Інтерфакс-Україна
16:08 18.02.2019

Найбільш яскраво вираженої політичної позиції дотримуються телеканали "1+1", "Прямий", "5 канал", "Україна", "Інтер", "NewsOne" і "112" - моніторинг

2 хв читати

Київ. 18 лютого. ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА - Найбільш яскраво вираженої політичної позиції у висвітленні в ЗМІ президентської виборчої кампанії в Україні дотримуються телеканали "1+1", "Прямий", "Україна", "Інтер", "NewsOne" і "112 Україна".

Згідно з першими проміжними результатами незалежного моніторингу висвітлення в медіа президентських перегонів в Україні за період з 14 січня до 3 лютого 2019 року, що проводила низка громадських організацій за підтримки Ради Європи, телеканали "ICTV", "СТБ" та "UA: Перший" дотримувалися більш-менш рівновіддаленої і нейтральної позиції щодо різних кандидатів.

Так, симпатії каналу "1+1" належать кандидатам у президенти Володимиру Зеленському та Олександру Шевченку. Водночас на ньому постійно критикують чинну владу, зокрема президента України Петра Порошенка.

"Прямий" і "5 канал", що належить П.Порошенку, "відверто симпатизують" чинному президенту. Натомість на "Прямому" звучить "нищівна критика" на адресу Юлії Тимошенко і В.Зеленського, зазначено в моніторингу.

Телеканал "Україна" демонструє симпатії до кандидата від "Опозиційного блоку - партії миру і розвитку" Олександра Вілкула, і водночас критикує кандидата від "Опозиційної платформи - За життя" Юрія Бойка через розкол в "Опозиційному блоці". При цьому кампанію Ю.Бойка активно висвітлює і підтримує телеканал "Інтер".

Канал "NewsOne", за оцінками експертів моніторингу, також більш відкрито підтримує Ю.Бойка. У свою чергу канал "112. Україна" найбільше уваги приділяє П.Порошенку та Ю.Бойку.

"Майже усі медіа (передусім телеканали), за невеликим винятком, які увійшли до моніторингу, демонстрували свої симпатії або антипатії до тих чи інших кандидатів у президенти. У більшості випадків це можна пояснити не так позицією самих журналістів, як позицією медіавласників, які мають власні політичні інтереси. І це тренд не лише цієї, а майже усіх виборчих кампаній в Україні", - зазначає виконавчий директор "Українського інституту медіа та комунікації" Діана Дуцик.

Міжнародний експерт Ради Європи Расто Кужель зауважує, що українські ЗМІ активно висвітлюють заходи кандидатів і пов'язані з виборами процедурні аспекти. "Але з іншого боку, більшість медіа продемонстрували свої преференції щодо конкретних кандидатів", - наголосив він.

Моніторинг проводить коаліція громадських організацій у складі "Комісії журналістської етики", "Платформи прав людини", "Українського інституту медіа та комунікації", "StopFake". Він реалізується за підтримки двох проектів Ради Європи в Україні.

ОСТАННЄ

Місцеві вибори під час війни неможливі, але влада має звітувати — учасники дискусії

Впровадження системи НАССР у закладах освіти — це питання безпеки дітей, а не формальності — думка експертів

Голова Асоціації малих міст України презентував національну платформу взаємодії громад, бізнесу та донорів "Супермаркет рішень"

Правники презентували Diplomatic Legal Hub — платформу правової підтримки для дипломатів, іноземних громадян та бізнесу

Урядовий законопроєкт 13683 обмежить доступ українців до репродуктивних технологій - експерти

Війна ускладнила взаємодію підприємств та закладів освіти у підготовці кадрів, ФРП реалізує проєкт вирішення проблеми

Оцінка українцями стану вітчизняної освіти поліпшилася у 2025 - соцопитування

Фільм "Діти у вогні" про українських дітей війни, яких вже зібрав 5 нагород, вперше покажуть в Україні

Дружина адвоката Глоби просить керівництво правоохоронних органів втрутитися в її конфлікт з колишнім чоловіком

Експерти з супроводу інвестицій та адвокати об’єдналися в Національну асоціацію лобістів України для просування інвестицій та захисту інтересів бізнесу

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА