Вілкул вніс до ВР законопроект про місцевий референдум щодо перейменування Дніпропетровська

Народний депутат України Олександр Вілкул (фракція "Опозиційний блок") вніс до Верховної Ради законопроект про місцевий референдум.
"Законопроект розроблений на основі кращого європейського досвіду та спрямований на захист думки 80% жителів Дніпропетровська, що виступають проти перейменування. Ми домагатимемося його прийняття, щоб зберегти ім'я рідного міста", - цитує О. Вілкула прес-служба "Опозиційного блоку".
Законопроект О. Вілкула передбачає, що перед ухваленням Верховною Радою рішення про перейменування населеного пункту обов'язково має відбутися місцевий референдум, на якому городяни висловлять своє ставлення до цього. Підсумки референдуму будуть основою постанови парламенту. Без урахування думки більшості городян місто перейменоване не буде.
Він закликав депутатів коаліції внести законопроект про місцевий референдум до порядку денного і підтримати його. "Враховуючи, що в жовтні цього року відбудуться місцеві вибори, має сенс провести місцевий референдум щодо перейменування Дніпропетровська цього ж дня. Це заощадить час і гроші. А головне – забезпечить пряму участь городян в ухваленні цього рішення", - сказав О. Вілкул.
"Наразі перейменування населених пунктів є виключним повноваженням Верховної Ради. Ми виступаємо за те, щоб у рамках децентралізації при змінах до Конституції ці повноваження були передані місцевим громадам і люди самі визначали, в місті з якою назвою їм жити", - наголосив нардеп.
Законопроект детально прописує саме поняття місцевого референдуму, його види, процедуру та принципи участі в ньому громадян. За юридичною силою рішень референдуми можуть бути двох видів: консультативний та імперативний.
Консультативний референдум ініціюють органи місцевої влади (обласні, міські, районні, сільські та селищні ради та їхні голови), а також Верховна Рада. У рішенні органу влади зазначається перелік питань, що виносяться на референдум і дата його проведення (не раніше, ніж через 40 днів і не пізніше, ніж за 60 днів з моменту ухвалення рішення відповідним органом влади).
Результатом консультативного референдуму є фіксація позиції мешканців щодо проекту того чи іншого рішення місцевої та центральної влади стосовно до громади. Прикладом цього є рішення Ради про перейменування Дніпропетровська.
Також на консультативному місцеві референдуми можуть ухвалюватися рішення з питань перейменування вулиць, площ та інших топонімічних і географічних об'єктів, виділення землі, проектів благоустрою територій, планів розвитку міста і необхідності будівництва тих чи інших об'єктів інфраструктури (мостів, метро, доріг тощо).
Виключно на імперативний референдум може бути вирішено питання про закриття шкіл та інших комунальних установ. Також на імперативному референдумі можуть ухвалюватися рішення щодо зміни окремих комунальних тарифів (вода, вивезення сміття) і т. д. На імперативному референдумі ухвалюються рішення про винесення недовіри та дострокового припинення повноважень місцевих рад, а також міського голови.