Інтерфакс-Україна
17:13 13.09.2024

Економіку організації процесу вакцинації має бути враховано під час її проведення в аптеках - думка

2 хв читати
Економіку організації процесу вакцинації має бути враховано під час її проведення в аптеках - думка

Під час організації вакцинації в аптеках потрібно враховувати економіку організації процесу вакцинації та попит на таку медпослугу, вважають експерти Аптечної професійної асоціації України (АПАУ), коментуючи готовність аптечних закладів до проведення вакцинації.

Як повідомили агентству "Інтерфакс-Україна" в АПАУ, згідно з чинною нормативною базою, проведення вакцинації в аптеках потребує спеціальної підготовки фармацевтів, зокрема, щодо техніки вакцинації та проведення і навичок домедичної допомоги за невідкладних станів пацієнтів.

В асоціації зазначили, що провайдерів безперервного професійного розвитку (БПР) визначено відповідальними за забезпечення відповідного навчання, до програми якого включено, зокрема, правила та навички надання меддопомоги за несприятливих подій після вакцинації, а також проведення симуляційного тренінгу з набуття відповідних навичок.

"У перспективі таке професійне навчання фармацевта буде фундаментом для готовності аптечного закладу до вакцинації", - вважають в АПАУ.

В асоціації нагадали, що для проведення вакцинації аптечний заклад повинен мати ліцензію на медпрактику та забезпечення окремого, оснащеного відповідним обладнанням, медичного кабінету.

Крім того, для проведення вакцинації аптека має дотримуватися правил поводження з медичними відходами.

"Учасники АПАУ проводять відповідні моніторингові заходи для визначення кількості аптечних закладів, які проводитимуть вакцинацію", - зазначили в асоціації.

Там також нагадали, що учасники асоціації мали досвід проведення вакцинації під час пандемії COVID-19, а також профілактичних вакцинацій від грипу. Зокрема, 2021 року мережа "АНЦ" у співпраці з фармкомпанією Sanofi за підтримки Академії сімейної медицини України ініціювала пілотний проєкт "Вакцинація проти грипу в аптеках". При цьому, з досвіду учасників пілоту, проєкт вимагав значних ресурсів і не міг бути впроваджений у всіх аптеках "через складність реалізації".

Водночас мережа "Аптека «Доброго дня»" під час пандемії COVID-19 планувала проведення вакцинацій, проте пункти вакцинації у великих торговельних центрах мали великий попит і закрили критичні потреби споживачів.

"Відповідні законодавчі зміни розширюють сектор фармацевтичних послуг. Водночас варто звернути увагу на економічний компонент вакцинації в аптеках з огляду на сезонний попит, витрати на щорічне навчання фармацевта, обладнання приміщення (зазвичай орендованого) та прямі витрати на купівлю вакцин, що мають короткий термін придатності з огляду на необхідність їхньої утилізації у разі виникнення залишків", - наголосили в АПАУ.

Як повідомлялося, на початку 2024 року Кабінет Міністрів дозволив проводити профілактичну вакцинацію в аптеках.

У липні МОЗ внесло зміни до положення про організацію та проведення профілактичної вакцинації.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Україна очікує від Глобального фонду рішення щодо продовження фінансування програм лікування пацієнтів з ВІЛ/СНІД

Дефіцит фінансування закупівлі ліків складає 8 млрд грн, пацієнти вимагають підтримати законопроект про збільшення держфінансування

Pfizer купує права на протираковий препарат у китайської 3SBio за суму до $6 млрд

Заснована Пінчуками мережа "Повернення" до кінця року відкриє до 20 центрів ментального здоров’я

Україна забезпечує хірургічне лікування меланоми в рамках ПМГ, однак сучасна терапія не закуповується, – експерт

Рада ухвалила закон про запровадження "правила Болар"

Дослідження лікування бойової травми ока є унікальним досвідом українських офтальмологів – експерт

МОЗ рекомендує лікарням не квапитися з внесенням інформації про медобладнання в ЕСОЗ

Bayer скоротить понад 200 співробітників німецького сегмента засобів захисту рослин

Пошук приміщень для фармскладів на прифронтових територіях залишається одним з основних викликів в забезпеченні ліками – MSF

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА