13:15 28.03.2019

ЗМІ інтенсивно висвітлюють кампанії кандидатів у президенти України, але йдуть у фарватері певних політичних ліній

2 хв читати
ЗМІ інтенсивно висвітлюють кампанії кандидатів у президенти України, але йдуть у фарватері певних політичних ліній

 Українські ЗМІ інтенсивно висвітлювали передвиборчу кампанію кандидатів у президенти України, однак найчастіше йшли у фарватері певних політичних ліній і допускали певні "перекоси", свідчать дані моніторингу Комісії з журналістської етики, Платформи прав людини, Українського інституту медіа та комунікації та StopFake за підтримки Ради Європи в Україні.

Під час прес-конференції в четвер у Києві експерти констатували, що ЗМІ інтенсивно висвітлювали передвиборчу кампанію, однак для того щоб сформувати об'єктивне бачення кампанії, виборцю необхідно було б переглядати кілька інформаційних джерел. Фахівці пояснили: "Більшість інформаційних джерел ідуть у фарватері певних політичних ліній і залишаються під потужним впливом своїх власників".

У представленому на заході огляді зазначено, що найбільше висвітлення серед кандидатів у президенти отримав нинішній глава держави Петро Порошенко - шість телеканалів і сім інтернет-ЗМІ. Співголова "Опозиційної платформи - "За життя" Юрій Бойко отримав висвітлення двох телеканалів, лідерка ВО "Батьківщина" Юлія Тимошенко - одного телеканалу й одного інтернет-ЗМІ, лідер "Радикальної партії" Олег Ляшко - одного телеканалу.

Експерти зазначили, що деякі кандидати в президенти України під час кампанії поширюють пропагандистські тези Росії.

"Серед російських пропагандистських наративів, які проникли в українську медіасферу, - спроби дискредитації Української православної церкви, української влади та деяких політиків, а також легітимізації окупації Криму й частини Донбасу", - розповіли в команді експертів. Вони поінформували, що повідомлення, які можуть свідчити про можливий російський вплив, найчастіше з'являлися в інтернет-виданнях Strana.ua, Segodnya.ua, "Гордон", Korrespondent.net, а також у новинних випусках телеканалів "112 Україна", "Інтер", ICTV.

Аналітики також зафіксували наявність матеріалів, що мають ознаки політичного замовлення, які, зокрема, в позитивній тональності висвітлюють прізвища всіх кандидатів у президенти України.

Крім цього, експерти зафіксували порушення в оприлюдненні соціологічних даних.

"Провідні політичні ток-шоу нерідко демонструють свою політичну заангажованість", - додали монітори.

Крім того, аналітики виявили 46 випадків можливого порушення Кодексу етики українського журналіста, більшість з яких стосувалися порушень стандарту балансу.

Моніторинг висвітлення в медіа президентських перегонів в Україні проводили Комісія з журналістської етики, Платформа прав людини, Український інститут медіа та комунікації та StopFake за підтримки Ради Європи в Україні з 4 лютого по 17 березня 2019 року. Експерти аналізували випуски новин на 10 національних каналах, сім політичних ток-шоу, вісім онлайн-ЗМІ, а також сторінки 10 найпопулярніших кандидатів у президенти у Facebook, сторінки 10 лідерів громадської думки у Facebook (Дмитро Чекалкін, Дмитро Гордон, Віталій Портников, Юрій Бутусов, Олексій Мочанов, Олег Пономар, Сергій Іванов, Роман Шрайк, Соня Кошкіна, Вахтанг Кіпіані) та Facebook-сторінки ЗМІ.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА