Ритейлери підтримали просвітницький проект «Ціна держави»
Громадська організація «Case Україна» за підтримки Фокстрот, АТБ та ОККО розпочала активну фазу просвітницького проекту про ціну державних послуг в Україні. Про це йшлося 18 грудня в інформагентстві Інтерфакс-Україна.
«Соціологічне опитування, проведене компанією ҐФК у травні-червні 2018 року, показало, що лише 9% громадян знають, скільки податків вони сплачують, - пояснив Дмитро Боярчук, виконавчий директор Кейс-Україна, засновник проекту "Ціна держави". - Ми намагаємось виховати почуття власності до суспільних коштів у широкої аудиторії й через наших партнерів доносимо інформацію до тих людей, хто не сидить в інтернеті, у фейсбуці, але є сумлінними платниками податків до держбюджету».
Організатори розповіли, що мешканці 15 великих міст отримають у найкрупніших ритейлерів України-партнерів проекту при покупці товару, а також у поштові скриньки понад 3 млн листівок. У них йтиметься про те, скільки в середньому громадянину коштують такі державні послуги, як освіта, виплата пенсій, охорона здоров’я, оборона тощо. Роздаткові інформаційні матеріали будуть запрошувати скористатися спеціальним калькулятором, який при введенні суми зарплатні рахує кількість сплачених податків та розраховує варіанти державних послуг на цю суму.
У «Фокстроті» підтвердили, що у своїх магазинах будуть показувати просвітницький відеоролік та вже вручають на касі конверт із символікою кампанії та посиланням на онлайн-калькулятор, за допомогою якого можна розрахувати ціну державних послуг для конкретного громадянина. В конверт вкладають фіскальний чек (як розрахунковий документ, що підтверджує сплату податків) та гарантійний талон. Обидва документи є також інструментами захисту прав споживача. У Фокстроті повідомили також, що компанії мережі заплатили понад 0,5 млрд гривень податків, що за підрахунками експертів «Ціни держави» вистачить на забезпечення шкіл 21 тис комп'ютерними комплексами.
- Якщо є розуміння, що ваші податки йдуть на добру справу - на дороги, армію, зарплату, поліцію, інфраструктуру країни, що відрахування правильно витрачаються - то платити податки будуть всі, - сказав голова наглядової ради мережі «Фокстрот» Валерій Маковецький. – Але, на жаль, в нашій країні криза довіри, існує громадська думка, що краще податки не платити, тому що їх потім все одно розкрадуть. Так з'являється терпимість до корупції, люди думають: «Ми не платимо, ну і вони нехай трошки вкрадуть». В результаті ми хочемо жити в процвітаючій країні, а живемо в найбіднішій країні Європи. Тому дуже важливо пояснювати людям, куди йдуть податки, на що вони витрачаються.
Про свою підтримку проекту заявили й інші ритейлери.
Голова Ради директорів, генеральний директор корпорації "АТБ" Борис Марков прокоментував, що за 25 років своєї діяльності компанія стала не тільки локомотивом вітчизняної торговельної галузі, а й прикладом прозорої, законослухняної компанії, що веде свій бізнес виключно із дотриманням законодавства та виплачує мільярди податкових відрахувань.
Прес-конференція була проведена в рамках Програми сприяння громадській активності "Долучайся!", що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та здійснюється Pact в Україні.
Довідка. Мережа побутової техніки та електроніки «Фокстрот. Техніка для дому» в грудні 2018 налічує 162 магазини в 90 обласних і районних центрах України, загальна торгова площа об'єктів складає 153 тис кв.м. Фокстрот є абсолютним лідером в категорії магазинів побутової техніки за рівнем впізнаваності бренду, відвідування і покупок (81,2% за даними TNS Ukraine, MMI 2018/1. ЦА: Все 20-55 дох.ср. +). За даними similarweb.com інтернет-магазин foxtrot.ua відвідують щомісяця 5,3 млн користувачів інтернету. Кількість учасників програми лояльності Фокс клуб станом на середину 2018 перевищила 8 млн користувачів.
ENGAGE (за фінансування USAID) CASE Україна — один з найстарших і найвпливовіших українських осередків дослідження державної політики. Починаючи з 1999 року, CASE Україна аналізує і надає рекомендації вирішення економічних і суспільних проблем. 2013 року започатковано проект «Ціна держави», який виховує в українських виборців почуття власності щодо державних коштів, виступає за їхню прозорість, пояснює важливість зменшення втручання чиновників в економічне життя.
Щомісяця «Ціна держави» отримує 150 згадок у національних і регіональних медіа. Середня місячна аудиторія сторінки у Facebook – 100 тис. унікальних користувачів. «Рахунок від держави» став корисним інструментом для журналістів і громадських активістів для поширення інформації про те, що всі українці є платниками податків і щодо визначення розміру фінансування держави кожним громадянином.