Труби та його заступників і починається процес з перезапуску органу.