Інтерфакс-Україна
19:19 19.12.2024

Корпорація "Еталон" випустила дослідний зразок 9,5-метрового електробуса "Мальва Електро"

3 хв читати
Корпорація "Еталон" випустила дослідний зразок 9,5-метрового електробуса "Мальва Електро"

Виробник транспортних засобів корпорація "Еталон" випустила дослідний зразок міського електробуса "Мальва Електро А08611", який наразі пройшов усі випробування і готується до сертифікації, повідомив президент корпорації "Еталон" Володимир Бутко.

"Ми хочемо бути в Євросоюзі, й електробуси - це екологічна вимога, тому необхідно рухатися разом із ними, робити технологічні зміни у виробництві, в конструюванні. Це перша наша модель електробуса, і ми вважаємо, що вона матиме попит", - наголосив Бутко під час пресконференції в агентстві “Інтерфакс-Україна” в четвер.

Водночас він зазначив, що хоча зараз тендери щодо електробусів відбуваються переважно на 12-метрові машини, але, на його думку, вони не будуть такими ефективними, як 9,5-10-метрові. "І це підтримують і ті, хто раніше за нас почав випускати електробуси", - підтвердив свою позицію Бутко.

Згідно з презентацією, електробус створено на базі міського дизельного автобуса "Мальва", який дебютував торік, спільно з компанією "Інформсервіс" (Молдова), що постачає тягове високовольтне обладнання. Електробус має запас ходу до 200 км.

Основна відмінність від базової моделі автобуса - надбудова на даху електробуса, де розташовані акумуляторні батареї.

Електробус розрахований на 24 місць для сидіння (плюс два відкидні) і 29 місць для стояння, також є місце для крісла колісного.

Зовнішня світлотехніка - світлодіодна, виробництва європейських фірм. Передбачено також можливість встановлення рідинного підігрівача пасажирського салону, який працює на дизельному пальному стандарту Євро-6.

"Таке рішення дає змогу краще пристосуватися до умов зимової експлуатації в Україні та забезпечує більший пробіг на одній зарядці", - йдеться у відеопрезентації.

Серед зовнішніх особливостей - наявність дверцят для підключення зарядного пристрою, що характерно для всіх електробусів.

"Характеристики нового електробуса загалом відповідають характеристикам зарубіжних аналогів, а подальше їх поліпшення відбуватиметься завдяки використанню новітніх акумуляторних батарей і тягових приводів, а також деяких традиційних для електробусів агрегатів і вузлів", - ідеться в презентації.

Говорячи про ціну електробуса, Бутко зазначив, що вона орієнтовно втричі вища, ніж вартість дизельного автобуса.

"Ціна дизельного близько 100-110 тис. євро (без ПДВ), а електробус буде в плюс-мінус тричі дорожчим. Але якщо порівнювати з європейськими аналогами, то, наприклад, польський Solaris або турецький Otocar із майже таким самим функціоналом і довжиною коштуватимуть EUR530-550 тис. (без ПДВ). Тобто ми розуміємо, що електротранспорт - це недешева історія", - сказав президент корпорації.

Він також навів для порівняння ціни на тролейбуси: якщо корпорація продає звичайні 12-метрові за EUR300 тис., з автономним ходом - за EUR400 тис., то Чехія продає Skoda за понад EUR700 тис. (усе - без ПДВ).

"Тобто ми маємо, скажімо так, зазор за рахунок, напевно, нижчої, ніж у Європі, вартості електроенергії, нижчих заробітних плат... І ще, напевно, в нас немає такої норми прибутку, яку вони закладають у своє виробництво та продажі. У нас це 10%, і це ще добре", - резюмував Бутко.

Корпорація "Еталон" охоплює 12 підприємств, зокрема Чернігівський автозавод (ЧАЗ), що випускає автобуси різних класів, і тролейбуси. Основні напрями - виробництво автотранспортних засобів, машинобудування, складська логістика.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Індекс економічної безпеки України в 2025р знизився з 35,2 до 33,4 пунктів зі 100 можливих – дослідження

Міжнародний інститут свободи представив Індекс економічної безпеки 2025: Україна залишається у "помаранчевій зоні" ризиків

Національна асоціація лобістів України закликає голову НАЗК Віктора Павлущика припинити тиск на незалежність професії лобістів

Національна асоціація лобістів України впроваджує інститут антикорупційного уповноваженого

Українське громадянське суспільство долучається до Декларації про захист гуманітарного персоналу

Мінімальні стандарти безпеки гуманітарних працівників потребують доопрацювання – Альянс УКР ОГС

МЗС запрошує юристів гуманітарних ГО долучитися до напрацювання Платформи з прогресивного розвитку МГП – радниця МЗС

В Україні треба відновити кабінети діабетичної стопи – експерт

Війна може сприяти зростанню захворюваності на діабет в Україні на 25% – експерти

Українці більше підтримують особисту свободу, ніж колективізм - дослідження Міжнародного інституту свободи

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА