Інтерфакс-Україна
13:54 15.02.2022

Найбільш поширеним джерелом інформації для більшості українців є загальнонаціональне телебачення – дослідження

2 хв читати
Найбільш поширеним джерелом інформації для більшості українців є загальнонаціональне телебачення – дослідження

Найпоширенішим джерелом інформації для 66,6% українців є загальнонаціональне телебачення, свідчать дані соціологічного дослідження, проведеного в період з 17 до 22 грудня 2021 року на замовлення громадської організації "Детектор медіа" Фондом "Демократичні ініціативи" ім. Ілька Кучеріва разом із соціологічною службою Центру Разумкова.

Другим за значимістю джерелом інформації 44,4% опитаних називають соціальні мережі, 29% - онлайн-видання, 16,4% - месенджери (Viber, Telegram, WhatsApp, Instagram, TikTok), на українські газети та радіо припадає відповідно 5,8% та 7%. Водночас російське телебачення дивиться менш як 5% респондентів.

Ще одним популярним серед українців джерелом інформації є особисті зв'язки – 28,1% (родина, друзі, колеги).

Важливо зазначити, що кількість людей, які отримують новини з телебачення, порівняно з 2020 роком знизилася на 8,4%, порівняно з 2018 роком – на 19,1%. Водночас на 5% зросла кількість одержувачів новин за допомогою "сарафанного радіо" та тих, хто називає найважливішим для себе джерелом інформації месенджери.

Найчастіше українці дивляться телеканали, програма яких поєднує випуски новин із розважальним контентом. Найпопулярніші з них – "1+1" (43%), "Україна" (33,9%), "СТБ" (32,3%) та ICTV (30,9%), "Інтер" (27) ,3%), "Україна 24" (16,3%), "Новий канал" (12,3%), "Прямий" (9,3%), "5 канал" (8,2%), "Еспресо TV" (7,4%). Менше ніж 10% респондентів припадає на телеканали, які показують переважно новини та політичні програми. Водночас 25,1% відзначили, що не дивляться телебачення.

Обираючи медіа як джерела інформації, більшість опитаних повідомила, що звертає увагу на інтерес матеріалів (57%), неангажованість подання інформації (38%), оперативність висвітлення подій (38%), зручність подання інформації (33%) та близькість поглядів (29%). Такі маркери прозорості медіа, як інформація про власника та джерела фінансування, суттєво впливають на вибір менше ніж 5% респондентів.

Водночас для 36,2% респондентів важливо знати власника ЗМІ та не важливо для 54,4%.

Серед користувачів соціальних мереж 56% українців воліють отримувати інформацію з Facebook. У трійці лідерів також Instagram (25%) та Viber (24%). При цьому Telegram значно поступається аудиторії Viber — його використовує лише 13% респондентів, незважаючи на те, що, порівняно з минулим роком, частка його аудиторії зросла на 5%.

Опитування проводили методом інтерв'ю face-to-face серед людей старше 18 років у всій Україні, за винятком тимчасово окупованих територій Автономної Республіки Крим та Донбасу. Максимальна теоретична похибка опитування не перевищує 2,3%.

 

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Данія надає супутникові послуги для оборони України через Оборонне агентство ЄС – уряд

Норвегія приєдналася до Талліннського механізму та планує інвестувати понад 100 млн грн на кіберстійкість України - Федоров

Фінляндія інвестує EUR30 млн у телеком-мережі України - Мінцифри

У "Резерв+" стало можливо сплатити штраф за невчасне уточнення персональних даних онлайн – Міноборони

Україна та Італія уклали документ, який передбачає виділення додатково 1 млн євро на зміцнення кібербезпеки – МЗС

"Нова пошта " в Молдові за перше півріччя 2025 року доставила 4,6 млн посилок , обсяг податків до Молдови склав 55,7 млн грн

"Укрпошта" відкрила модульне відділення у Римі, яке працюватиме під час URC2025 - Смілянський

xAI представила нову версію чат-бота Grok

Офіс "5 каналу" зазнав пошкоджень в результаті російського обстрілу

Глава соцмережі X Лінда Яккаріно несподівано оголосила про відставку

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА