20:34 20.07.2021

Всеукраїнська аграрна рада запропонувала правки для виправлення дискримінаційних норм "ресурсного" законопроекту

5 хв читати

Всеукраїнська аграрна рада (ВАР), що об'єднує понад тисячу малих і середніх агровиробників, внесла низку поправок до прийнятого в першому читанні Верховною Радою законопроекту про збалансованість бюджетних надходжень №5600, оскільки частина норм, що містяться в ньому, є дискримінаційними стосовно сумлінних платників податків і становлять корупційні ризики.

"Експерти заснованого ВАР аналітичного центру "Розумна країна" протягом двох тижнів працювали з народними депутатами, аби розробити та подати поправки до другого читання, які виправляють деякі відверто дискримінаційні положення законопроекту та загрожують великими корупційними ризиками. Народні депутати частково або повністю внесли правки до податкового законодавства, розроблені ВАР", - повідомляється на сайті організації у вівторок.

ВАР запропонувала встановити мінімальне податкове зобов'язання (МПЗ) на рівні 3,5% показника нормативно-грошової оцінки (НГО) земель, тоді як законопроект №5600 пропонує встановити її на рівні 5% НГО.

"Ідея введення МПЗ полягає в тому, що він встановлює саме мінімальний рівень податкового навантаження, який сплачуватиметься сумлінними платниками податків. Згідно з даними самої податкової служби, середній рівень податкового навантаження у підприємств, що легально працюють, без урахування ПДВ та ЄСВ становить 1246 грн - 4,5% НГО. При цьому, в певних випадках, наприклад, низькородючих земель з високою НГО податкове навантаження сумлінних платників податків становить 3% НГО", - коментує асоціація в повідомленні невідповідність розміру НГО реальній родючості ґрунтів.

За даними ВАР, у деяких регіонах НГО, за якою розраховується мінімальне податкове зобов'язання, є безпідставно завищеною. Зокрема, НГО не відповідає реальній родючості ґрунтів у південних регіонах, які два роки поспіль страждали від посухи, незважаючи на одну з найвищих цін на землю в Україні (на рівні 31 тис. грн/га). Щоб нівелювати таку невідповідність, асоціація запропонувала обмежити максимальний розмір НГО середнім в Україні значенням у 28 тис. грн/га.

Крім того, ВАР запропонувала дозволити платнику податків розраховувати МПЗ для групи пов'язаних юридичних осіб сукупно, а не для кожної компанії окремо. Причина редагування - практика, коли весь штат співробітників оформляється на головну компанію, тоді як на дочірніх підприємствах вони юридично відсутні, що призводить до донарахування МПЗ на дочірні компанії.

"Законопроект №5600 встановлює, що в МПЗ зараховується весь розмір орендної плати за державні та комунальні землі. Водночас орендарі приватних земель зараховують до МПЗ лише 19,5% вартості оренди - сплачені з орендної плати податки. Можлива маніпуляція, за якої орендарі державних і комунальних земель будуть за рахунок зарахування орендної плати перекривати МПЗ із приватних земель", - уточнила асоціація в повідомленні.

Для нівелювання цієї маніпуляції ВАР запропонувала під час розрахунку суми сплачених податків зараховувати тільки суму сплаченого земельного податку, але не орендну плату за землю, а також зменшити МПЗ на 50% для всіх сільгоспземель, які не належать фізичним особам.

Організація також запропонувала платникам податку на прибуток платити МПЗ у вигляді земельного податку, який буде повністю спрямовуватися до місцевого бюджету (як і єдиний податок четвертої групи).

ВАР внесла правку, згідно з якою площу, з якої нараховується МПЗ, необхідно зменшити для всіх фізосіб на 0,5 га. Організація уточнила, що законопроект звільняє від сплати МПЗ фізосіб, які володіють менше ніж 0,5 га землі. При цьому зазначену норму в законопроекті №5600 виписано так, що власникові 0,51 га фізособи його МПЗ розраховуватиметься на всю площу земельної ділянки, а не на 0,01 га.

Асоціація також запропонувала вилучити з законопроекту норму, яка передбачає відшкодування ПДВ переробникам, у разі якщо його витрати на переробку становлять не менше ніж 8% продажної ціни. В асоціації наголошують, що така норма фактично знищить автоматичне відшкодування ПДВ, адже податківці будуть для кожного підприємства перераховувати, чи підпадає воно під критерії відшкодування.

"При цьому незрозуміло, чи може вважатися переробником той самий аграрій, у якого може виникнути ПДВ до відшкодування при реалізації продукції виключно всередині країни (через знижену 14-відсоткову ставку ПДВ на сільгосппродукцію). Норма корупційна і призведе до затримок у відшкодуванні ПДВ", - зазначила організація в повідомленні.

ВАР уточнила, що законопроект пропонує надати податковій право приймати в податкову заставу (без рішення суду) рухоме та нерухоме майно платника податків (зокрема вироблену продукцію, наприклад молоко) в разі, якщо платник оскаржує донараховані йому податкові зобов'язання. Щоб уникнути корупційних ризиків, вона пропонує дозволити органам податкової служби брати в податкову заставу тільки нерухоме майно та засоби виробництва лише після рішення суду. Крім того, в податкову заставу не може прийматися продукція агропідприємства, через що його діяльність може повністю зупинитися.

Крім того, ВАР запропонувала вилучити з законопроекту норму, яка надає органам місцевого самоврядування право визначати ту чи іншу особу винною в самостійному захопленні земельної ділянки більшістю голосів місцевих депутатів, на підставі чого податкові органи зобов'язані нараховувати такій особі податок на землю.

"ВАР закликає парламент підтримати ці пропозиції, щоб оподаткування аграрної галузі було прозорим і відкритим, сприяло вирівнюванню податкового навантаження між легальними агровиробниками й тими, хто працює в тіні, а не збільшувало його для і так сумлінних платників податків", - підсумувала аграрна асоціація.

Як повідомлялося, Верховна Рада 1 липня 2021 року прийняла за основу урядовий законопроект з поправками до Податкового кодексу та інших законів №5600 ("ресурсний" законопроект) про індексацію окремих податкових ставок і підвищення рентних платежів.

Законопроект, зокрема, пропонує встановити обмеження для великих платників податків на перенесення збитків минулих періодів, обмежити права великих платників податків на використання накопичених збитків минулих років, заборонити виїзд за межі країни керівникам підприємств із податковим боргом, скоротити граничні терміни реєстрації платниками ПДВ податкових накладних та термін на включення податкової накладної до складу податкового кредиту.

Деякі об'єднання бізнесу, серез яких Українська зернова асоціація і Європейська Бізнес Асоціація (ЄБА), запропонували для усунення створюваних законопроектом податкових перекосів низку поправок до другого читання

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

Поліція в Тбілісі застосувала проти демонстрантів водомети і перцевий спрей після спроб зламати ворота будівлі парламенту

До 13 людей зросла кількість постраждалих у результаті обстрілу Золочева

США розширили санкційні списки проти РФ, додали авіакомпанію "Победа", низку підприємств

Словаччина надала тимчасовий захист соратнику Медведчука, який відповідав за проросійську пропаганду в Європі

Зеленський звільнив Вітюка з посади керівника департаменту кібербезпеки СБУ

Україна готує сім нових безпекових документів

Міноборони України розпочало розробку моделі Системи інтегрованої оборони

В Очеретиному залишаються 198 мирних громадян, у м. Часів Яр - 682 людини

Ознак формування наступальних угруповань або різких змін у кількості сил ворога в Криму не спостерігається - Плетенчук

Франція передала Україні 13 автомобілів для мобільних груп поліції з протидії насильству

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА