Спільні дії Заходу надзвичайно ускладнюють морську торгівлю та судноплавство з російським агресором – адвокат ЮФ "Ілляшев та Партнери"

Сергій Неділько, керівник Одеського офісу ЮФ "Ілляшев та Партнери"
Після розпорядження Міністерства транспорту Великої Британії не допускати російські судна до своїх портів морська торгівля Росії зазнає величезних збитків – вважає адвокат,
Вже відомі випадки, коли європейські судновласники (менеджери, оператори торговельного флоту), побоюючись можливих санкційних наслідків, відмовляються надавати свої судна у фрахт російським компаніям для здійснення морських перевезень.
Тим часом, митниці у портах Бельгії та Нідерландів повністю зупинили оформлення контейнерів, які мали прямувати до російських портів. Також митні органи Німеччини призупинили "автоматичне" митне оформлення імпорту з Росії. Оформлення "в ручному режимі" залишається доступним, проте вжиті заходи істотно уповільнюють товарообіг з країною-агресором.
Малоймовірно, що західні країни повністю заборонять своєму торговельному флоту заходити до російських портів, оскільки це може тлумачитись, як надмірне втручання у право власності та комерційні інтереси приватних судновласників. Однак, в залежності від розвитку подій, не виключено, що подібні обмеження можуть бути впроваджені в межах чергового санкційного пакету Заходу. Менше з тим, вже існуючий потужний та комплексний пакет санкцій щодо російського бізнесу та країни в цілому, примушує судновласників радше відмовитись від вигідного співробітництва, ніж наражатися на болючі наслідки. Особливо це стосується великих судноплавних компаній зі світовим іменем, для яких репутація стоїть на першому місці.
Так, судноплавні лінії Maersk та MSC вже тимчасово призупинили контейнерні перевезення через Росію, що виглядає цілком послідовним та правильним кроком на фоні введених санкцій, бойових дій та бомбардувань великих міст України. Сьогодні також стало відомо, що в Керченській протоці та на вході до протоки Босфор з Середземного моря накопичилися більш ніж 200 балкерів, що прямували, зокрема, до російських портів.
1 березня Європарламент прийняв резолюцію 2022/2564 (RSP), відповідно до якої порти ЄС оголошуються закритими для заходу російських суден.