Аеропорт "Бориспіль" ввів у дію нове положення про знижки до аеропортових зборів

Державне підприємство "Міжнародний аеропорт "Бориспіль" (Київ), найбільший аеропорт країни, ввело в дію положення про застосування знижувальних коефіцієнтів до аеропортових зборів, які стягуються в аеропорту.
Згідно з текстом самого положення, оприлюдненого на веб-сайті аеропорту, метою його розробки було підвищення конкурентоспроможності "Борисполя"; збільшення пасажиропотоку та доходів аеропорту; розширення мережі авіамаршрутів і залучення нових перевізників в аеропорт; стимулювання авіакомпаній як комерційних партнерів аеропорту.
Серед зборів, які стягуються в аеропорту, зазначаються: збір за обслуговування пасажирів в аеровокзалі та збір за зліт/посадку повітряних суден. Згідно з наказом Міністерства інфраструктури №37, збір за зліт/посадку становить для міжнародних сполучень: $10,50 за 1 тонну максимальної злітної маси; для внутрішніх сполучень - $1,05.
Збір за обслуговування пасажирів в аеровокзалі для міжнародних сполучень становить $13 за кожного відправленого пасажира; $8,50 за кожного транзитного пасажира; $2,50 за кожного відправленого внутрішнього пасажира.
Базовим роком для розрахунків у положенні зазначено 2017 рік. У разі збільшення поточного місяця кількості відправлених перевізником пасажирів на регулярних міжнародних рейсах порівняно з аналогічним місяцем базового року розраховується приріст відправлення таких пасажирів. З урахуванням приросту щомісяця до збору за обслуговування в аеровокзалі можуть застосовуватися такі знижки: в перший рік - може бути встановлений знижувальний коефіцієнт 0,2, другий - 0,4, третій - 0,6 і четвертий - 0,8.
У разі збільшення перевізником поточного місяця кількості відправлених міжнародних регулярних рейсів розраховується показник їх приросту. На підставі цього до збору за зліт/посадку можуть застосовуватися такі самі коефіцієнти, як зазначено вище.
При перевезенні авіакомпанією транзитних пасажирів до збору за обслуговування в аеровокзалі застосовується коефіцієнт 0,2.
У положенні нагадується, що до збору за обслуговування пасажирів в аеровокзалі застосовуються знижки в розмірі, який залежить від кількості пасажирів, відправлених за місяць.
Так, при кількості до 4,999 тис. пасажирів на місяць знижка не надається. При їх кількості від 5 тис. до 9,999 тис. на місяць вона становитиме 5%; від 10 тис. до 19,999 тис. - 10%; від 20 тис. до 29,999 тис. - 15%. Максимальна знижка становить 55% при перевезенні понад 260 тис. пасажирів на місяць.
Зазначене положення затверджено наказом генерального директора аеропорту "Бориспіль" після консультацій з авіаперевізниками. Воно набуло чинності 1 лютого 2018 року і діє або до досягнення аеропортом пасажиропотоку в 20 млн осіб на рік, або до 31 січня 2022 року.
У разі відкриття аеропорту для міжнародних авіаперевезень на базі аеродрому "Київ Антонов" (Гостомель) до 31 січня 2022 року зазначене положення припинить дію.
Як повідомлялося, ірландський лоу-кост Ryanair у липні 2017 року оголосив про скасування запланованого входження в Україну після того, як аеропорт "Бориспіль" нібито порушив угоду, досягнуту в березні цього року в Мінінфраструктури з посадовими особами аеропорту та його нинішнім генеральним директором Павлом Рябікіним.
"Нам шкода, що аеропорт Києва продемонстрував, що Україна ще не є достатньо зрілим або надійним місцем для інвестицій потужного авіафлоту Ryanair", - прокоментував тоді це рішення головний комерційний директор (CCO) Ryanair Девід О'Брайен (David O'Brien).
За його словами, "Бориспіль" обрав захист авіакомпаній із високими тарифами, зокрема "Міжнародні авіалінії України", що позбавляє українських споживачів і відвідувачів країни доступу до низьких тарифів у Європі та широкої мережі маршрутів.
До цього П.Рябікін заявив, що Ryanair висуває до "Борисполя" вимоги щодо польотів до Києва, які не відповідають українському законодавству. "Серед таких умов - безкоштовна аеронавігація, стійки реєстрації, стоянки таксі, площі під рекламу, офіси продажу квитків, вимоги про 60 днів кредитування з боку аеропорту та виплата 35% прибутку від діяльності магазинів дьюті-фрі, закріплення пасажирського збору в сумі $7,5 на п'ять років.
П.Рябікін заявляв, що не має наміру підписувати договір з Ryanair, доки не буде знято всі розбіжності в пунктах договору.
Пізніше прем'єр-міністр Володимир Гройсман доручив залучити Національне антикорупційне бюро України до оцінки переговорного процесу з Ryanair щодо польотів в Україну та заявив про необхідність відновлення цих переговорів.