Інтерфакс-Україна
14:18 05.12.2023

Що зміниться в автоцивілці в 2024 році?

2 хв читати

У 2024 році ринок автоцивілки можуть очікувати великі зміни. Так, у Верховній раді прийняли за основу у першому читанні та готують до другого читання законопроєкт №8300 «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів».

Якщо законопроєкт буде підтриманий Верховною радою, нові правила набудуть чинності з 1 січня 2024 року одночасно із Законом «Про страхування» та включатимуть перехідний період (до семи років).

Чому взагалі пропонують внести зміни?

Потреба у внесенні змін до існуючого законодавства випливає з недоліків у процедурах розрахунку та виплати страхового відшкодування за збитки, які виникають в результаті дорожньо-транспортної пригоди.

Це пов'язано із низьким обсягом відповідальності страховика, державним врегулюванням цін на цей вид страхування, а також неефективністю управління Моторним (транспортним) страховим бюро України та обмеженою роллю держави у контролі за його діяльністю.

Не останню роль в змінах грає і кандидатство України на вступ до ЄС та зобов’язання відповідати європейським стандартам страхування.

Давайте оглянемо детальніше, що пропонує нова модель автоцивілки в 2024 році.

Суть законопроєкту №8300:

Підвищення суми виплат. У раді пропонують встановити нові стандарти якості страхового покриття. Зокрема, протягом семи років мають поступово підвищити максимальні розміри страхових виплат, поки вони не достягнуть установлених норм у країнах ЄС. Це стосуватиметься як автоцивілок придбаних у фізичному офісі страхової компанії, ак і автоцивілки онлайн.

Нова система виплат. Також пропонується запровадити систему регулярних та послідовних страхових виплат у разі заподіяння тяжкої шкоди здоров’ю або життю потерпілих. Якщо пошкоджено транспортний засіб, страхова виплата розраховуватиметься без вирахування вартості зносу його складових частин та деталей.

Справедлива ціна. НБУ пропонує запровадити європейські підходи до формування вартості ОСЦПВ та широке використання електронних технологій, зокрема, скасувати чинне державне регулювання цін за цим видом страхування та запровадити визначення «справедливої ціни» для кожного страхувальника. На даний момент ціна автоцивілки не ринкова: її встановлює МТСБУ та контролює. Детальніше про ціни автоцивілки тут:
https://oh.ua/ua/osago/

Обов’язкове пряме врегулювання збитків. Вона передбачає, що потерпілий отримає право звертатися за врегулюванням страхової події до страховика, з яким було укладено договір автоцивілки.

Реформа МТСБУ. У законопроєкті акож пропонують удосконалити та осучаснити підходи до побудови системи управління Моторно-транспортного страхового бюро України (МТСБУ) та державного нагляду за його діяльністю. Зокрема, передбачається запровадити класичну дворівневу систему корпоративного управління МТСБУ.

Загалом, все йде до того, що законопроєкт скоро приймуть та водії зможуть отримувати кращий сервіс уже у наступному році.

ОСТАННЄ

2 роки застосунку UKRNAFTA: понад два мільйони клієнтів, зручна програма лояльності та допомога військовим

ЖК «Лісовий квартал», будинок 16, став «Житловим комплексом року» за версією USBA IBUILD 2025 рік

Alliance Novobud вчетверте став Девелопером року за версією UKRAINIAN SPECIAL BUILDING AWARDS IBUILD 2025 рік

Новини Oschadbank Premium Banking: нова послуга "Фінансове планування" та можливість інвестувати в фонд нерухомості S1 REIT

Система компаній Кока-Кола спільно з Українським Червоним Хрестом посилюють енергетичну стійкість громад

Штучний інтелект допомагає «Укрнафті» «читати» надра та ефективно видобувати нафту

Інвестування має бути доступним кожному, а не лише фінансовим професіоналам - Руслан Магомедов, голова НКЦПФР

Сьогодні у України з Європою один безпековий човен

Пункти незламності на АЗК UKRNAFTA допомагають Одещині та Миколаївщині долати наслідки обстрілів енергетики

Прокуратура відкрила справу через незаконні ліміти Міндовкілля на рубки в заповідниках – КЕКЦ

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА