12:15 21.02.2018

Гендиректор ПБГ "Ковальська": У нас дуже позитивні очікування щодо 2018 року

10 хв читати
Гендиректор ПБГ "Ковальська": У нас дуже позитивні очікування щодо 2018 року

Ексклюзивне інтерв’ю генерального директора промислово-будівельної групи "Ковальська" агентству "Інтерфакс-Україна" Сергія Пилипенко

- Яку динаміку продемонстрував бізнес промислово-будівельної групи "Ковальська" минулого року? Як ви на сьогодні оцінюєте свою частку на ринку?

- Порівняно з 2016 роком бізнес-показники ПБГ "Ковальська" зросли на 10%. В цілому,  минулий рік був досить вдалим, як для нашої компанії, так і загалом для будівельної галузі країни. На будмайданчиках усіх регіонів спостерігалася суттєва активність. Як результат – обсяги виробництва в Україні зросли на 21%. З іншого боку, Київ та область залишаються центром, який генерує майже 50% будівництва і споживання будматеріалів. Саме через високу концентрацію будівництва у столиці, динаміка росту нашої компанії порівняно із середньоукраїнською дещо нижча. Різке зростання також малоймовірне – швидше за все, воно буде еволюційним, адже в Києві стає дедалі менше незабудованих ділянок. Проте сьогодні "Ковальська" залишається лідером з виробництва бетону в Україні і найбільшим виробником будівельної продукції в Києві та області. За нашими оцінками, частка компанії по Україні становить близько 25%.

- Чи очікуєте збереження позитивної динаміки росту цього року?

- У нас позитивні очікування щодо 2018 року. Сподіваємося отримати зростання попиту на основні види продукції, зокрема, товарні бетонні розчини, не менше як на 10%. Цей вид продукції має найбільшу частку в портфелі компанії – близько 80%. Під час виробництва ми використовуємо багатокомпонентні хімічні домішки (пластифікатори). Раніше ми їх закуповували в іноземних виробників, проте щоб позбутися залежності від курсових коливань і непрогнозованих наслідків збільшення цих домішок у бетоні, вирішили запустити власне виробництво. Також досить перспективним є виробництво тротуарної плитки та елементів ландшафтного дизайну бренду "Авеню": ріст виробництва цієї продукції у 2017 р. становив понад 25%. У середині року плануємо збільшити виробничі потужності на 30% у зв’язку зі сталим попитом минулого року. Обсяг інвестицій сягне близько EUR5 млн.

- Коли відбувся запуск виробництва хімічних домішок?

- Ми почали масово виробляти пластифікатори, що використовуються у бетонних рецептурах, у квітні 2016 р. Загалом у цей проект було проінвестовано близько 10 млн грн з початку його запуску. Відтак маємо гарантію якості цих продуктів і конкурентну перевагу у ціні.

- Чи вивчає компанія можливість запуску виробництва нових видів продукції?

- Так, розглядаємо запуск виробництва газобетону, яке не потребує складної бази, проте для цього потрібен окремий завод. Наші підприємства вже вичерпали можливості для розширення, зараз мова може йти лише про оновлення наявного обладнання. Тому розширення виробництва ми плануємо лише у регіонах, у зв’язку з активізацією там розвитку бізнесу. Як я вже зазначив, столичний ринок перенасичений. Якщо на цей рік ми запланували 10% росту, то далі він може сповільнюватися до 3-5%. Водночас регіональні ринки слаборозвинені. Там є великий потенціал, але досить низьке споживання і мала активність. Зараз спостерігаємо за ринком Чернігова (там розташований наш завод "Будіндустрія"). Приваблює також Харківський регіон, Західна Україна, Південь (Одеса), із центральних регіонів — можливо, Дніпро. Ми хочемо бути там присутніми з повним асортиментом нашої продукції.

- Йдеться про запуск у цих регіонах виробництва того ж асортименту продукції, що й у Києві?

- Базова продукція, з якою ми хотіли б заходити з виробництвом, є бетон і залізобетонні вироби. Інші продукти ми можемо транспортувати з Києва, зокрема, плитку, фарби, штукатурку – цією продукцією ми на сьогодні успішно покриваємо майже всю Україну.

- Які інвестиції здійснювала компанія у 2017 році?

- Компанія "Ковальська" присутня на будівельному ринку і як забудовник, і як виробник будматеріалів. Це нам дає більше сигналів щодо нових тенденцій, того, куди буде рухатися ринок, а отже допомагає ефективно будувати свою інвестиційну стратегію.

Через дефіцит в "Укрзалізниці" вагонів рухомого складу ми постійно стикаємося з ризиком забезпечення виробничих потужностей, а отже, й прибутковості. Тому минулого року ми придбали 360 од. рухомого складу вагонів для забезпечення логістики щебеню з власних кар’єрів на виробничі підприємства групи в Києві. Ця інвестиція обійшлася нам у більш ніж $10 млн, проте дала можливість гармонійно розвивати сировинний бізнес, , який дозволяє компанії бути незалежною від постачальників, а також підтримати свої конкурентні переваги як виробника бетону завдяки повному циклу виробництва.

Крім цього, оновлюємо власний автопарк, КамАЗи – це неекологічно та неекономічно. Тому у 2017 році купили 30 автомобілів для транспортування бетону марки Mercedes загальною вартістю EUR5 млн. Згодом плануємо закупити більше, можливо навіть у наступному році.

- Назвіть ключові, на вашу думку, угоди з поставок продукції "Ковальської" у 2017 році?

- Ми реалізували велике замовлення на поставку бетонних конструкцій для ТРЦ Auchan Rive Gauche на вул. Здолбунівській у Києві. Також були постачальником конструкцій для фабрики "Рошен" у Бориспільському районі. У нас налагоджено активну співпрацю з компаніями АПК – вони активно модернізуються й розширюються, споживаючи велику кількість бетону і залізобетонних виробів.

- Чи експортує компанія свою продукцію?

- У групи "Ковальська" незначна частка експорту, але в 2017 році її обсяги зросли. Зокрема, експорт продукції виробництва ПрАТ "Термінал-М" в натуральному вимірі виріс у 7,8 раза порівняно з 2016 роком (до 243,5 тонн), а в грошовому – у 4,2 раза (до EUR26,5 тис.). Найбільшу частку посідає експорт у Молдову. Також ми експортували в Ісландію. Обсяги досить скромні, але це початок. Минулого року відкрили для себе ринок Швейцарії. Єдиний товар, який ми регулярно експортуємо, це сухі суміші та рідка продукція під ТМ Siltek. Українські компанії експортують щебінь до Росії та країн Балтики, оскільки там ціна вища приблизно на 20%. У нас теж є така можливість: маємо відповідні сертифікати, дозволи і систему управління якістю. Але ми цього не робимо, адже наші підприємства споживають 100% продукції.

- З якими постачальниками цементу ви співпрацюєте?

- Вже 18 років співпрацюємо з міжнародним холдингом CRH, підтримуємо досить тісні стосунки, не маючи прямої конкуренції. Натомість обмінюємося досвідом: їхні делегації з Китаю та США часто приїжджають до нас, а ми відвідуємо виробництво CRH, підвищуємо свій рівень ефективності, знайомимося з новими тенденціями розвитку.

- Беручи до уваги те, що більшість виробничих потужностей "Ковальської" розташована в Києві, чи не плануєте перенесення заводів за межі міста? До прикладу, ходять розмови, що компанія вже прийняла рішення і готується до перенесення Заводу залізобетонних конструкцій ім.С.Ковальської з Телички…

- Колись "Теличка" була окраїною міста, зараз це практично центр і там, окрім "Ковальської", діє ціла низка підприємств. Нам не зовсім зручно перебувати на "Теличці", цехи працюють, але вони потребують модернізації відповідно до сучасних технологій виробництва. Коли нас запитують, чи готові ми переїхати, кажемо: готові, запропонуйте нам умови. На цьому розмова закінчується. Такі перемовини тривають з 2005 року, але конкретика відсутня. Останнім часом це питання порушують дедалі частіше. Але поки навіть не зрозуміло, хто їх ініціює і хто має зробити пропозицію щодо умов переїзду. Наведу ще один приклад: наше підприємство "Автобудкомплекс" розташоване на розі вул. Святошинська і Жмеринська. Департамент містобудування та архітектури в детальному плані території (ДПТ) передбачив забудову цієї ділянки землі під житло. Ми розуміємо, що за умови його затвердження підприємство може опинитися в центрі житлового кварталу. Тоді нам доведеться змінити адресу і використати нашу ділянку для забудови житлом.

- На вашу думку, хто мав би очолити процес трансформації Телички?

- Ініціативу має брати у свої руки місто: формулювати завдання і бачення того, що має постати замість заводів. Місто має також організувати переговори всіх учасників процесу, побудувати комунікації (дороги, інфраструктуру), чітко визначити функціональне призначення. На мою думку, там має з’явитися міні-місто з адміністративним ядром. Треба створити центр тяжіння, щоб там було не лише житло, а й визначений функціонал для всіх мешканців міста. Інакше на Теличці з’явиться звичайна житлова забудова, а Київ у цьому найменше зацікавлений.

- "Ковальська" - це, по суті, сімейний бізнес. Чи виникають розбіжності стосовно бачення розвитку бізнесу з вашим батьком – президентом ПБГ "Ковальська" Олександром Пилипенко? За ким залишається останнє слово з ключових питань?

- Цього року виповниться 17 років, відколи я працюю у компанії. У нас у немає авторитарного прийняття рішення чи нівелювання думок інших. Ми керуємося здоровим глуздом, прибутком і поверненням інвестицій. Ми з батьком з різних епох, але мислимо однаково. Я ріс під його керівництвом і дуже добре знайомий з його підходами і сприйняттям. У нас може бути емоційне обговорення бізнесу, але ми ніколи не переносимо це на особисті стосунки.

- Після того, як ви обійняли пост генерального директора, несете основну відповідальність за діяльність компанії?

- Коли кожен на своєму місці, повноцінно несе відповідальність, тоді ніколи не виникає особистих конфліктів. У нас є розподіл зон відповідальності. Батько повністю керує будівництвом, стратегічними інвестиціями, деякими іншими напрямами. Моє завдання – оперативне управління, підвищення ефективності, стратегічне планування і контроль на місцях. Власниками групи виступає не лише наша родина, у нас є партнери. При цьому ми не плануємо виходити на ринок з метою розміщення акцій і залучення інших акціонерів до управління компанією

- Чому ви вирішили стати депутатом Київради?

- Прагнув отримати нові знання, зрозуміти, як влаштоване місто зсередини. Далі більше - як працює держава. Після цього можна адаптувати свої бізнес-підходи для синергії між бізнесом і містом, державою. Компанія не отримує напряму жодних преференцій від того, що я депутат, тільки опосередковано – через нові знання. Завдання бізнесу — заробляти прибуток, платити податки і приносити користь, або як мінімум — не шкодити своєю діяльністю. Завдання міста чи держави — створити умови для розвитку бізнесу, створити робочі місця, щоб зростав валовий продукт і гроші йшли на розвиток міста.

- Як розвивається ваш будівельний бізнес, зокрема, компанія "Ковальська Нерухомість"?

- Будівельний бізнес для нас – це лише доповнення вертикально-інтегрованого холдингу і займає до 25% у структурі групи. Він збільшує споживання власних продуктів і задіює весь виробничий комплекс. В середньому за рік ми будуємо 60-70 тис. кв. м. Цього року плануємо збільшити обсяги до 100 тис. кв. м.

- На якому будівництві ви спеціалізуєтеся та якими будуть нові проекти?

- Основна активність у Києві відбувається в економ-сегменті. Усі учасники ринку у 2017 р. грали на пониження цін, особливо "давили" ціну вниз великі гравці. Ринок дуже чутливий до коливання цін – навіть пропозиції декількох відсотків знижки давало поштовх до продажів, а від найменшого підняття цін продажі "просідали". Ми спеціалізуємося на будівництві об’єктів комфорт-класу і вважаємо цей сегмент оптимальним для споживача. Також намагаємося дотримуватися принципу вдалого розташування – близькості до рекреаційних зон чи інших затишних куточків міста. У 2017 р. наша пропозиція в будівництві складалася з двох об’єктів: завершений ЖК "Династія" по вул. Митрополита Липківського, 37 та ЖК "Русанівська гавань" на Микільській Слобідці (вул. Маланюка), який плануємо завершити до ІІ кв. 2019 року. Ще один проект – ЖК Telescop площею 30 тис. кв. м у Дарницькому районі Києва. Основний обсяг будівельних робіт буде завершено цього року. Близько 40-50% житла продаємо на умовах розстрочки, опрацьовуємо програму кредитування спільно з банком "Глобус".

- Плануєте запуск нових проектів?

- Так, плануємо запуск двох проектів ЖК у Шевченківському районі. Один з них матиме комфорт-клас, інший, ймовірно, стане нашим першим об’єктом бізнес-класу. Обсяги цих проектів становитимуть відповідно 40-50 тис. кв. м і 15-18 тис. кв. м.

- Скільки своїх матеріалів використовуєте у будівництві об’єктів?

- Понад 80% будівельних матеріалів у будинку від "Ковальської" власного виробництва. Ліфти, труби, вікна - такі речі ми ще не освоїли, і, можливо, це й недоцільно.

- Чи плануєте житлове будівництво в регіонах?

- Поки що ні.

- Ваша група залучає зовнішнє фінансування на проекти?

- Ні. Ми не залучаємо банківське кредитування для фінансування проектів будівництва. Однак є компанії - профільні інвестори, які на ранніх стадіях будівництва системно інвестують в наші об’єкти, тим самим забезпечуючи реалізацію початкової стадії будівництва. Загалом, всі свої проекти фінансуємо власним коштом. Інвестиції у розвиток виробництва, будівельні проекти здійснюємо за рахунок власного капіталу та реінвестицій прибутку.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

Підтримка України на шляху до справедливості має бути постійною, бо це робота на роки і десятиріччя – генпрокурор

Глава "Центренерго" Андрій Чуркін: Нам вдалося повернути і постачальників вугілля, і покупців електроенергії, тому ОЗП пройдено успішно

"Укртелеком" збільшить обсяг інвестицій щонайменше на 70% у 2024 р. - гендиректор

Ситуація із захмарними цінами на картоплю у 2024-2025 МР не вирівняється - віце-президент УАВК

Складний процес заміни обов'язкового страхування вимагає продовження перехідного періоду закону "Про страхування" до кінця року

Росіяни поставили собі завдання знищити нашу авіацію і інфраструктуру для західних літаків - заступник начальника ГУР МО Скібіцький

Характер дій РФ з гучною назвою "наступи" передбачає затяжну війну, і це противник намагається нам нав'язати, жертвуючи величезною кількістю своїх людей - заступник начальника ГУР МО

Польський протест набув доволі агресивної форми - з мирної демонстрації він перетворився на прояв злісної неповаги до українських громадян

Найближчими місяцями плануємо запустити тестування електронного кабінету пацієнта - заступник міністра охорони здоров’я Карчевич

Нам нав'язують неправильну парадигму, що протистояння відбувається по лінії між бізнесом і правоохоронцями - Гетманцев

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА