Інтерфакс-Україна
15:54 03.09.2021

BRDO проти примусової ідентифікації українських абонентів мобільного зв'язку

2 хв читати
BRDO проти примусової ідентифікації українських абонентів мобільного зв'язку

Офіс ефективного регулювання BRDO вважає неприйнятним законопроект, що вносить зміни до закону "Про електронні комунікації" щодо ідентифікації користувачів електронних комунікаційних послуг.

Законопроект передбачає, що мобільні абоненти зобов'язані у примусовому порядку зареєструватися в оператора, інакше не отримають послуги мобільного зв'язку.

Тобто користувачі втрачають право отримувати послуги мобільного зв'язку анонімно, і зобов'язані надавати свої персональні дані постачальникам послуг.

У разі незгоди абонентів реєструватися з 1 січня 2025 року оператори мобільного зв'язку зобов'язані припиняти, а надалі - відключати користувачів, які не підписали договір у письмовій формі або не ідентифіковані постачальником, від послуг мобільного зв'язку.

"Експерти BRDO, детально проаналізувавши зазначений законопроект, вважають його неприйнятним, оскільки він суперечить Конституції України та чинному законодавству і звужує передбачені законом права та свободи громадян", - наголошують BRDO у повідомленні в п'ятницю.

В Офісі зазначають, що норми цього законопроекту аналогічні ухваленим "законам 16 січня" (неофіційна назва пакета законів, ухвалених Верховною Радою 16 січня 2014 року і підписаних наступного дня четвертим президентом України Віктором Януковичем). Вони також містилися у законопроекті "Про електронні комунікації" (№1083), внесеному народними депутатами - членами комітету ВР з питань цифрової трансформації та відкликаному у 2019 році, зокрема через суперечливу норму про примусову реєстрацію абонентів.

"Обидва випадки показали, що такі законодавчі ініціативи викликають сувору протидію суспільства та сприймаються як звуження прав і свобод. Законодавство України не передбачає і не передбачало будь-яких обмежень щодо прав споживачів на знеособлене отримання телекомунікаційних послуг", - наголошують у BRDO.

У зв'язку з вищезазначеним його експерти офіційно звернулися до профільного комітету парламенту, при цьому висловивши сподівання, що цю законодавчу ініціативу не підтримають нардепи.

Як прокоментували агентству "Інтерфакс-Україна" в мобільному операторі "Київстар", процедура ідентифікації абонентів передоплати вже передбачена в чинному телеком-законодавстві України як добровільний вибір.

"У цьому є свої "плюси". Наприклад, "ідентифікація" власників SIM-карток унеможливлює мобільне шахрайство з банківськими рахунками; ідентифіковані абоненти, які припиняють обслуговування у оператора, можуть отримати залишок невикористаних коштів зі свого рахунку; тарифні плани для контрактних клієнтів надають більше можливостей тощо. Втім, понад 80% абонентів України вважають за краще обслуговуватися анонімно. Під час розгляду всіх "за" та "проти" впровадження відповідного регуляторного заходу важливо врахувати, що для реєстрації такої кількості абонентів потрібно передбачити розумні терміни", - вважає оператор.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

"Датагруп" за 9 міс.-2025 отримала 94,04 млн грн чистого прибутку

У Мінцифри очікують на збільшення завантаженості ЦНАПів у перші дні листопада у зв’язку зі змінами в оформленні відстрочок

"Укртелеком" за 9 міс.-2025 збільшив дохід на 5,6%, EBITDA зросла на 6,6%

"Київстар" розширює тестування супутникового зв’язку Starlink Direct to Cell на всю Україну

"Нова пошта" за 9 міс. зменшила чистий прибуток на 6,2% за зростання виручки на 22,5%

ДШВ ЗСУ розпочали роботу в офіційній цифровій системі обліку військових "Імпульс" – Міноборони

Нідерланди виділяють EUR10 млн на кіберпрограму Великої Британії для України

IT-Enterprise інтегрувала ШІ-інструменти в усі власні продукти – співзасновник

Критично важливе питання, якою мовою молодь грає у відеоігри, - експерти

"Vodafone Україна" та lifecell відзвітували про 90-99% працездатність мереж під час блекаутів у Чернігові та Сумах

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА