17:18 20.03.2020

Разумков: Мене влаштовує робота, якою я сьогодні займаюся

13 хв читати
Разумков: Мене влаштовує робота, якою я сьогодні займаюся

Ексклюзивне інтерв'ю Голови Верховної Ради України Дмитра Разумкова агентству "Інтерфакс-Україна".

 

 У народного депутата з групи "Довіра" Сергія Шахова офіційно підтвердили діагноз коронавірус. Є інформація про те, чи заразилися інші парламентарі?

У нас поки що немає підтверджених випадків серед інших народних депутатів.

Які реальні корективи вніс карантин по всій країні в роботу Верховної Ради?

Ми живемо, як і вся країна - є певні обмеження: ми обмежили доступ до Верховної Ради, в комітети - це правда. Зменшили кількість відвідувачів, скасували екскурсії, щоб не було великого скупчення людей, зробили так, що у нас частина апарату працює у віддаленому режимі, щоб уберегти людей. Так само й на комітети, на жаль, не можуть приходити представники різних експертних організацій, громадських організацій, але вони можуть абсолютно спокійно брати участь у засіданнях в режимі Skype-конференцій - все працює.

Якщо ми говоримо про журналістів, то теж є певні обмеження - це перебування тільки на третьому поверсі в пленарні дні, тому що журналістів у нас (у Верховній Раді - ІФ) завжди багато і для того, щоб відповідати постанові Кабінету Міністрів і тому розпорядженню, яке було в Києві, ми змушені були піти на цей крок. Треба віддати належне - всі поставилися з розумінням.

Про якусь закритість Верховної Ради не йдеться, всі прекрасно бачили, що позачергові засідання повністю транслювалися телеканалом "Рада", фото ми надаємо. Докладаємо максимум зусиль, щоб у цьому плані убезпечити журналістів, з одного боку, а з іншого боку, зробити комфортні умови для їх роботи, наскільки це можливо в сьогоднішніх умовах.

Ми дійсно перейшли в режим роботи в комітетах. Це не означає якийсь карантин, закриття або переоблік Верховної Ради - ми працюємо в нормальному режимі, в такому, як працювали раніше. Єдине - зменшуємо кількість людей, які збираються в одному приміщенні для того, щоб скоротити ризики зараження, захворювання. За цим принципом живе вся країна. Верховна Рада працює, комітети працюють, я на робочому місці вчора, сьогодні, завтра, післязавтра, сподіваюся, що стільки, скільки буду працювати - стільки і буду перебувати на робочому місці.

Але в комітетах може збиратися більше людей, ніж належить за нормами.

По-різному буває. У нас найбільший комітет - це 34 людини, але вони не всі завжди приходять. Ми точно не перевищуємо передбачені норми і це, тим не менш, дає можливість нормально працювати. Комітети все одно не збиралися і зараз не збираються кожні 15 хвилин, вони збиралися в разі потреби для того, щоб провести засідання, обговорити ті чи інші законопроекти, ухвалити рішення, обговорити правки і підготувати законопроекти для розгляду в стінах Верховної Ради. Сьогодні це теж відбувається.

Дійсно, велика частина комітетів спрямована на підготовку законопроектів, які пов'язані з боротьбою з коронавірусом. При тому, це не тільки медичні законопроекти, це законопроекти, які будуть охоплювати весь комплекс забезпечення роботи держави і ви це бачили під час позачергового засідання Верховної Ради. З інших питань ми також будемо працювати.

Асоціація міст України заявила, що закон про підтримку платників податків під час карантину призведе до колапсу місцевих бюджетів та всієї країни і закликали знайти інші компенсатори для бізнесу за рахунок бюджету. Як ви оцінюєте зауваження АМУ?

На жаль, коронавірус "б'є" сьогодні по всім бюджетам: і по місцевим, і по державному. Давайте подивимося, що відбувається в світі - ми, на жаль, не унікальні. Проте ми запроваджуємо превентивні заходи для того, щоб не повторити ту ситуацію, яку спостерігаємо в багатьох країнах Європи і поки що нам це вдається. Будемо сподіватися, що так буде й надалі.

Економічно ми звичайно ж менш підготовлені до цієї кризи, ніж країни Європи. Тому це буде "бити" по бюджету і ми, на жаль, це бачимо. Але, в першу чергу, держава повинна захистити людей, своїх громадян і мені здається, що більша частина заходів, які сьогодні запроваджуються - вони правильні. Якщо будуть якісь нюанси, які потрібно буде відрегулювати - ми оперативно будемо на це реагувати.

Знову ж таки, давайте не забувати - ситуація унікальна, такого ніколи не було. І сьогодні говорити, що щось правильно або неправильно досить важко, тому що введення карантину по всій країні діє короткий проміжок часу. Для того, щоб зрозуміти ефективність тих чи інших заходів, потрібно подивитися на них в динаміці. Я розумію, що вона не може бути тривала, але тим не менше - вона повинна бути. Якщо ми будемо бачити, що є якісь недоліки - будемо їх виправляти.

Головна претензія АМУ була в тому, що все навантаження лягло на податок на нерухомість, податок на землю та ЄСВ (Єдиний соціальний внесок - ІФ). Це забирає кошти з місцевих бюджетів, а з державного - ні. Розумію, що ситуація з держбюджетом не найкраща, але може все-таки рівномірно розподілити це навантаження?

На наступному позачерговому засіданні, я думаю, будуть якісь речі коригуватися. В першу чергу ми, як і будь-яка держава, повинні захищати найбільш вразливі верстви населення. Я розумію позицію мерів, думаю, що вони розуміють, в якій ситуації знаходиться держава і ті виклики, які сьогодні стоять перед Україною. Немає окремого міста, області - країна єдина в цьому питанні, і я думаю, що ми зможемо гідно вийти з ситуації, що склалася.

Ви допускаєте можливість того, що доведеться секвеструвати державний бюджет?

Це питання було б більш коректно задати нашим колегам з Кабінету Міністрів. Станом на сьогодні, таких ініціатив поки немає. Ми докладаємо максимум зусиль для того, щоб не йти на ці кроки, але давайте будемо дивитися на те, як буде розвиватися ситуація. Сподіваюся, що нам не доведеться цього робити, і державна машина сьогодні докладає до цього всі можливі ресурси.

Економічні наслідки епідемії коронавірусу не менше небезпечні, ніж медичні, а в перспективі можуть нести і більшу загрозу. Чи розробляються в комітетах ще якісь ініціативи щодо захисту тих, хто створює робочі місця?

Працюють щодо комплексу питань. Я думаю, що ряд законопроектів, теж об'єднаних, будуть винесені на позачергові засідання, які відбудуться в найближчому майбутньому. Дату мені поки важко назвати, бо проводити ці засідання потрібно буде, коли ми напрацюємо пакет документів, які необхідно розглянути.

Наскільки потрібна зараз Україні допомога і співпраця з міжнародними фінансовими організаціями?

Я думаю, що будь-яка допомога Україні сьогодні буде не зайвою і це, на жаль чи на щастя, правда. Як міжнародних фондів і організацій, так і гуманітарна допомога, яка сьогодні приходить в Україну. Це важливо, це потрібно. Давайте не забувати, що крім коронавірусу і багатьох інших викликів, які стоять як перед Україною, так і перед країнами Європи, ми єдина країна, перед якою також стоїть загроза війни, точніше ми знаходимося в стані війни. У цьому сенсі ситуація в Україні складніша, ніж у країнах Європи, але якщо ми подивимося по динаміці розвитку подій, пов'язаних з коронавірусом, то ми тримаємося краще.

Чи можливий розгляд законопроекту №2571 про заборону повернення визнаних неплатоспроможними банків ексвласникам на позачерговому засіданні?

Станом на сьогодні, якогось питання, пов'язаного з банками, не було запропоновано до порядку денного позачергового засідання. Якщо така ініціатива буде - будемо обговорювати її і з комітетом, і з фракціями - і приймати відповідне рішення.

Наскільки мені відомо, в комітеті обговорення цього законопроекту тривають, є 2 альтернативні законопроекти, саме вони, як мені здається, і залишилися в комітеті. Як будуть розвиватися події далі, мені поки сказати важко. Думаю, що комітет разом з іншими інститутами влади буде займатися цим питанням.

Коли і в якому форматі буде продовжено розгляд законопроекту №2178-10 "Про обіг земель сільськогосподарського призначення"?

На порядку денному Верховної Ради дуже багато питань. Якщо ви піднімете перелік, то він досить великий, як за тематикою, так і за кількістю цих законопроектів. Тому ми всі закони будемо розглядати в міру потреби. Верховна Рада буде оперативно розглядати питання, необхідні країні в боротьбі з коронавірусом. Цим зараз і займаємося. Наприклад, на останньому позачерговому було саме так, а також були кадрові призначення, запропоновані Кабінетом міністрів і президентом.

Чи покращився контакт з новим Кабінетом Міністрів у порівнянні з попереднім?

Кабінету Міністрів сьогодні непросто і Прем'єр-міністру в першу чергу, тому що йому дістався, м'яко кажучи, не найкращий "спадок". Він, як кажуть: "з вогню та в полум'я", тому що тільки він встиг набути своїх повноважень, як відразу почали розвиватися події з коронавірусом. Бувають різні моменти, але мені здається, що поки Шмигаль поводиться як державник, занурюється в питання і, я сподіваюся, він буде успішним на своїй посаді.

Те, що буде залежати від Верховної Ради - будемо намагатися допомагати колегам. Ми розуміємо, що тільки працюючи разом на результат ми зможемо домогтися позитивних змін в державі.

Не можемо не запитати з приводу заяви Дениса Шмигаль на засіданні Кабінету Міністрів про необхідність розробки якогось законопроекту по переміщенню центру влади в країні і тд. Як ви оцінюєте таку ініціативу Прем'єр-міністра?

Я думаю, що Прем'єр-міністр хотів сказати трохи інше, розуміючи ті ризики, які стоять перед країною і необхідність їх диверсифікувати. Упевнений, що він прекрасно знає, як і всі інші, що надзвичайний стан затверджується Верховною Радою на своєму черговому або позачерговому засіданні і таким чином передати ці повноваження будь-кому не є можливим.

Тим не менш, ми дійсно повинні розуміти, що в тих реаліях і з тими викликами, які ми сьогодні маємо, треба думати на перспективу: як виходити з ситуації, що склалася. Я думаю, що Верховна Рада зможе виконати свої конституційні повноваження.

Народний депутат Сергій Шахов захворів на коронавірус, парламентарям, котрі контактували з ним, порадили піти в самоізоляцію. Чи є ймовірність, що Верховна Рада в зв'язку з цим відправиться на карантин і не буде працювати?

Я думаю, що Верховна Рада буде працювати. Розумію, що людина, яка заразилася коронавірусом, дійсно буде знаходиться на самоізоляції, дай Бог йому здоров'я, щоб він швидше повернувся в стрій. На роботу самого Парламенту, як інституції, це не вплине.

У понеділок на засіданні погоджувальної ради Парламенту ви заявили, що спільно з представниками всіх фракцій і депутатських груп ухвалили рішення змінити план календарної роботи Верховної Ради, замінивши на період карантину пленарні тижні і час для зустрічі з виборцями на роботу в комітетах. Президент Володимир Зеленський у своєму зверненні сказав, що Раді необхідно продовжувати працювати, ухвалювати законопроекти щодо земельної та економічної реформ, його підтримала і заступник голови фракції "Слуга народу" Євгенія Кравчук. Увечері того ж дня відбуваються збори представників фракцій і вранці наступного дня на позачерговому засіданні Парламент виходить на голосування з початковою позицією погоджувальної ради. Чому так вийшло?

Я думаю, що Євгенія Кравчук сама прокоментує те, що вона написала. А те, що сказав Президент повністю корелюється з тим, що робить Верховна Рада. Президент закликав Верховну Раду працювати - вона продовжує працювати, не йшла ні на який карантин. Закони ухвалюються, ви це бачили на позачерговому засіданні. Для того, щоб підготувати якісні законопроекти, ми продовжуємо працювати в комітетах. У цьому плані у Президента і Верховної Ради абсолютно єдине розуміння процесу. Хтось із народних депутатів більше наполягає на тому, що потрібно працювати в пленарному режимі, хтось вважає, що більш правильним сьогодні буде працювати в режимі комітетів, але на результат роботи Верховної Ради це не вплинуло.

На погоджувальній раді ви говорили, що виплати, передбачені депутатам на здійснення своїх повноважень, будуть передані в Резервний фонд для покриття тих витрат, які сьогодні несе держава в зв'язку з запобіганням епідемії коронавірусу. Це було зроблено?

Це була пропозиція лідерів депутатських фракцій і груп. Я сподіваюся, депутати його підтримають. Йшлося про виплати за березень, подивимося, як на це відреагують наші колеги.

Верховній Раді залишилося проголосувати близько 700-800 правок до законопроекту №2178-10 "Про обіг земель сільськогосподарського призначення", до законопроекту про гральний бізнес їх подали понад 3,5 тисячі, ще понад 800 депутати запропонували в законопроект про столицю. Для багатьох політичних сил це принципові законодавчі ініціативи і їх розгляд може також затягнутися. Як ви плануєте вирішувати проблему того, що Парламент зараз "буксує" через таку велику кількість правок?

Я не думаю, що Рада "буксує". Важко назвати "буксуванням" роботу Парламенту, коли він виконує свої конституційні і регламентні норми. Ми дійсно йдемо по правках, я хотів би нагадати вам так званий закон "про майданчики", де теж було 1,2 тисячі правок і ми його ухвалили за 2 години, тому що була конструктивна позиція народних депутатів. Було багато інших законів, які ми ухвалювали швидко, незважаючи на кількість правок, які були запропоновані до них. Правки важливі, тому що вони допомагають зробити закон краще. Важливо, щоб ці правки були спрямовані саме на це, а іноді складається така ситуація і, хай вибачать мене колеги, з ринком землі вона багато в чому підтверджує мої слова - це просто процес блокування ухвалення закону. Ну нічого, закон важливий, тому щоб не розбурхувати суспільство і колег, ми пройдемо його з абсолютним дотриманням всіх норм, передбачених регламентом.

А позачергові засідання будуть використані, коли необхідно вжити якихось термінових заходів?

Так, це стандартна практика, нічого нового тут немає, вона використовувалася і раніше.

Голова фракції "Слуга народу" Давид Арахамія неодноразово говорив, що необхідно змінювати регламент роботи Верховної Ради для того, щоб уникнути блокування ухвалення законопроектів, за допомогою внесення тисяч правок. Чи готуються такі зміни?

Арахамія має право, як і будь-який інший народний депутат, внести законодавчу ініціативу - вона буде розглянута комітетом і винесена в зал. Коли це станеться, на жаль, мені важко сказати - я цим питанням не займався.

Я знаю, що колеги працюють над зміною регламенту, є навіть деякі законопроекти, які вже внесені до Верховної Ради, але коли їх розглянуть - важко сказати. Це питання дійсно відкладене на пізніший проміжок часу в зв'язку з ситуацією, що склалася в країні.

Ми всі знаємо, що у фракції "Слуга народу" починають проявлятися різні точки зору. Ви відчуваєте, що за останній час стало важче, скажімо так, забезпечувати ухвалення рішень парламентом?

Парламент ухвалював рішення і раніше, робить це сьогодні і, я впевнений, буде робити це і надалі. Ці рішення, правда, можуть бути різні: підтримати, відхилити чи направити на повторне перше або друге читання. Але Парламент завжди буде ухвалювати рішення. Якщо ми говоримо з вами про законопроекти, то голосування за більшість з них є результативними, законопроекти підтримуються і стають законами. Я не втомлююся повторювати, що мені, як керівнику Парламенту і просто людині, важливо бачити результат на табло, коли за багато законів голосує не тільки більшість, а й інші політичні сили, які представлені в Парламенті. І дуже часто ми бачимо результат більше 300 голосів - це демонстрація роботи і всієї Верховної Ради, і консолідації позицій навколо важливих законів, які будуть працювати на благо країни.

Так, є закони, за якими немає єдиної позиції в залі Верховної Ради у різних фракцій і депутатських груп, але скажімо так: у загальному обсязі ухвалених законів або законопроектів, які знаходяться на розгляді Верховної Ради, таких небагато.

Тобто ситуативні голосування "Слуги народу" з "Опозиційною платформою - За життя", які багато хто вже встиг охрестити "новою коаліцією", з вашої точки зору нормальна практика?

А коли у нас були голосування, які набирали 350 або 380 голосів, коли голосувала "Слуга народу", "Опозиційна платформа - За життя", "Довіра", "За майбутнє", "Батьківщина", "Голос", "Європейська солідарність" і позафракційні депутати - це ж ніхто ніяк не називав. Якщо ви подивитеся на результати голосування за закони на позачерговому засіданні Парламенту - була така ж ситуація. Треба віддати належне, що ми, готуючись до цього позачергового засідання, попросили від кожної політичної сили дати своїх представників в робочу групу, щоб всі шорсткості і спірні питання залагодити на момент підготовки цих законопроектів в комітеті для того, щоб ефективно і швидко відпрацювати в пленарному залі. І це нам вдалося, я сподіваюся, що і в подальшому вдасться також.

Чи є у вас амбіції стати прем'єр-міністром або президентом?

Я думаю, що мене влаштовує та робота, якою я сьогодні займаюся. Я сподіваюся, що в ній я ефективний. Планую продовжувати займатися нею, якщо мені довірятиме Верховна Рада.

Загрузка...

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

Завантаження...
РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

Голова ВАКС: Якщо хтось буде давати рекомендації або вказівки суду, ми про це заявимо публічно

ОДА як маленький Кабмін: інтерв'ю голови Дніпропетровської області

Магазин дуже важливий для нашої бізнес-концепції, особливо на українському ринку - керівник IKEA в Україні

Прокурор Києва: термін "люстрований" до мене вже не застосовується

Лікарні отримали такий бюджет, який не дає їм можливості розвиватися – замміністра охорони здоров'я Микичак

Голова Верховного Суду: «Необхідно дійти розуміння на державному рівні, що незалежність потрібна не судді, а тим, хто звертається до суду»

Віце-прем'єр Уруський: "Повітряний старт" може стати для України національною ідеєю

Заступник міністра фінансів Василь Шкураков: "Портфельні держгарантії ми готові запускати в серпні"

Міністр економіки Ігор Петрашко: Я прихильник концепції "виробляй в Україні"

Інфляція в нашій ситуації повинна бути 8-9% - міністр економіки Ігор Петрашко

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
Завантаження...
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА