Інтерфакс-Україна
16:46 10.10.2019

Зеленський має намір обговорити перегляд порядку реалізації "Мінська" в "нормандському форматі"

4 хв читати
Зеленський має намір обговорити перегляд порядку реалізації "Мінська" в "нормандському форматі"

Президент України Володимир Зеленський заявив, що не задоволений порядком виконання пунктів Мінських угод, і має намір порушити це питання на зустрічі лідерів країн "нормандського формату" (Україна, Німеччина, Франція, Росія).

"Загалом я не задоволений тим мінським документом, який було підписано, але ми шукаємо відповіді на деякі складні питання, які є в "Мінську", і найголовніше - ми шукаємо порядок виконання там дій, послідовність дій. Нас не влаштовує весь той порядок, який є в Мінському документі, все це ми хочемо обговорити в "нормандському форматі". Про все це доведеться говорити серед лідерів (країн "нормандського формату" - ІФ), а не представникам (сторін, що беруть участь у переговорах ТКГ - ІФ) у Мінську, тому що, на жаль, представники в Мінську не можуть вирішити це питання", - сказав він під час спілкування з журналістами у рамках прес-марафону в четвер у Києві.

Як повідомлялося, Комплекс заходів щодо виконання Мінських угод, погоджений лідерами "Нормандської четвірки", підписали в Мінську 12 лютого 2015 року представники Росії, України та ОБСЄ, а також Олександр Захарченко та Ігор Плотницький без зазначення їхніх посад і статусу. Документом передбачалося:

1. Негайне і всеосяжне припинення вогню з 00:00 (київський час) 15 лютого 2015 року.

2. Відведення всіх важких озброєнь обома сторонами на рівні відстані з метою створення зони безпеки шириною мінімум 50 км один від одного для артилерійських систем калібром 100 мм і більше, зони безпеки шириною 70 км для РСЗО і шириною 140 км для РСЗВ "Торнадо-С", "Ураган", "Смерч" і тактичних ракетних систем "Точка" ("Точка У"): для українських військ — від фактичної лінії зіткнення; для збройних формувань "окремих районів Донецької та Луганської областей України (ОРДЛО)" — від лінії зіткнення згідно з Мінським меморандумом від 19 вересня 2014 року.

Відведення важких озброєнь мало розпочатися не пізніше за другий день після припинення вогню і завершитися протягом 14 днів.

3. Моніторинг і верифікація режиму припинення вогню та відведення важких озброєнь з боку ОБСЄ із застосуванням технічних засобів.

4. Початок діалогу про модальності проведення місцевих виборів відповідно до українського законодавства та закону України "Про тимчасовий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей", а також про майбутній режим цих районів на підставі зазначеного закону. Ухвалення Верховною Радою України постанови із зазначенням території, на яку поширюється особливий режим, відповідно до цього закону на основі лінії, встановленої в Мінському меморандумі від 19 вересня 2014 року.

5. Ухвалення та введення в силу закону, що забороняє переслідування і покарання осіб, які брали участь у конфлікті.

6. Звільнення та обмін усіх заручників і незаконно утримуваних осіб на основі принципу "всіх на всіх".

7. Забезпечення безпечного доступу, доставки, зберігання та розподілу гуманітарної допомоги нужденним на основі міжнародного механізму.

8. Відновлення соціально-економічних зв'язків з територіями, включно з виплатом пенсій та інших виплат населенню, відновлення оподаткування у рамках правового поля України.

9. Відновлення повного контролю над державним кордоном з боку уряду України в усій зоні конфлікту, яке мало розпочатися в перший день після місцевих виборів і завершитися після всеосяжного політичного врегулювання (місцеві вибори в окремих районах Донецької та Луганської областей на підставі Закону України та конституційна реформа) до кінця 2015 року за умови виконання пункту 11.

10. Виведення всіх іноземних збройних формувань, військової техніки, а також найманців із території України під спостереженням ОБСЄ. Роззброєння всіх незаконних груп.

11. Проведення конституційної реформи в Україні та набуття чинності до кінця 2015 року новою Конституцією, яка передбачає ключовим елементом децентралізацію (з урахуванням особливостей окремих районів Донецької та Луганської областей, погоджених із представниками цих районів), а також ухвалення до кінця 2015 року постійного законодавства про особливий статус окремих районів Донецької та Луганської областей.

12. Узгодження питань, що стосуються місцевих виборів, з представниками окремих районів Донецької та Луганської областей у рамках Тристоронньої контактної групи. Проведення виборів за моніторингу з боку БДІПЛ ОБСЄ.

13. Активізація діяльності Тристоронньої контактної групи, зокрема шляхом створення робочих груп з виконання відповідних аспектів Мінських угод.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

УЗАГАЛЬНЕННЯ: Закон щодо НАБУ/САП набув чинності, західні політики заявляють про загрози для євроінтеграції; географія протестів шириться; Зеленський анонсує новий законопроєкт з нормами для незалежності антикорупційних інституцій

Качка обговорив з експертним середовищем ситуацію довкола НАБУ та САП і пошук оптимальних рішень для євроінтеграції України

Порошенко стверджує, що отримав від Держфінмоніторингу замість підстав для введення санкцій публікацію, яку розміщував у себе Портнов

Метою прийняття закону про НАБУ\САП є руйнування руху України в Європейський Союз, переконаний Порошенко

Єрмак і Ердоган обговорили необхідність зустрічі на рівні лідерів України, США та РФ

Політики та громадські діячі заявляють про загрози для євроінтеграції, який несе законопроєкт щодо НАБУ і САП

Без санкційного тиску на РФ не буде прориву переговорних позицій від Росії – Подоляк

Один з ініціаторів законопроєкту, що обмежує незалежність НАБУ та САП, утримався від голосування

"Євросолідарність" проти законопроєкта №12414, а голосування окремих депутатів "за" - це не позиція фракції - Геращенко

МЗС Туреччини про переговори у Стамбулі: Наша мета — забезпечити продовження спілкування сторін одна з одною

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА