Інтерфакс-Україна
18:18 01.02.2021

До Секретаріату мовного омбудсмена з 16 січня надійшло 407 скарг і звернень громадян

2 хв читати

407 скарг і звернень громадян надійшло до Секретаріату уповноваженого із захисту державної мови (мовного омбудсмена) з 16 січня до 1 лютого поточного року, більшість із них стосувалися відсутності україномовних версій різних українських інтернет-ресурсів.

"Станом на 11:00 1 лютого на адресу Секретаріату уповноваженого із захисту державної мови з 16 січня надійшло 407 скарг і звернень громадян", - йдеться у повідомленні прес-служби омбудсмена.

Зазначається, що найбільша кількість скарг продовжує надходити з Києва та Київської області (загалом з 16 січня - 210). Із Львівської області - 28, Одеської - 22, Харківської - 15, Вінницької - 7, Дніпропетровської - 6, Запорізької - 5, Полтавської - 5, Луганської - 4. Також до Секретаріату надійшли звернення з Донецької, Сумської, Миколаївської, Волинської, Рівненської, Чернівецької, Кіровоградської, Тернопільської та Закарпатської областей (по 1-2 звернення).

У відомстві заявляють, що більшість скарг і звернень стосуються відсутності української версії сайтів інтернет-видань і сайтів інтернет-магазинів (244), про порушення своїх прав у сфері обслуговування заявили 85 громадян.

Щодо розміщення зовнішньої реклами недержавною мовою надійшла також 41 скарга, щодо порушення мовного законодавства в галузі освіти надійшло вісім скарг, щодо порушення мовного законодавства посадовими особами органів державної влади та органів місцевого самоврядування - сім.

На телефонну лінію Секретаріату для надання додаткової інформації та консультацій звернулися приблизно 100 осіб.

Як повідомлялося, 16 січня набула чинності ст. 30 закону "Про забезпечення функціонування української мови як державної", яка закріпила остаточний перехід сфери обслуговування на державну мову.

Згідно з документом, всі постачальники послуг, незалежно від форми власності, зобов'язані обслуговувати споживачів українською мовою. Це стосується супермаркетів, інтернет-магазинів, кафе, банків, АЗС, аптек тощо.

Документ передбачає, що виробників і продавців в Україні зобов'язують надавати споживачам інформацію про товари, роботи чи послуги державною мовою. Але така інформація може дублюватися будь-якою іншою мовою. При цьому лише на прохання клієнта постачальник послуг або продавець можуть здійснити обслуговування іншою мовою.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

"Укренерго" анонсувала відключення у неділю за погодинними графіками та обмеження для промисловості

Частина енергообладання вже прямує на об’єкти для відновлення енергопостачання в Одеській та Миколаївській областях після атак РФ – заступник глави Міненерго

Україна оголосила конкурс на 4 незалежних членів наглядової ради "Нафтогаз України"

Росіяни атакували безпілотником турецьке судно – ВМС ЗСУ

Ворог просунувся у Донецькій області поблизу Рівного, Виїмки та Васюківки – DeepState

Мир в Україні "не за горами", вважає Ердоган

Укргідрометцентр попередив про ожеледицю і налипання мокрого снігу у низці регіонів

Зеленський: Набули чинності санкції України проти майже 700 морських суден, які росіяни використовують для фінансування війни

Петиція до Кабміну про впровадження щорічної прогресивної винагороди для військових набрала 25 тис. голосів

Коордштаб: Білорусь передала Україні 114 цивільних громадян, серед них – українці і білоруські діячі Марія Александрова, Віктор Бабаріко та інші

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА