13:16 09.02.2021

Міністерства проводили більшість консультацій із громадськістю онлайн і до карантину, але якість їх низька - лідер "Чесно"

3 хв читати

Кількість електронних консультацій міністерств із представниками громадськості перевищувала кількість обговорень "наживо" ще до впровадження карантину з огляду на поширення COVІD-19, зазначає лідер руху "Чесно" Віта Думанська.

"Треба зазначити, що кількість електронних консультацій переважала над кількістю живих обговорень і в докарантинний період", - сказала Думанська на презентації рейтингу міністерств щодо використання практик публічних консультацій із громадянами та зацікавленими сторонами під час розробки політик та ухвалення урядових рішень у вівторок у Києві.

За її словами, згідно з дослідженням, електронних консультацій, проведених міністерствами, в 3,5 разу більше, ніж звичайних публічних обговорень (73% і 20,8% відповідно). "Є низка міністерств, які практично проводять усі консультації саме в електронній формі", - додала лідер руху "Чесно".

Водночас вона зазначила, що лідером за кількістю проведених безпосередньо живих обговорень є Міністерство соціальної політики - 296.

При цьому Думанська не схвалює проведення публічних консультацій в електронній формі, оскільки для них характерні пропозиції низької якості, відсутність конкретних пропозицій, невідповідність предметів обговорення. "Між учасниками обговорення (e-консультацій - ІФ) немає дискусії, вони не можуть отримати зворотній зв'язок щодо того, враховано їхню пропозицію чи ні, і з яких причин", - наголосила вона.

На думку лідера руху "Чесно", не слід використовувати лише електронні консультації, тому що в них втрачається інклюзивність. "Є деякі люди, які не мають доступу до інтернету і не можуть брати участі в такому вигляді консультацій", - вважає Думанська.

Крім того, вона зазначила, що міністерства мало використовують такі форми консультацій, як соціологічні опитування, опитування представників груп інтересів.

Водночас, за її словами, частина міністерств у своїй роботі враховують пропозиції, що надходять під час обговорень. "Найбільше пропозицій, отриманих у процесі консультацій, враховано в Міністерстві цифрової трансформації (до 70%), а в деяких, таких як Міністерство з розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства, вони взагалі не враховуються", - зазначила Думанська.

Вона також повідомила, що найбільше пропозицій отримало Міністерство освіти (5 034) і частка врахування пропозицій у них становить майже половину (47%).

У звіті наголошується, що загальна низька якість звітів і даних про консультації не дає змоги проаналізувати кількість врахованих пропозицій для більшості міністерств.

Думанська також відзначила низький показник консультацій, ініційованих громадськістю. "Нині їх приблизно 6% - цей показник досить низький. Чому важливо, щоб він зростав? Тому що громадськість має бути не тільки в ролі пасивного члена обговорення, а й має активно приєднуватися і пропонувати свої норми, свої документи для обговорення з міністерствами, тобто вони мають бути ініціаторами змін у політиці", - наголосила вона.

Під час дослідження проведення публічних консультацій за 2019 рік і I-II квартали 2020 року було проаналізовано роботу 18 міністерств. Збір даних відбувався у жовтні-грудні 2020 року за допомогою контент-аналізу веб-сайтів, інформаційних запитів, глибинних інтерв'ю.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА