15:22 17.11.2021

Соцмережі мають найбільшу популярність серед українців для отримання новин - опитування

4 хв читати
Соцмережі мають найбільшу популярність серед українців для отримання новин - опитування

Соціальні мережі мають найбільшу популярність серед українців для отримання новин, свідчать результати опитування USAID-Internews "Ставлення населення до медіа та споживання різних типів медіа 2021".

"Щодо медіаактивності, то ми помітили, що особливих змін у використанні соцмереж не було, вони утримують лідерську позицію. 63% респондентів сказали, що вони використовують соціальні мережі для отримання новин. 48% віддали перевагу інтернет-сайтам. Телебачення продовжує втрачати свої позиції - 46%. Радіо і друковані видання займають низькі позиції, як і в минулі роки. Радіо – 13%, друковані видання – 7%", - сказала заступник директора Internews в Україні Оксана Майдан на конференції в Києві в середу.

Загальнонаціональні медіа найбільш популярні у тих, хто черпає новини з інтернет-сайтів (85%), телебачення (94%), радіо (76%). Аудиторія друкованих видань віддає більшу перевагу регіональним медіа (57%), ніж загальнонаціональним (54%).

Серед соціальних мереж перше місце для отримання новин в українців посідає Facebook (43%). Крім того, для отримання новин українці використовують YouTube (25%), Telegram (20%), Instagram (17%), Viber (13%), TikTok (2%), Twitter (1%), VK (1%).

Рівень довіри до медіа в Україні продовжує падати, за винятком радіо та друкованих видань. Зокрема, рівень довіри до загальнонаціонального телебачення становить 40% (41% у 2020 році), регіонального телебачення - 39% (38% у 2020 році), загальнонаціональних інтернет-медіа - 47% (48% у 2020 році), регіональних інтернет-медіа – 44% (48% у 2020 році).

Водночас рівень довіри до загальнонаціонального радіо становить 24% (21% у 2020 році), регіонального радіо - 25% (22% у 2020 році), загальнонаціональних друкованих видань - 22% (19% у 2020 році), регіональних видань 23% (22% у 2020 році).

За даними дослідження, найчастіше респонденти зустрічали інформацію про земельну реформу (61% - зустрічали, 39% - ні), пенсійну реформу (43% - зустрічали, 57% - ні), реформу системи охорони здоров'я (42% - зустрічали, 58% - ні), освітню реформу (38% – зустрічали, 62% – ні). Найрідше респонденти зустрічали інформацію про реформування сектору енергетики (32% – зустрічали, 68% – ні) та децентралізацію влади (31% – зустрічав, 69% – ні). Близько 40% опитаних сказали, що хотіли б дізнатися більше про реформи.

84% респондентів вважають, що жінки мають бути представлені у медіа на рівні з чоловіками, а 82% респондентів відповіли, що медіа мають задовольняти інтереси різних груп населення.

Крім того, 20% респондентів зазначили, що готові платити за доступ до своїх улюблених інтернет-сайтів.

Директор Internews в Україні Джилліан МакКормак повідомила, що дослідження цього року виявило, що більшість українців натрапляли на дезінформацію, а від третини до 50% були схильні вірити у фальшиві наративи.

Також дослідження засвідчило значне зростання кількості громадян, які правильно визначили за тестом, яка інформація є правдивою, а яка – ні у кожній із трьох поданих новин. Зокрема, у 2021 році правильно оцінили всі три повідомлення 24% опитаних, тоді як у 2020 році таких було 11%. Лише 6% респондентів не дали жодної правильної відповіді.

МакКормак зазначила, що результати дослідження виявились не такими позитивними, коли респондентів запитали про поширення дезінформації. За її словами, більшість українців стикалася з такими історіями, і що ще тривожніше - значна частина повірила в них, що викликає особливе занепокоєння, коли йдеться про дезінформацію про вакцину від COVID-19.

Зокрема, 68% опитаних чули історії про те, що вакцина є небезпечнішою за сам коронавірус, а 49% сказали, що вважають це правдою.

57% респондентів сказали, що чули, що Україною керують зовнішні суб'єкти, вона повністю залежить від міжнародних босів, які кажуть їй, що робити, а 56% вважають це правдою. 53% чули про те, що заборгованість за комунальні послуги автоматично списуватиметься з банківських карток, 57% вважають це правдою. 51% чув, що США намагаються зробити Україну інструментом власного конфлікту з Росією, 51% вважає це правдою.

Дослідження проводили в липні-серпні 2021 року. В опитуванні взяли участь чоловіки та жінки віком від 18 до 65 років в українських містах із кількістю населення від 50 тис. людей, окрім тимчасово окупованих територій України, у 12 регіонах України. Похибка дослідження – 2,5%.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА