Інтерфакс-Україна
15:48 15.11.2016

Помилка в соціології на виборах президента США спричинена незначною вибіркою і відмовою виборців відповідати на запитання – експерти

2 хв читати

Київ. 15 листопада. ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА – Українські експерти пояснюють помилку в соціологічних даних опитувань на президентських виборах у США відмовою виборців відповідати на запитання або лукавством у відповідях.

"Які ж причини призвели до такої прикрої помилки... Результати цих виборів показали дуже маленький розрив між кандидатами – менш ніж 1%... Щоб отримати похибку 0,5%, необхідно було проводити дослідження з вибіркою в 40 тисяч", - сказала керівник SocioStream AG Олена Бояркіна у вівторок на прес-конференції в агентстві "Інтерфакс-Україна".

Вона зазначила, що саме таку кількість респондентів потрібно було опитати в короткий період перед виборами для того, щоб виключити коливання показників.

За словами О. Бояркіної, похибка в більшості досліджень трактувалася на користь Гіларі Клінтон.

Як зазначила О. Бояркіна, мав місце фактор "non-геѕропѕе" – коли респондент ухиляється від відповіді на запитання, що найчастіше відбувається, коли думка людини не збігається з думкою більшості.

"Така категорія могла не відповідати, оскільки не довіряє представникам істеблішменту", - сказала вона.

На нинішніх президентських виборах у США, за словами керівника SocioStream AG, однієї з причин "non-геѕроnѕе" стало "невдоволення білих виборців без середньої професійної освіти тим, кого називають "істеблішментом".

Політолог, директор Інституту глобальних стратегій Вадим Карасьов додав: "Істеблішмент за допомогою медіа видавав бажане за дійсне".

Також В. Карасьов погодився з думкою колеги щодо фактора "non-геѕроnѕе", зазначивши, що американські виборці могли лукавити, відповідаючи на запитання, соромлячись зізнатися, якого кандидата підтримують.

"Тиск громадської думки, надмірна політ коректність призводить до того, що люди не зізнаються, приховують свої преференції", - сказав В. Карасьов.

Політолог вважає, що нині спрацьовує так звана нерепрезентативна репрезентативність, зокрема нішеві опитування впливають на кругообіг цифр".

В. Карасьов висловив думку, що перемога Дональда Трампа на виборах президента США "означає комунікативну революцію виборчої кампанії".

"Трамп забив твітти, сам їх писав. Тут не треба думати, розшифровувати... Простій людині зараз у стримі часу ніколи розшифровувати. Твіт запам'ятовується", - додав він.

ОСТАННЄ

Київська агломерація потребує "сталого діалогу" між столицею та прилеглими громадами — учасники дискусії

Промисловці закликали не підвищувати тарифи на вантажні перевезення і е/е через ризик падіння виробництва та зупинки підприємств

Місцеві вибори під час війни неможливі, але влада має звітувати — учасники дискусії

Впровадження системи НАССР у закладах освіти — це питання безпеки дітей, а не формальності — думка експертів

Голова Асоціації малих міст України презентував національну платформу взаємодії громад, бізнесу та донорів "Супермаркет рішень"

Правники презентували Diplomatic Legal Hub — платформу правової підтримки для дипломатів, іноземних громадян та бізнесу

Урядовий законопроєкт 13683 обмежить доступ українців до репродуктивних технологій - експерти

Війна ускладнила взаємодію підприємств та закладів освіти у підготовці кадрів, ФРП реалізує проєкт вирішення проблеми

Оцінка українцями стану вітчизняної освіти поліпшилася у 2025 - соцопитування

Фільм "Діти у вогні" про українських дітей війни, яких вже зібрав 5 нагород, вперше покажуть в Україні

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА