Інтерфакс-Україна
16:01 15.11.2016

Помилка в соціології на виборах президента США спричинена незначною вибіркою і відмовою виборців відповідати на запитання

2 хв читати
Помилка в соціології на виборах президента США спричинена незначною вибіркою і відмовою виборців відповідати на запитання

Українські експерти пояснюють помилку в соціологічних даних опитувань на президентських виборах у США відмовою виборців відповідати на запитання або лукавством у відповідях.

"Які ж причини призвели до такої прикрої помилки... Результати цих виборів показали дуже маленький розрив між кандидатами – менш ніж 1%... Щоб отримати похибку 0,5%, необхідно було проводити дослідження з вибіркою в 40 тисяч", - сказала керівник SocioStream AG Олена Бояркіна у вівторок на прес-конференції в агентстві "Інтерфакс-Україна".

Вона зазначила, що саме таку кількість респондентів потрібно було опитати в короткий період перед виборами для того, щоб виключити коливання показників.

За словами О. Бояркіної, похибка в більшості досліджень трактувалася на користь Гіларі Клінтон.

Як зазначила О. Бояркіна, мав місце фактор "non-геѕропѕе" – коли респондент ухиляється від відповіді на запитання, що найчастіше відбувається, коли думка людини не збігається з думкою більшості.

"Така категорія могла не відповідати, оскільки не довіряє представникам істеблішменту", - сказала вона.

На нинішніх президентських виборах у США, за словами керівника SocioStream AG, однієї з причин "non-геѕроnѕе" стало "невдоволення білих виборців без середньої професійної освіти тим, кого називають "істеблішментом".

Політолог, директор Інституту глобальних стратегій Вадим Карасьов додав: "Істеблішмент за допомогою медіа видавав бажане за дійсне".

Також В. Карасьов погодився з думкою колеги щодо фактора "non-геѕроnѕе", зазначивши, що американські виборці могли лукавити, відповідаючи на запитання, соромлячись зізнатися, якого кандидата підтримують.

"Тиск громадської думки, надмірна політ коректність призводить до того, що люди не зізнаються, приховують свої преференції", - сказав В. Карасьов.

Політолог вважає, що нині спрацьовує так звана нерепрезентативна репрезентативність, зокрема нішеві опитування впливають на кругообіг цифр".

В. Карасьов висловив думку, що перемога Дональда Трампа на виборах президента США "означає комунікативну революцію виборчої кампанії".

"Трамп забив твітти, сам їх писав. Тут не треба думати, розшифровувати... Простій людині зараз у стримі часу ніколи розшифровувати. Твіт запам'ятовується", - додав він.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

США не намагаються нав’язати Україні угоду з Росією – Рубіо

Вибори всіх гілок влади у разі "умовного миру" можуть завершитися колапсом – Арахамія

Арахамія анонсував нову стратегію партії "Слуга народу" в умовах війни та допустив, що покине політику з настанням миру

Угода буде або погана, або дуже погана, або її не буде – глава "Слуги народу" в Раді Арахамія

Порошенко закликав підтримати найменування вулиці на честь Андрія Парубія у центрі Києва

Корнієнко: в умовах війни партія "Слуга народу" має посилювати роботу на місцях і підтримку людей

"Євросолідарність" та "Голос" внесли в Раду законопроєкт про перерозподіл коштів держбюджету-2026 на ЗСУ

ЄС не має одностайності щодо фінансування України на 2026-2027рр., тому єдине рішення – "репараційна позика", яке може бути ухвалено кваліфікованою більшістю – дипломат

Навроцький: я маю відчуття, що Зеленський почав сприймати Польщу як щось само собою зрозуміле

Ердоган застеріг РФ і Україну від атак у Чорному морі

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА