Інтерфакс-Україна
16:01 15.11.2016

Помилка в соціології на виборах президента США спричинена незначною вибіркою і відмовою виборців відповідати на запитання

2 хв читати
Помилка в соціології на виборах президента США спричинена незначною вибіркою і відмовою виборців відповідати на запитання

Українські експерти пояснюють помилку в соціологічних даних опитувань на президентських виборах у США відмовою виборців відповідати на запитання або лукавством у відповідях.

"Які ж причини призвели до такої прикрої помилки... Результати цих виборів показали дуже маленький розрив між кандидатами – менш ніж 1%... Щоб отримати похибку 0,5%, необхідно було проводити дослідження з вибіркою в 40 тисяч", - сказала керівник SocioStream AG Олена Бояркіна у вівторок на прес-конференції в агентстві "Інтерфакс-Україна".

Вона зазначила, що саме таку кількість респондентів потрібно було опитати в короткий період перед виборами для того, щоб виключити коливання показників.

За словами О. Бояркіної, похибка в більшості досліджень трактувалася на користь Гіларі Клінтон.

Як зазначила О. Бояркіна, мав місце фактор "non-геѕропѕе" – коли респондент ухиляється від відповіді на запитання, що найчастіше відбувається, коли думка людини не збігається з думкою більшості.

"Така категорія могла не відповідати, оскільки не довіряє представникам істеблішменту", - сказала вона.

На нинішніх президентських виборах у США, за словами керівника SocioStream AG, однієї з причин "non-геѕроnѕе" стало "невдоволення білих виборців без середньої професійної освіти тим, кого називають "істеблішментом".

Політолог, директор Інституту глобальних стратегій Вадим Карасьов додав: "Істеблішмент за допомогою медіа видавав бажане за дійсне".

Також В. Карасьов погодився з думкою колеги щодо фактора "non-геѕроnѕе", зазначивши, що американські виборці могли лукавити, відповідаючи на запитання, соромлячись зізнатися, якого кандидата підтримують.

"Тиск громадської думки, надмірна політ коректність призводить до того, що люди не зізнаються, приховують свої преференції", - сказав В. Карасьов.

Політолог вважає, що нині спрацьовує так звана нерепрезентативна репрезентативність, зокрема нішеві опитування впливають на кругообіг цифр".

В. Карасьов висловив думку, що перемога Дональда Трампа на виборах президента США "означає комунікативну революцію виборчої кампанії".

"Трамп забив твітти, сам їх писав. Тут не треба думати, розшифровувати... Простій людині зараз у стримі часу ніколи розшифровувати. Твіт запам'ятовується", - додав він.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Угода з Данією щодо спільного виробництва важлива з погляду безпеки - Зеленський

Макрон та Стармер проведуть нову зустріч "коаліції охочих"

Орбан звинуватив Україну у підготовці до впливу на вибори 2026 року та діяльність її спецслужб в країні

Україні потрібна постійна оборонна та військова підтримка - заява парламентаріїв країн Європи

Зеленський мав аудієнцію у короля Данії

МЗС України запросило посла Угорщини у зв’язку із недружніми заявами угорської сторони

Путін знов заявив Трампу, що РФ не відступить від своїх цілей у війні з Україною

NAUDI підтримує ідею правового режиму "Defence City"

Зупинка поставок зброї зі США Україні свідчить про неузгодженість дій всередині американського політикуму – Климпуш-Цинцадзе

Зеленський і президент Єгипту доручать розпочати підготовку угоди про преференційну торгівлю

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА