Дискримінаційних норм за статевою ознакою закон про вибори народних депутатів не містить - Мін'юст
Гендерно-правова експертиза Міністерства юстиції України закону "Про вибори народних депутатів" не виявила в ньому дискримінаційних норм за статевою ознакою.
"За підсумками текстуального аналізу статей закону було встановлено, що вони не містять дискримінаційних норм за статевою ознакою", - цитує слова міністра юстиції Олександра Лавриновича прес-служба відомства в понеділок.
Закон, зокрема, не передбачає особливостей або різниці за статевою ознакою в правах і можливостях.
Експерти здійснили комплексне вивчення закону на його відповідність міжнародно-правовим актам з прав людини з позиції дотримання принципу забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків.
Як повідомляє прес-служба, для цього було використано кілька профільних міжнародних документів, зокрема, Загальну декларація прав людини 1948 року, Міжнародний пакт про громадянські і політичні права 1966 року, Міжнародний пакт про економічні, соціальні та культурні права 1966 року; Статут ООН 1945 року; Декларація про ліквідацію дискримінації щодо жінок 1967; Конвенція про ліквідацію всіх форм дискримінації щодо жінок 1979 роки; Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року; Пекінська декларація 1995 року. Прес-служба Мін'юсту також звертає увагу, що в законі "Про вибори народних депутатів" використовуються нейтральні терміни: "громадяни України", "виборець", "народні депутати", "особа", "кандидати у депутати", "представник", "член виборчої комісії", "спостерігач", "іноземці та особи без громадянства".
"Громадяни України беруть участь у виборах депутатів на рівних засадах. В усіх кандидатів у народні депутати України рівні права і можливості брати участь у виборчому процесі", - наголошується в повідомленні.
Експертизу закону було виконано з урахуванням рекомендацій Остаточного звіту Місії зі спостереження за виборами ОБСЄ/БДІПЛ від 3 січня 2013 року (з парламентських виборів 2012 року). У звіті містилася рекомендація українській владі розглянути квлька пропозицій для подальшого вдосконалення виборчого процесу, зокрема здійснити гендерний аналіз усього законодавства і нових законопроектів для гармонізації законодавчих актів, зокрема, закону про вибори, як це передбачено законом про рівність.