10:24 01.12.2020

Автор НАТАЛІЯ ПОПОВИЧ

Три "P" для успішного проходження через кризу

5 хв читати
Три "P" для успішного проходження через кризу

Наталія Попович, засновниця групи компаній One Philosophy, співзасновниця УКМЦ

 

 

 

Як український бізнес в коронакризу пришвидшує запровадження нових ідей і   загартовує життєстійкість

Бізнес має заробляти гроші, а все решта - єресь. Так свого часу вважав Мілтон Фрідман. У серпні минулого року 200 учасників провідної бізнес-асоціації США Business Roundtable, зокрема Apple, Pepsi і Walmart, остаточно відійшли від цього підходу і погодились, що бізнес повинен і заробляти гроші засновникам та акціонерам, і генерувати цінність для локальних спільнот, планети в цілому. Тож 2019-й рік у мене асоціюється з постанням парадигми "P + P" для провідних компаній світу: прибуток (profit) і велика мета (purpose). 2020 року внаслідок пандемії всі організації зіштовхнулись з черговим сплеском непевності. Щоб подолати цю непевність, бізнес має постійно розвиватися. Так проявилося третє "P" - pioneering або створення і впровадження новацій.

З усвідомленням викликів, з якими зустрівся український бізнес під час COVID-19, ми провели перше в Україні дослідження життєстійкості - серію відкритих онлайн-зустрічей та інтерв’ю з 50 власниками бізнесу і керівниками, які проводять свої організації через нинішню кризу. Зі спілкування з першими особами ми побачили, що життєстійкість - це і є управління бізнесом у парадигмі трьох "Р".

Оптимізація заради прибутку

Пандемія стала поштовхом для бізнесу, щоб позбутися зайвого баласту, оптимізувати не конче потрібні витрати. Так, за результатами нашого дослідження, 39% організацій в Україні відмовилися від частини офісу або домовилися про перегляд умов оренди. 23% - скоротили витрати на маркетинг і просування. Крім того, 61% керівників змушені були скоротити заробітну плату або відправити людей у відпустку за власний кошт, 42% - звільнили частину працівників.

Та це не всі, а лише найпоширеніші кроки. Віталій Седлер, СЕО та співзасновник компанії Intellias, розповів: "Ми набрейнштормили до 80 різних пунктів оптимізації й тепер їх реалізовуємо. Хочемо накопичити фінансову подушку, щоб інвестувати в посткризовий розвиток і мати резерв для виконання своїх зобов’язань та втримання людей на випадок, якщо клієнти затримуватимуть виплати".

Велика мета та цінності - на часі

Ми побачили, що життєстійкі організації в Україні не готові йти на компроміси щодо цінностей і великої мети бізнесу, вони проявляють відповідальність перед працівниками і локальними спільнотами. Так, Володимир Шейко, генеральний директор Українського інституту, прокоментував: "Зараз як ніколи важливо дати відчуття мети, щоб об'єднати спільною справою". "Якщо тобі важко - подивись, кому ще важче, і подумай, як ти можеш їм допомогти", - доповнив Віктор Іванчик, засновник і CEO агропромислового холдингу "Астарта".

Тож попри те, що пандемія по-різному вплинула на організації в Україні, більшість із них не залишилися осторонь від розв’язання проблем, які вона спричинила. 45% опитаних керівників зазначили, що їхні організації допомагали лікарням - купували ШВЛ, засоби для індивідуального захисту, експрес-тести, обладнання або надавали авто та їжу для лікарів.

Інноваційне мислення супроти кризи

Ми сприймаємо інноваційність не лише в розрізі технологій, а в сенсі інноваційного мислення, яке стосується усіх процесів у компанії - генерації нових знань та ідей, створення продуктів і підходів, як заради оптимізації витрат, так і для віднайдення рішень у відповідь на нові потреби споживачів.

Дослідження проявило розмаїтий досвід, коли компанії не тільки невпинно шукали рішення, а часто ішли супроти течії, щоб виплисти. Замість скоротити виробництво - виводили нові продукти.

Наприклад, нові продукти і послуги в коронакризу запустили 71% організацій. 35% мають намір впровадити нові проривні технології і стільки ж – навіть змінити чи оновити бізнес-модель! Майже третина керівників зазначили, що їхні організації планують вийти на новий ринок.

Тож які зміни запроваджували українські життєстійкі? Частина інновацій стали прямою відповіддю на пандемію: зокрема, медична мережа "Добробут" майже на початку коронакризи відкрила стаціонар для лікування COVID-19, а компанія "Текстиль-Контакт" налагодила виробництво медичних захисних комбінезонів, захисних екранів, шапок, бахіл і халатів.

Інші інновації дали змогу компаніям наблизитися до споживачів через нові продукти, сервіси і досвід. Наприклад, компанія "Ензим" розпочала виробляти пробіотичні дріжджі, які дають можливість відмовитися від антибіотиків у м’ясі тварин, а також дріжджовий екстракт для B2В, який є замінником глутамату натрію, "Віннер Групп Україна" запровадила дистанційні тест-драйви через Facetime, а мережа кінотеатрів Multiplex запустила онлайн-продаж попкорну, іграшок та кіногероїв і власний бренд морозива та сорбетів.

Мене дуже тішить, що освіта отримує свої вигоди від інновацій онлайн-формату. Коли Бізнес-школа УКУ започаткувала „антикризові“ вебінари, ті збирали по 600–700 осіб. Можливостями швидких консультацій Pro Bono у форматі Дорадчих рад від LvBS Consulting скористалися близько 50 компаній. А в КМДШ говорять, що в новій ситуації відбулася разюча зміна в довірі між батьками і вчителями, оскільки перші стали безпосередніми свідками навчання і переконалися в компетентності педагогів.

Зміни, котрі зараз відбуваються, - як вірус, тільки в хорошому сенсі цього слова, бо вони охоплюють компанії з різноманітних галузей. Звісно, є сектори, які найбільше постраждали - авіалінії, туризм, культура, розваги, кінотеатри, виставковий бізнес, а є що навпаки виграли - технології, фармацевтика, логістика та виробництво суперфудів. Водночас навіть попри галузеву приналежність, результативність окремих компаній залежить від їхньої життєстійкості та реагування на кризу. Усі життєстійкі компанії керуються трьома "Р" в часи непевності. І прибуток важливий, і місія на рівні спільнот та цілої планети, і інновації.  А ви можете додати свої "Р", адже світ точно відійшов від виміру бізнесу як суто джерела прибутків.

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

ІРИНА МУДРА

Наполегливість дає результат: рішення про конфіскацію активів рф наближається

АНТОН БОЛДИРЄВ

Інструменти для інвестування: Світові тренди та вибір українців

АНДРІЙ СТАСЕВСЬКИЙ

Моторні біопалива: чи здатна Україна до промислово-аграрного прориву

КОСТЯНТИН БОНДАРЄВ

Вибори до Європарламенту: збільшення ваги євроскептиків, але не критично

ЛЮДМИЛА КРІПКА

Якісний цемент для відбудови України

СЕРГІЙ СИЛІН

Мікрогенерація - шлях до автономності родин. Наявні можливості в Україні - до 10 ГВт на місяць

БОГДАН ДОВЖЕНКО ГРИГОРІЙ КУКУРУЗА

Чорна труба на 100 мільярдів за рік

ІРИНА ОЗИМОК

Як містам не програти боротьбу за молодь

ОЛЬГА ОНІЩУК

Які методи майнової агресії використовує росія для захоплення власності українців на ТОТ?

ДАНИЛО ГЕТМАНЦЕВ

Півроку керованого гнучкого курсу  - перші підсумки

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА