16:18 06.06.2018

Ухвалення узгодженого з МВФ закону "Про Антикорупційний суд" є передумовою для побудови демократичної України - посол США

3 хв читати
Ухвалення узгодженого з МВФ закону "Про Антикорупційний суд" є передумовою для побудови демократичної України - посол США

Ексклюзивне інтерв'ю посла США в Україні Марі Йованович агентству "Інтерфакс-Україна"

Якими будуть наслідки прийняття Закону про антикорупційний суд у варіанті, який не був узгоджений з МВФ?  Чи інформувало посольство США про ці наслідки депутатські групи та фракції Верховної Ради?

Необхідність цього суду зрозуміла: створення справді незалежного та ефективного антикорупційного суду є найважливішим найближчим кроком, який уряд може зробити для згортання корупції, що продовжує загрожувати національній безпеці, процвітанню та демократичному розвитку України. І ми підтримуємо міркування МВФ стосовно того, як створити надійний, незалежний та ефективний суд, включаючи провідну роль міжнародних експертів для забезпечення вибору кваліфікованих суддів.

Наслідки прийняття закону, не узгодженого з МВФ, також зрозумілі: якщо не буде ухвалено законопроект, який відповідатиме вимогам МВФ, спроможність України боротися з корупцією буде підірвана, Україна не отримає мільярди доларів допомоги, економіка дестабілізується. Вчинити тут правильно – це абсолютна передумова для побудови міцної, процвітаючої та демократичної України.

Продовження української програми МВФ необхідне для отримання подальшої, так потрібної Україні, допомоги. Це сигнал світу, включаючи фінансові ринки, на які виходитиме Україна. Але ще важливіше: український народ вимагає Антикорупційного суду, щоб викорінити корупцію, яка душить економічне зростання, нищить робочі місця, шкодить національній безпеці та консервує бідність. Країні потрібен ефективний антикорупційний суд, якщо вона збирається утвердити верховенство права, де ніхто не стоїть вище закону, і бути такою країною, на яку заслуговує український народ.

Я впевнена, що це повною мірою усвідомлюють ключові посадові особи в українському уряді та депутати Верховної Ради, а також український народ. Я не думаю, що хтось в Україні не знає, що це ключовий момент і ключове рішення.

Представники яких організацій, з Вашої точки зору,  мають сформувати Раду міжнародних експертів?  Чи має бути точка зору Ради експертів вирішальною під час відбору кандидатів на посади суддів Антикорупційного суду?

Ми підтримуємо оцінку МВФ щодо відповідності законопроекту про антикорупційний суд вимогам, і це стосується також складу Ради експертів. Якщо рада справжніх експертів, вибраних авторитетними міжнародними організаціями, визнає кандидата неприйнятним для служіння в антикорупційному суді, це рішення повинне мати вагу. Думку такої ради не можна легко відкидати або заветувати. Ця функція відфільтровування поганих кандидатів має відігравати центральну роль у процесі призначення. Чому б Україні хотіти процесу, який призводить до призначення поганих кандидатів замість хороших? Така рада – це спосіб допомогти Україні та українцям побудувати суд менш вразливий до корупції.

На вашу думку, затягування процесу створення антикорупційного суду може бути доказом того, що влада не зацікавлена в боротьбі з корупцією в Україні?

Зрозуміло, що зараз настав момент створення справді незалежного та ефективного антикорупційного суду. Він завершить систему незалежних антикорупційних інституцій, здатних розслідувати, переслідувати та судити посадовців високого рівня за правопорушення, пов'язані із корупцією.  Українці страждають від корупції та хочуть судової системи яка вершитиме правосуддя.  Якщо саме цього прагне український народ, то саме таким є спосіб зробити це, і тепер настав саме той час.

Чи задоволені Ви роботою вже існуючих антикорупційних органів в Україні?

Український уряд заслуговує на визнання за створення незалежних антикорупційних інституцій після Революції гідності, зокрема НАБУ і САП.  Ці інституції повинні мати можливість виконувати свою роботу без перешкод чи тиску.

Проте Україна має також дивитися уперед.  Прогрес є неповним. Україна потребує антикорупційного суду, так щоб посадовці, замішані у корупції, не тільки ставали об’єктом розслідування, не тільки отримували висунуті проти них обвинувачення, але й отримували судові вироки та відправлялися б до в'язниці. З антикорупційним судом Україна може рухатися до кращого майбутнього.

 

РЕКЛАМА
Загрузка...
РЕКЛАМА

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

Голова "Укрцементу": збільшення виробництва цементу можливе лише за умови покращення залізничних перевезень

Заступник міністра охорони здоров'я П.Ковтонюк: "Амбулаторна меддопомога розпочне реформу з другого кварталу 2019 року"

Лілія Гриневич: Я не бачу можливості зменшувати кількість охоплення стипендій

Радник з приватизації ОПЗ: З українськими олігархами у нас немає жодних зв‘язків

Голова НКРЕКП: Сподіваюся, що низькі тарифи "Енергоатома" стимулюватимуть до зниження тарифів іншу генерацію, а не навпаки

Голова НКРЕКП: Ми сигналізуємо, що ринок електроенергії запрацює і не треба марнувати час

Ю.Филюк: У Франківську будується дуже багато житла, а якісна комерційна нерухомість відсутня

Голова Мінфіну Оксана Маркарова: Ми плануємо створити Агенцію з управління державним боргом

В.о. директора Фонду енергоефективності: Сподіваємося прийняти перші заявки від ОСББ вже на початку 2019 року

Ярослав Грегірчак: Україні потрібно поступово змістити акцент контролю на митниці з огляду на кордону до фіскального аудиту після випуску товару в обіг

ОСТАННЄ

Глава НКРЕКП: З 1 січня плануємо зменшити тарифи на вхід-вихід з ГТС принаймні вдвічі

Вадим Черниш: досвід України в протидії РФ вплине на загальну думку про сучасні конфлікти і про те, як протистояти гібридним загрозам

Держуповноважений АМКУ: "Предмет закупівлі буде формуватися за принципом "один препарат – один лот"

Голова Мінфіну Маркарова: Ми продовжимо підхід проактивного управління державним боргом

Голова офісу Націнвестради: Системні проблеми бізнесу можна вирішувати буквально протягом двох місяців

Старший віце-президент AGCO: За три роки маємо намір завоювати 20% українського ринку

Турчинов: Вибори не повинні бути для країни стихійним лихом

Судова реформа це приклад, як можна проводити зміни, коли є політична воля - Режі Брійя

Д.Костржевський: аеропорт "Київ" не відмовляється від плану подовження ЗПС

Д. Костржевський: Наступного року аеропорт "Київ" подвоїть свої потужності (I частина)

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА