Інтерфакс-Україна
16:26 14.10.2014

Концепція реформування дорожньої галузі передбачає залучення приватних компаній до експлуатації доріг

2 хв читати

Київ. 14 жовтня. ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА - Розроблена нова концепція реформування автодорожньої галузі передбачає зміну системи управління - розмежування політичних, адміністративних та інжинірингових функцій, децентралізацію управління дорогами місцевого значення та усунення монополії держави на ринку утримання доріг.

Відповідно до прес-релізу, розданому під час прес-конференції в агентстві "Інтерфакс-Україна", концепцію реформування автодорожньої галузі, розробили активісти та експерти робочої групи з дорожньої реформи "Реанімаційного Пакета Реформ" (РПР), а також члени громадської організації "Моя Дорога". Вона містить необхідність стратегічного планування, розробку стратегії до 2035 року і середньострокової програми до 2020 року.

Як повідомив радник голови Державного агентства автомобільних доріг України ("Укравтодор") Андрій Мартенс під час прес-конференції, для реформування автодорожньої галузі необхідно залучити на ринок довгострокової експлуатації доріг приватні компанії і зберегти за "Укравтодором" функцію управління дорогами тільки державного значення.

"Тобто з 170 тис. км доріг може залишитися 32 тис. км автомобільних доріг, не враховуючи обласних доріг, з ними - близько 50 тис. км. Всі інші нам необхідно віддати в управління місцевим органам самоврядування", - сказав А.Мартенс.

Крім того, передбачається реформування системи фінансування галузі, створення Дорожнього фонду в рамках державного бюджету, кошти якого будуть захищені від нецільового використання та автоматично розподілятимуться між загальнодержавними (державними та місцевими) і комунальними дорогами, реформування системи проведення тендерів.

"Система з 2007 року дозволяє нецільове використання коштів спецфонду. У 2013 році із коштів спецфонду тільки 10% було витрачено на автодороги. Було зібрано $2 млрд податків і тільки $200 млн отримав "Укравтодор", - зазначив А.Мартенс.

Крім того, необхідно передати функції зовнішнього запозичення, які виконує "Укравтодор", Міністерству фінансів, скоротити обсяги загальнодержавного акцизу і ввести місцевий транспортний податок для утримання доріг органами місцевого самоврядування.

Концепція передбачає також, що через 20 років 50% доріг України будуть у хорошому стані, 40% - в задовільному, 10% - у незадовільному.

"Ми не будемо стверджувати, що до 2020 року побудуємо нові дороги, головне завдання до цього часу змінити систему", - додав голова правління організації "Моя Дорога" Роман Хміль.

За його словами, близько 24 млрд грн становлять щорічні втрати економіки країни через неякісні дороги.

"Це дуже груба цифра, оскільки ми не можемо порахувати збитки приватних компаній реальні втрати можуть бути вдвічі-втричі більшими", - додав він.

Наразі з 430 тис. км українських доріг 170 тис. км - дороги державного та місцевого значення, решта 260 тис. км комунальні дороги, 97% доріг перебувають у незадовільному стані.

За словами Р.Хміля презентація концепції відбудеться в найближчі тижні і представлена Адміністрації президента для внесення концепції до "Стратегії реформ 2020" як однієї з першочергових програм.

ОСТАННЄ

Національна асоціація лобістів України закликає голову НАЗК Віктора Павлущика припинити тиск на незалежність професії лобістів

Національна асоціація лобістів України впроваджує інститут антикорупційного уповноваженого

Українське громадянське суспільство долучається до Декларації про захист гуманітарного персоналу

Мінімальні стандарти безпеки гуманітарних працівників потребують доопрацювання – Альянс УКР ОГС

МЗС запрошує юристів гуманітарних ГО долучитися до напрацювання Платформи з прогресивного розвитку МГП – радниця МЗС

В Україні треба відновити кабінети діабетичної стопи – експерт

Війна може сприяти зростанню захворюваності на діабет в Україні на 25% – експерти

Українці більше підтримують особисту свободу, ніж колективізм - дослідження Міжнародного інституту свободи

Київська агломерація потребує "сталого діалогу" між столицею та прилеглими громадами — учасники дискусії

Промисловці закликали не підвищувати тарифи на вантажні перевезення і е/е через ризик падіння виробництва та зупинки підприємств

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА