Мініфраструктури не погоджувало нового порядку видачі призначень на авіамаршрути

Міністерство інфраструктури України не було ознайомлене й не погоджувало проект нового порядку призначень на авіамаршрути, повідомив начальник відділу авіаперевезень міністерства Валентин Згурський під час громадського обговорення зазначеного документа в середу.
"Цей проект авіаційних правил, розроблений Державіаслужбою, не надходив на узгодження й розгляд офіційно до Міністерства інфраструктури, ми його не погодили, не бачили і не давали свої зауваження. Тобто основний регулятор ринку не бачив цього документа", - заявив він.
У відповідь на запитання голови авіакомпанії UM Air Родрига Мерхежа про те, що це дивно для ринку, В.Згурський відповів: "Ми теж дивуємося".
Як повідомлялося, Державіаслужба підготувала новий порядок видачі призначень на авіамаршрути, який спричинив бурхливу дискусію на авіаринку, згідно з якою право на експлуатацію повітряних ліній надаватиме авіаперевізникам лише Державіаслужба. Авіакомпанії, які планують отримати права на експлуатацію міжнародної регулярної або чартерної повітряної лінії, зможуть її отримати лише в тому випадку, якщо кінцевим контролюючим бенефіціаром авіакомпанії буде або держава Україна, або громадянин України.
Для отримання призначень на міжнародні лінії розроблено спеціальний коефіцієнт: для великих авіакомпаній для отримання 15 призначень необхідно виконувати один внутрішній рейс, а для малих авіакомпаній - один внутрішній рейс на 30 міжнародних. За словами голови Державіаслужби Д.Антонюка, це стосується лише тих маршрутів, польоти на яких обмежені, й ця норма набуде чинності через рік.
Голова Державіаслужби вважає, що положення цього нового документа абсолютно не суперечать запланованому до підписання договору про спільний авіапростір з Європейським Союзом, а також не суперечить Договору про асоціацію України з ЄС.
Міністерство юстиції України 26 листопада не ввело в дію наказ Державіаслужби про затвердження вищезгаданого порядку і не долучило його до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів.
"З огляду на надходження численних звернень суб'єктів господарювання щодо неврахування Державною авіаційною службою у прийнятті проекту документа висновків і пропозицій, наведених у виписці з протоколу експертної групи з питань реформування галузі авіаційного транспорту від 11 серпня 2014 року, а також інших зауважень Міністерство юстиції звернулося до Міністерства інфраструктури і Державної авіаційної служби з пропозицією провести відкриті громадські обговорення", - зазначив Мін’юст.
Цей документ спричинив бурхливу дискусію серед учасників авіаринку.