Цифрова трансформація бізнесу: як це роблять компанії в Україні?
Багато українських компаній уже декілька років справляються з новими викликами ринку, збільшуючи ефективність, конкурентоспроможність та капітал внаслідок реалізації діджитал трансформації.
Під терміном «цифрова трансформація» мається на увазі використання сучасних IT-рішень для спрощення, автоматизації та підвищення ефективності абсолютно всіх бізнес-процесів. Питання цифрової трансформації стосується будь-якого бізнесу з різних сфер: фармацевтичної або фінансового сектору, аграрної або логістики, і не важливо, це маленький магазин чи велика корпорація. Головне — бажання компанії бути конкурентоздатною.
Наприклад, бізнес зі сфери роздрібної торгівлі отримує додаткові маркетингові можливості, впроваджуючи CRM на платформі Microsoft Dynamics 365 та Azure. А виробнича компанія, переходячи на інтелектуальні пристрої із застосуванням технологій інтернету речей (IoT), отримує більш ефективну взаємодію між відділами: як завод, так і магазин.
У партнерській екосистемі Microsoft Україна є понад 1200 українських ІТ-компаній, які адаптують хмарні рішення корпорації під потреби окремих підприємств, розробляють власні рішення на хмарній платформі Azure і впроваджують їх у бізнеси своїх клієнтів. Так сотні компаній в Україні отримують необхідні інструменти для власної діджитал трансформації.
Кейси:
Kernel
Найбільший агрохолдинг за останні 5 років пройшов фундаментальну трансформацію, реалізуючи проєкт #DigitalAgriBusiness, спрямований на підвищення внутрішньої ефективності агробізнесу, та проєкт #OpenAgriBusiness — на створення зовнішньої екосистеми партнерів-агровиробників.
Проєктна команда Kernel із зовнішніми партнерами створила «мозок» для управління виробничими процесами — Farming Management Information System — #DigitalAgriBusiness, що проводить максимально точне планування в розрізі кожного поля. Завдяки цьому був побудований прозорий процес закупівель і постачання ТМЦ в мережу зі 160 складів, точне управління і моніторинг операцій у полях, в тому числі моніторинг розвитку культур в кожному полі.
100% із 7 426 полів Kernel покриті метеомоніторингом та моніторингом за допомогою супутникових знімків і дронів. Логістичні процеси моніторяться із застосуванням технологій BigData для аналізу відхилень в режимі on-line.
Фактично, компанія вже переходить до on-line управління агробізнесом.
У 2019 агробізнес приніс Kernel рекордні $ 182 млн прибутку. За останні два роки мінімум $ 25 млн прибутку отримані внаслідок використання діджитал-систем і технологій точного землеробства.
Реалізація проєкту #DigitalAgriBusiness, постійне навчання та підвищення кваліфікації співробітників, використання продуктів від Microsoft — все це лежить в основі успішності трансформації найбільшого агрохолдингу в Україні.
BKW Group
Великий холдинг трансформував процес комунікації в загальний робочий простір Microsoft Teams. Це об'єднало на одній робочій платформі чати, зустрічі, документи з пакету Office 365, нотатки та вкладення. Як результат, зросла ефективність роботи та гнучкість 27 регіональних представництв, 34 складів, 140 менеджерів і близько 1700 осіб персоналу.
Укрнафта
Лідер нафтогалузі країни з понад 20 000 співробітників запустив трансформацію у 2017 році. Все почалося з використання деякими департаментами платформи Microsoft Teams. Департамент ІТ провів інформаційну кампанію для співробітників, щоб усім пояснити, як користуватися інструментом. Після ряду таких активностей 77% користувачів, які мають ліцензію О365, за підсумками 3-го кварталу 2019 року активно використовують Teams. Зараз в компанії ця платформа для єдиної комунікації розв’язала проблему інформування, навчання та підтримки персоналу в рамках реалізації різних проєктів. Також, під час впровадження системи ERP (планування ресурсів підприємства), Укрнафта вперше застосувала можливості хмарної платформи Azure.
Raiffeisen Bank Aval
Один із найбільших українських банків проходить цифрову трансформацію на повну ось уже кілька років. Банк впроваджує нові сервісні моделі, автоматизує процеси одночасно із перетворенням традиційних банківських продуктів в електронні. Для діджитал трансформації компанія вирішила використовувати «хмару» Microsoft, на яку українські офіси перейшли менш, ніж за 6 місяців. Таких результатів вдалося досягти шляхом постійного навчання співробітників, залученості топ-менеджменту та якісної внутрішньої комунікації. Зараз в «хмарі» українського офісу працюють понад 7000 осіб. За весь час використання хмарних технологій Raiffeisen Bank Aval не отримав від співробітників жодного негативного відгуку про перехід.
Метінвест Діджитал
Метінвест Діджитал є ІТ бізнес-партнером Метінвесту, міжнародної вертикально інтегрованої гірничо-металургійної групи компаній. Будучи єдиним центром ІТ-експертизи Групи, компанія впроваджує проєкти цифрової трансформації для понад 30 підприємств холдингу по всьому світу.
Група Метінвест вже понад 12 років активно використовує інноваційні послуги та продукти Microsoft. Так, в рамках проєктів цифрової трансформації у 2019 році Метінвест Діджитал мігрував до хмарної інфраструктури Microsoft Azure із 60 серверів локальних центрів обробки даних і користувачів всіх підприємств Метінвесту в Італії, Великобританії, Болгарії, Швейцарії та США. Крім цього, компанія продовжує проєкт повної міграції централізованої інфраструктури двох локальних центрів обробки даних (ЦОД) до хмари Microsoft Azure, що є однією з найбільших міграцій даних не тільки в Україні, але й у Центральній та Східній Європі.
За словами генерального директора Метінвест Діджитал Сергія Детюка, цифрова трансформація — це не лише впровадження технологій, але і в першу чергу зміна корпоративної культури. Лише 16% проєктів досягають поставлених цілей. В топі причин, що приводять до успіху, — правильна оцінка ролі і важливості культури, а також активна залученість до процесу топ-менеджменту.