11:29 18.05.2020

Автор ОКСАНА КУЯНЦЕВА

Пандемія як краш-тест для КСВ-проєкту

5 хв читати
Пандемія як краш-тест для КСВ-проєкту

Оксана Куянцева, піар-менеджер компанії Gamingtec

Соціальна відповідальність бізнесу у західних країнах вже давно перестала бути трендом. Скоріше, це природна та невіддільна частина успішного підприємництва. Пропоную сьогодні поговорити про те, чому компаніям не варто відмовлятися від проєктів корпоративної соціальної відповідальності (КСВ) навіть у період пандемії, і чим такі ініціативи будуть корисні підприємцям у «посткоронавірусному» світі.

КСВ – більше, ніж благодійність

Потребу «допомагати» відчуває багато підприємців: одні щиро співчувають нужденним, інші знають про те, що уславитися філантропом і меценатом – добре для іміджу, але не надто занурюються у питання, кому і чим допомагати, треті – відчувають внутрішню потребу змінювати світ. Вони-то й, найчастіше, і запускають КСВ-проєкти.

КСВ – це систематична робота над розв'язанням гострої соціальної проблеми.Самодостатній довгостроковий проєкт з чітко визначеними цілями, завданнями та результатами, яких планується досягти.

Перед запуском КСВ-проєкта розробляється стратегія його майбутнього розвитку і визначається бюджет, який компанія самостійно або разом з партнерами буде виділяти на його реалізацію. Над проєктом найчастіше працює окрема команда, а його значущість для бізнесу визначається з точки зору того, наскільки він корисний для побудови іміджу компанії та залучення нових клієнтів. Важливо також, щоб проєкт був медійним, викликав суспільний резонанс.

Чому потрібно фінансувати КСВ-проєкти у період кризи?

Під час карантину особливо актуальним стало питання: чи потрібно продовжувати фінансувати вже запущені КСВ-проєкти або перерозподілити кошти на більш пріоритетні завдання?

Якщо мова йде про виживання компанії, тоді витрати краще перерахувати. Можливо, поставити КСВ-проєкт на паузу і чесно анонсувати, коли його планується поновити. Компаніям, які у кризу добре тримаються, важно подумати над тим, як продовжити займатися КСВ-проєктом, змінивши його формат та адаптувавши його, якщо є така потреба, до нової реальності.

Чим корисний КСВ-проєкт для бізнесу?

1.     Залучає нових клієнтів. Емпатія, повага, бажання бути причетним до гарної справи – усе це мотивує потенційних покупців товарів та послуг віддавати гроші компанії, яка розвиває соціальні ініціативи.

2.     У компанії – грамотне позиціювання. Як результат, підтримка з боку всеукраїнських та міжнародних громадських та урядових організацій, яким цікава проблематика. Разом з ними, спостерігаючи за стабільним зростанням бізнесу, приходять інвестори.

3.     Формується команда однодумців, а не просто робочий колектив. Компанія, яка робить світ навколо кращим, приваблива для гарних кадрів, і співробітники з нею залишаються довше, вони відчувають згуртованість навколо спільних цінностей та інтересів.

Чи потрібно це у кризовий та післякризовий період? Авжеж. Під час пандемії багато компаній вимушені були закритися, а це означає, що наразі потрібно формувати пул нових лояльних клієнтів. Криза – лакмусовий папір, який виявляє безпринципних підприємців. Один бізнесмен в умовах дефіциту підвищує ціни на свої послуги втричі, а інший фіксує «докризовий» прайс та ще й робить відрахування на доставку продуктових наборів людям, які опинилися у групі ризику (проводить соціальні ініціативи). Яка з компаній буде більш привабливою для клієнтів, очевидно.

Якщо бізнес виживе в карантин, то його репутація буде напряму залежати від того, як він проявив себе у скданий період. Достатньо пригадати хрестоматійний приклад часів Другої світової війни: за п'ять центів кожен американський солдат на передовій міг отримати пляшку Coca-Cola, попри те, скільки фактично коштувала компанії доставлення товарів на лінію фронту.

Як адаптувати КСВ-проєкт до умов карантину

Реалізація КСВ-проєкту під час карантину – непросте завдання. Залежно від специфіки проєктів, багатьом довелось їх переформатувати. Як саме, поясню на прикладі освітніх модулів для українських школярок зі STEM-дисциплін, ініціатором яких стала компанія Gamingtec.

Проєкт STEM is FEM був запущений на початку 2019-2020 навчального року. Конкурсантки проходять відкритий відбірковий конкурс, а після – приїжджають до Києва на дводенний модуль, де слухають лекції, відвідують майстер-класи, виконують творчі завдання. Мета проєкту – мотивувати дівчат, зацікавлених у вивченні математики, інформатики, хімії та біології, надалі пов’язати своє життя із технологічними галузями, показати школяркам можливості й перспективи цього напряму. Учасниці модулю знайомляться з жінками, які побудували блискучу кар’єру, а також відвідують екскурсії та галузеві підприємства.

Перші три модулі успішно пройшли в Києві, конкурс на участь у четвертому стартував ще до того, як в Україні був введений карантин. Коли стало зрозуміло, що провести навчання у звичному форматі не вдасться, вирішили не скасовувати захід, а перенести його онлайн. Світ навколо змінився за період пандемії, але проблема підтримки дівчат не зникла. Навпаки, залишаючись вдома, школярі потребують освітніх ініціатив, які б допомогли з користю провести час та мотивували навчатися.

Для онлайн-модуля STEM is FEM з робототехніки та інженерії була обрана платформа Zoom. У якості мотиваційних спікерів до нас доєдналися не тільки українські, а й закордонні експерти. У період карантину багато спеціалістів перевели роботу в онлайн-формат, тому змогли вийти у прямий етер з нашими конкурсантками. І для спікерів, і для школярок, і навіть для самої команди КСВ-проєкту участь у модулі виявилася корисною: у часи невизначеності та розгубленості важливо бути залученим у стабільний процес.

Під час організації онлайн-модулю команда зіткнулась із новими викликами: ми провели короткий тренінг для спікерів, як користуватися платформою та використовувати усі можливості для комунікації з авдиторією (чат, опитування, «піднята рука»); підготували необхідні доступи для учасниць модулю, вели активну комунікацію із підписниками у соціальних мережах.

На «живих» модулях у нас працює професійний фотограф. Щоб отримати фотоконтент з онлайн-події, ми провели конкурс серед учасниць на найкреативніше фото. Дипломи й цінні подарунки відправили поштою.

Лекцію і практичне завдання з робототехніки склали так, щоб усе можна було виконати віддалено без додаткового обладнання. Дівчата розробити прототип робота для боротьбі з коронавірусом за допомогою програм, доступних онлайн.

У карантинний період діяльність проєкту Stem is Fem не зупиняється, це час пробувати нові форми комунікації. У квітні ми провели екомарафон та зустріч із лектором модулю у мережі інстаграм, у партнерстві з  Фондом народонаселення ООН в Україні у травні анонсували онлайн-лекцію для підлітків про те, як розпізнати насилля у стосунках, запустили відеочелендж-перевтілення для учасниць спільноти. Усе це дає можливість підтримувати зацікавленість дівчат у проєкті, у колі однодумців вони відчувають стимул до саморозвитку.

Продовження роботи над КСВ-проєктом у період карантину – надійна інвестиція у власний імідж для респектабельних та соціально-відповідальних компаній. Це краш-тест для цілей КСВ, адже саме під час кризи стає зрозумілим, чи реально існує проблема, яку має вирішити проєкт, чи це надумана історія, яка не має нічого спільного з концепцією сталого розвитку суспільства. І, головне, це перевірка на те, наскільки добре у компанії розвинуто планування: розвиток КСВ-проєкту – вагома частина стратегії розвитку компанії, в цілому, і промахів тут бути не може.

 

Завантаження...
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
Завантаження...
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА