12:55 21.05.2018

Д.Костржевський: аеропорт "Київ" не відмовляється від плану подовження ЗПС

5 хв читати
Д.Костржевський: аеропорт "Київ" не відмовляється від плану подовження ЗПС

Ексклюзивне інтерв'ю голови ради директорів міжнародного аеропорту "Київ" Дениса Костржевського агентству "Інтерфакс-Україна" (II частина)

- Яке співвідношення авіаційних та неавіаційних доходів має аеропорт "Київ"?

- У нас воно становить приблизно 65% на 35%.

- Яким чином плануєте збільшувати частку неавіаційних доходів?

- Авіаційні доходи – це збори, затверджені державою, плюс збори за обслуговування. Неавіаційні доходи – це доходи від оренди та паркування. Доходи від оренди безпосередньо пов'язані з готовністю населення витрачати гроші, тому має бути хороший асортимент та ціни в ресторанах, кафе та магазинах. Третьою складовою неавіаційних доходів є доходи від бізнес-термінала. В аеропорту "Київ" обслуговується 85% бізнес-авіації, за рахунок цього наша частка неавіаційних доходів вища, ніж у інших аеропортів. Аеропорт навряд чи може забезпечити зростання неавіаційних доходів, оскільки компанія "Майстер-Авіа" забезпечила все, що можна, справа тільки за купівельною спроможністю пасажирів.

- А такий об'єкт, як готель, можливий в периметрі аеропорту?

- Такий об'єкт можливий, я зустрічав варіанти розміщення готелю і всередині термінальних комплексів, і поруч з терміналами, але це окремий бізнес. Компанія "Майстер-Авіа" неодноразово прораховувала економічну ефективність будівництва готелю, але поки це не затребуване з точки зору економіки, оскільки аеропорт розташований поблизу центру міста, а там достатньо готелів. Поки що є більш актуальні сфери для капіталовкладень.

- Які плани щодо старого термінала?

- Старий термінал вичерпав себе ще в 70-х роках минулого століття. Він не може обслуговувати пасажирів ні за пожежними, ні за санітарними нормами. Функціонально його не можна використовувати ні для чого, крім як для служб аеропорту. За цим призначенням його і експлуатуватимуть.

- Раніше неодноразово озвучувалася ідея подовження злітно-посадкової смуги. Чи можливо це в умовах щільної забудови навколо аеропорту?

- Компанія "Майстер-Авіа" провела детальний аналіз і розробила проект реконструкції злітно-посадкової смуги аеропорту "Київ". Проект передбачає укріплення смуги до характеристик, що дають змогу приймати повітряні судна більшої злітної маси типу Airbus А321 і Boeing 737-900. Крім того, передбачено подовження смуги на 600 м. Для цього потрібно вирішити юридичне й технічне питання: довідведення земельної ділянки для аеропорту та подовження ЗПС в умовах пересіченого рельєфу. Це складно, але це є в проекті і, найімовірніше, буде робитися. Орієнтовна вартість такої реконструкції становить EUR84 млн. Аеропорт "Київ" вже звернувся до Київської міськдержадміністрації з проханням або виділити необхідну суму, або розпочати процес залучення інвестора.

- У разі позитивного рішення КМДА про залучення інвестора "Майстер-Авіа" готове ним стати?

- Все залежатиме від умов. Логічно, щоб реконструкцію ЗПС робили за рахунок бюджетних коштів. Держава або місто зацікавлені в тому, щоб аеропорт працював і розвивався. Але якщо буде ухвалено рішення про державно-приватне партнерство, то братиме участь компанія "Майстер-Авіа" чи ні, залежатиме від пропозицій з боку чиновників.

- А наскільки прибутковим є аеропорт на сьогодні?

- Комунальне підприємство "Міжнародний аеропорт "Київ" посідає друге місце за прибутковістю серед комунальних підприємств Києва. І платить десятки мільйонів гривень у державний і місцевий бюджети.

А стосовно "Майстер-Авіа", тут ситуація інша, оскільки весь прибуток підприємства спрямовується на обслуговування кредитних зобов'язань. Щоб побудувати термінальні комплекси, компанія ще в 2011 році взяла великі кредити. На сьогодні залишаються невиплаченими близько 500 млн грн. Відсотки там абсолютно ринкові – 12,3% річних у валюті.

- Чи існує план будівництва якихось нових інфраструктурних об'єктів?

- Минулого року компанія "Майстер-Авіа" побудувала новий перон площею 25 тис. кв. м. Цього року капіталовкладення в обсязі близько 500 млн грн будуть спрямовані на розширення термінала "А". У планах здати термінал до травня 2019 року.

- Який пасажиропотік очікуєте за підсумками поточного року?

- У 2017 році аеропорт "Київ" обслужив 1,8 млн пасажирів. За підсумками 2018 року ми плануємо обслужити близько 2,8 млн осіб на приліт і виліт вже з новими потужностями.

- Чи можете назвати авіакомпанії, з якими ведете переговори про співпрацю?

- На весняно-літню навігацію ми завершили всі переговори. На зиму зазвичай рідко хто заходить, хоча є кілька компаній, які заявили про своє бажання літати у зимову навігацію. Оскільки контрактів поки що немає, говорити про це рано.

Кого хотілося б відзначити – так це нову українську авіакомпанію SkyUp, яка підписала договір про довгострокову співпрацю з аеропортом "Київ". Вже в травні прибудуть два повітряні судна і компанія почне виконувати перші рейси. SkyUp планує базування кількох повітряних суден в аеропорту "Київ". Це знакова подія, схожих за значимістю на неї в Україні не було кілька років. Це справді найбільша українська авіакомпанія з амбітними планами. Якщо ці плани здійсняться, буде забезпечено непогане зростання пасажиропотоку.

- Нещодавно на ринок зайшла компанія Qatar, яка, за чутками, "відкусила" значну частку транзитного пасажира, зокрема у компанії flydubai. Що ви можете сказати про це?

- Можу сказати тільки, що компанія flydubai не демонструє зменшення кількості пасажирів. Відсоток завантаження, за нашими даними, не змінився, він доволі великий.

- Ваш прогноз розвитку авіагалузі в Україні на середньострокову перспективу?

- Мій прогноз доволі оптимістичний. Думаю, в найближчі 10 років буде спостерігатися зростання кількості авіаперевезень на 7-10% на рік. Це навіть більше за прогноз IATA. Компанія "Майстер-Авіа" замовила дослідження ринку аж до 2052 року, і цей звіт засвідчує, що в найближчі пару років буде бурхливе зростання – 20-30%, а далі, за прогнозами, буде спостерігатися 5-7% зростання до 2052 року.

 

РЕКЛАМА
Загрузка...
РЕКЛАМА

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

Судова реформа це приклад, як можна проводити зміни, коли є політична воля - Режі Брійя

Ухвалення узгодженого з МВФ закону "Про Антикорупційний суд" є передумовою для побудови демократичної України - посол США

Д. Костржевський: Наступного року аеропорт "Київ" подвоїть свої потужності (I частина)

Глава НСЗУ: Медреформа має змінити економічні стимули і поведінку постачальника медпослуг

Головлікар "Охматдиту": "Я дуже хочу змінити менталітет лікарів і медперсоналу, – вони мають любити свого пацієнта"

Ніна Южаніна: "Якщо ми заблукали з податком на виведений капітал, то з BEPS буде ще важче"

В.Гройсман: Я нікому не дам використовувати адмінресурс у виборчих кампаніях

Ніна Южаніна: НБФБ не чіпатиме бізнес за умови, що буде упереджувати виникнення різних схем

Торговий представник України Наталія Микольска: "Наші плани -- запустити роботу ЕКА до кінця року

Данилюк: Я прихильник податку на виведений капітал, але треба знайти компенсатори

ОСТАННЄ

Турчинов: Вибори не повинні бути для країни стихійним лихом

С.Гусовський: Розірвання договору змушує забудовника сідати за стіл переговорів

Олександр Данилюк: Передвиборчий рік несе багато ризиків, що можуть дестабілізувати фінансову ситуацію в країні

Черниш: МінТОТ залучило під свої проекти близько 3 млрд грн за два роки, з них держава профінансувала щонайбільше 1%

Філя Жебровська: "Доступні ліки" – чудова програма і вона має продовжуватися"

Холодницький: Ми волаємо про створення Антикорупційного суду, адже результати нашої роботи – вироки, а не показові затримання і суди з визначення запобіжного заходу

Смолій: Ми вперше розробили стратегію НБУ з цілями на середньострокову перспективу

В.Черниш: Закон рамковий, багато чого буде залежати від того, як всі державні органи імплементують свої завдання

Гендиректор ПБГ "Ковальська": У нас дуже позитивні очікування щодо 2018 року

Глава СБУ: РФ активно намагається вербувати українських топ-чиновників для впливу на політичні процеси

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА