14:00 12.11.2020

Споживачі підтримали розширення фіскалізації як захист своїх прав

4 хв читати

11 листопада бізнес-асоціації, що є активістами руху "Детінізація - це цивілізація" на прес-конференції у  інформаційному агентстві "Інтерфакс-Україна" прокоментували результати опитування Соціологічної групи "Рейтинг" (29 жовтня - 2 листопада).

Основні показники дослідження презентувала генеральний директор Асоціації імпортерів та дистриб'юторів автокомпонентів Вікторія Черкач.

Згідно з дослідженням, 51% українців вважають, що розширення застосування касових апаратів (РРО) – це скоріше наведення порядку у сфері сплати податків. Натомість 37% переконані, що це швидше утиски малого підприємництва. Особливо ця думка поширена серед тих, хто має власну справу (63%).

Переважна кількість опитаних (від 55% до 60%) підтримують наступні ініціативи: створення додатку на зразок Приват24 чи Монобанк, який дозволить підприємцям видавати касовi чеки в електронному форматі, можливість отримувати електронний чек замість паперового при здійсненні покупок, розширення сфери застосування касових апаратів (РРО) – 56%, повернення коштів покупцю (кешбек) у розмірі 100%, якщо продавець не видав фiскальний чек на товар (55%). Запровадження великих штрафів для бізнесу, якщо товар буде продаватись без чеку, підтримала відносна більшість опитаних українців (47%), але й значна частина проти такого нововведення (37%). Особливо критично це сприймається серед підприємців. 

 "Споживачі сказали "так" фіскальному чеку і кешбеку , адже результати показали, що купувати товари групи ризику, а саме складних побутових приладів та електроніки не готові 81%, а 82% не згодні з відміною фіскального чеку. 62% опитаних споживачів, котрі не мають власної справи, підтримують ідею запровадження фіскального кешбеку, а от серед власників бізнесу таких тільки 42%. Водночас писати скаргу на невидачу фіскального чеку готові тільки 14% опитаних. Такі дані можуть свідчити про те, що фіскальний кешбек може мати превентивний ефект і стати інструментом підвищення відповідальності продавця перед споживачем. Тому у ризикових галузях торгівлі такий механізм повинен почати працювати вже з 1 січня 2021 року", - зауважила генеральний директор Асоціації "Українські імпортери побутової електроніки Софія Арасланова.

"За даними соцопитування групи "Рейтинг" 63% споживачів не готові купувати автокомпоненти без фіскального чеку та 73% не згодні з відміною фіскальних чеків. Наша галузь ще не фіскалізована і такі цифри є сигналом для влади, що потрібно в сфері автокомпонентів фіскалізацію запроваджувати, що легальний бізнес, як і споживач вимагають цього і просять належним чином захистити їх права", - зазначила Черкач. Додавши, що в Україні у сфері автокомпонентів один виробник представлений десятьма офіційними дистриб’юторами і близько 100 нелегальними. Така значна кількість нелегалів на ринку автокомпонентів з одного боку дає можливість споживачу отримати більш-менш прийнятну ціну на товар, але з іншого боку споживач абсолютно не захищений і при купівлі товару йому доводиться покладатись лише на удачу та порядність продавця.

Директор громадського об'єднання "Аптечна професійна асоціація України" Володимир Руденко відзначив, що без фіскального чеку не запрацює жодна державна програма із забезпечення українців безкоштовними ліками: адже за процедурою, до заяви додаються фіскальні чеки, що підтверджують факт покупки.

"Відповідно до закону про захист прав споживачів тільки за наявності фіскального чеку людина може звернутись до органів захисту зі скаргою коли їй продали неякісні або контрафакті ліки. Без фіскального чеку такі скарги не розглядаються. Тільки за наявності фіскального чеку гарантується отримання безкоштовних ліків згідно державної програми "Доступні ліки". Цією програмою сьогодні користуються мільйони українців. Тільки наявність фіскального чеку гарантує компенсації від держави у випадку лікування від Covid у домашніх умовах", - сказав директора громадського об'єднання "Аптечна професійна асоціація України" Володимир Руденко.

 "Фіскальний чек є підтвердженням укладення договору купівлі-продажу. Й у випадку, якщо фіскального чеку немає, то в разі судового спору,  може і не бути відповідача, якому можна пред’явити претензію щодо якості. Немає чеку – немає і доказової бази щодо факту здійснення покупки, можливості ідентифікувати продавця як суб’єкта підприємницької діяльності та відстояти свої права, на жаль", - зауважив представник Комітету побутової електротехніки Європейської Бізнес Асоціації Євген Школа.

Представник Європейської бізнес Асоціації відзначив, що  споживачі  у переважній більшості підтримують  інновації в податковій політиці  (он-лайн фіскальний чек, фіскальний кешбек), а значить старт їх впровадження  можна дати, у першу чергу, у ризикових галузях: ажіотажу зі скаргами в ДПС ми не очікуємо, оскільки до ДПС  за фіскальним кешбеком та скаргою на невидачу фіскального чеку звернеться лише кожен третій споживач. 

"Ми бачимо запит споживача на інформацію та відповідальність продавця. Серед тих, хто має застосунок "Дія", або хоче його встановити, 68% не проти мати у застосунку "Споживач+" із електронними чеками, гарантіями на товар та списком продавців, що мають ідентифікацію як суб’єкти господарської діяльності та не приховують її при зверненні споживачів за поверненням/обміном/гарантійнім ремонтом товару", - сказала Софія Арасланова.

 Лілія Стиренко т.в.о. заступника голови Держпродспоживслужби (липень 2016 - жовтень 2017) зазначила, що найбільша допомога Держпродспоживслужбі є наявність фіскального чеку у споживача при зверненні зі скаргою, тому що фіскальний чек має всю інформацію для того щоб чітко ідентифікувати продавця. Для того, щоб зрозуміти його місцезнаходження і вжити всіх необхідних заходів для захисту прав споживача.

"Наявність фіскального чеку є пріоритетним, бо він дозволяє допомогти споживачу, захистити його права якщо є якась проблема, не залежно від його рівня юридичної грамотності та обізнаності", - зауважила  Стиренко.

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА