09:08 13.05.2021

В основі нашого економічного співробітництва є також політична готовність покращувати відносини між двома нашими країнами – міністр економіки, фінансів і відновлення Франції

6 хв читати
В основі нашого економічного співробітництва є також політична готовність покращувати відносини між двома нашими країнами – міністр економіки, фінансів і відновлення Франції

Ексклюзивне інтерв'ю міністра економіки, фінансів і відновлення Франції Брюно Ле Мера агентству "Інтерфакс-Україна"

– Пане Ле Мер, розкажіть, будь ласка, про ваш візит в Україну. Які зустрічі заплановано в Києві і які угоди буде підписано?

– Насамперед я хотів би сказати, що я радий побувати в Києві, зустрітися з українською владою і отримати можливість зміцнити економічні зв'язки між двома нашими країнами. Франція і Україна мають багато спільного: ми обидві індустріальні країни, ми – країни з важливою частиною сільського господарства, ми – європейські країни, сповнені рішучості зміцнити місце Європи на міжнародній арені.

Наші економічні відносини дуже динамічні, й ми на правильному шляху. Я хочу навести вам одну єдину цифру: в 2020 році загальний обсяг торгівлі між Францією і Україною сягнув 1,6 мільярда євро – дуже важлива сума, яка залишається стійкою, незважаючи на кризу, пов'язану з COVID-19. Тепер ми хочемо зміцнити та прискорити економічне співробітництво між нашими двома країнами. Це мета мого візиту до Києва.

Справді, під час мого візиту Франція підпише з Україною чотири стратегічні міжурядові угоди на загальну суму 1,3 мільярда євро. Це дуже показово! І хочу відзначити один ключовий момент: ці проекти сприятимуть поліпшенню умов життя українців. Ідеться про питну воду, мобільність, безпеку та цивільний захист.

– Наскільки Україна важлива для Франції як партнер? Як ви оцінюєте поточний рівень торгівлі між Україною і Францією?

– Франція має давню історію відносин з Україною, і я сповнений рішучості відкрити нову главу в цьому тривалому шляху з економічної точки зору. В Україні існує значна мережа французьких компаній: нині в країні створено 160 французьких компаній, у яких працюють 30 000 осіб. Це робить французькі компанії провідними міжнародними роботодавцями в Україні.

Ми також хочемо зміцнити наші зв'язки з дуже конкретними секторами: комунальними службами, що займаються розподілом питної води, енергетикою, інфраструктурою і транспортом, такими як потяги, охорона здоров'я і, звісно, сільське господарство. В усіх цих сферах, я думаю, є можливості для поглиблення і розширення відносин.

– Які ризики актуальні сьогодні для французьких інвесторів: судова система, корупція на центральному та регіональному рівнях, нестабільність законодавства чи щось інше?

Для наших підприємців найбільш очікуваною реформою залишається оновлення судової системи. Сьогодні вважається, що глибока реформа судової системи має життєво важливе значення для боротьби з корупцією, прискорення економічного розвитку, покращення ділового середовища та стимулювання іноземних інвестицій. Я глибоко переконаний, що шлях реформ, який президент Зеленський проводить і хоче просувати, є правильним для підвищення привабливості України, стимулювання прямих іноземних інвестицій та економічного зростання приватного сектора в Україні.

– Наскільки цікаве створення виробничої бази в Україні для французьких інвесторів, враховуючи Зону вільної торгівлі з ЄС, ризики для логістики у зв'язку з COVID-19? Водночас чи впливає закриття російського ринку для товарів, вироблених в Україні?

– Укладення Угоди про поглиблену та всеохоплюючу зону вільної торгівлі між ЄС і Україною явно стимулювало розвиток інвестицій між двома нашими країнами. Незважаючи на кризу у зв'язку з COVID-19, який справді завдав смертельного удару по світовій торгівлі, наші біржі залишалися стійкими у 2020 році. Це є чітким свідченням того, що в нас глибокі й міцні економічні зв'язки. Нині Франція є шостим найбільшим іноземним інвестором в Україні.

Україна має сильні активи. Ви – ключовий сусід ЄС. У вашій країні є висококваліфікована робоча сила, а це велика перевага для довгострокового зростання і продуктивності. Ви маєте важливу та сильну виробничу базу.

– Україна та Франція працюють за двома великими контрактами – 55 вертольотів на 550 мільйонів євро і 20 патрульних катерів на 136 мільйонів євро. Також було оголошено про угоду на постачання 370 висотних підйомників для пожежних автомобілів на суму 300 мільйонів євро. В Україні ці контракти критикують за низьку локалізацію. Яка ваша оцінка? Який рівень локалізації ви вважаєте прийнятним? Які пільгові умови може надати Франція?

– Сьогодні я представлю ці контракти українській владі. Але ви порушуєте ключове питання. Якщо ми хочемо мати міцні економічні відносини, це має відповідати обопільним інтересам наших двох країн. Ми цілком розуміємо прохання президента Зеленського, який хоче, щоб французькі компанії, що беруть участь у цих контрактах, розмістили значну частину своїх виробництв в Україні. Це цілком законна вимога, і ми вчинили відповідно.

Наприклад, стосовно контракту на постачання електровозів, компанія Alstom готова локалізувати в Україні до 35% виробництва й обслуговування. На початку обговорення компанія Alstom планувала локалізувати близько 20% виробництва в Україні. Ми зрозуміли, що цього було недостатньо. Це яскраве свідчення нашої готовності враховувати законний запит української влади.

– Чи можуть Механізм регулювання вуглецевих кордонів (CBAM) і Зелений курс (Green Deal) загалом стати новим бар'єром на шляху України в Європу? На яку допомогу може розраховувати Україна в реалізації свого Зеленого курсу і за яких умов?

– Як ви знаєте, ЄС працює над упровадженням Механізму регулювання вуглецевих кордонів до 2023 року. Наша мета полягає в тому, щоб реагувати на зміну клімату та зменшити вуглецевий слід за рахунок ефективнішої, ніж наявні інструменти, боротьби з витоком вуглецю. Наразі Європейська комісія здійснює оцінку дії та представить свою законодавчу пропозицію в липні 2021 року.

Дозвольте мені внести ясність: цей механізм регулювання вуглецевих кордонів буде розроблено на недискримінаційній основі між європейськими та іноземними виробниками. Я також хочу пояснити, що цей Механізм регулювання вуглецевих кордонів буде повністю сумісний із СОТ. Нам необхідно забезпечити прозорість його реалізації та залучення третіх країн, таких як Україна, завдяки підходу, ґрунтованому на партнерстві та співпраці.

Це в жодному разі не протекціоністський захід, і він не ставить під сумнів умови Угоди про поглиблену та всеохоплюючу зону вільної торгівлі між ЄС і Україною.

– Яка позиція Франції щодо завершення будівництва «Північного потоку-2» і збільшення тиску на «Газпром» з точки зору перенесення російських пунктів транспортування газу на українсько-російський кордон і допуску газу із Середньої Азії та незалежних російських газових компаній на російський трубопровід?

– Щодо «Північного потоку-2» позиція Франції вже була дуже чіткою. Франція принципово виступає проти будь-якого іноземного втручання в енергетичну політику ЄС і його держав-членів. Нам вирішувати, як диверсифікувати наші постачання газу і як зміцнити енергетичну безпеку ЄС.

Як ви правильно зауважили, проект «Північний потік-2» не можна відокремити від питання транзиту російського газу через Україну. Ми цілком розуміємо занепокоєння України з цього приводу. Ми за підтримування українського транзиту в достатній кількості. Франція повністю підтримала укладення російсько-української транзитної угоди в грудні 2019 року, в якій ЄС став посередником, і ми дуже прихильні її виконанню.

– Наскільки французькі компанії зацікавлені в українській газотранспортній системі (ГТС), газосховищах, завершенні будівництва атомних електростанцій або будівництві відновлюваних джерел енергії?

– Насамперед дозвольте мені відзначити схожість наших енергетичних комплексів. Ми два найбільші виробники цивільної ядерної енергії в Європі, що прискорює наш шлях до безвуглеводної економіки.

Щодо енергетичної інфраструктури, французькі компанії справді отримують вигоду з унікального ноу-хау й уважно вивчають перспективи розвитку в Україні. Називаючи лише деякі з них, наші підприємства зацікавлені в упровадженні технологій зберігання енергії, модернізації інфраструктури або в інвестиціях в екологічно чистий водень. У секторі відновлюваних джерел енергії Total Eren щойно завершила будівництво вітряної електростанції потужністю 215 мегават у Херсонській області, і я бачу низку можливостей для подальшої співпраці в цьому напрямі.

– Які українські компанії з виставлених на приватизацію можуть зацікавити інвесторів із Франції?

– Думаю, ще зарано стверджувати, який тип приватизації може становити інтерес для французьких компаній. Але дозвольте мені наголосити, що програма приватизації, підтримувана урядом України, є важливим починанням.

Завантаження...
РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

Голова ФДМУ: Аукціон з продажу ОГХК пройде 31 серпня у прямій трансляції з кроком 50 млн грн

Створити галузь спортивної реабілітації ветеранів — ось моя ціль у Верховній Раді — нардеп Вірастюк

Голова Держтуризму Олеськів: Це міф, що подорожувати Україною дорого

Виконавчий директор Українського культурного фонду Берковський: Я не бачу кризи в УКФ

Голова ФДМ: Ми позбавили Ostchem можливості шантажу ОПЗ

Немає конфлікту Офісу президента з Кличком. Є конфлікт Кличка з самим собою і киянами - Кирило Тимошенко

Українська влада має якнайшвидше взятися за судову та правоохоронну реформи – нардеп Кіра Рудик

На квартирному обліку у ЗСУ перебуває 19,5 тис. сімей військовослужбовців-учасників бойових дій - заступник міністра оборони

Словаччина твердо підтримує Україну та її європейські прагнення - прем'єр-міністр Гегер

У міністра економіки завжди повинна бути посада першого віце-прем'єра - екс-міністр Петрашко

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
Завантаження...
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА