В Україні зростає попит на нішеві культурні заходи - дослідження
Київ. 28 листопада. ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА - Культурні заходи здобувають дедалі більшу популярність в Україні, зокрема зростає попит на нішеві заходи, свідчить аналітичний звіт "Економічна привабливість української культури" Інституту економічних досліджень і політичних консультацій.
"Попит на культурні продукти зростає, особливо на культурні продукти, пов'язані із сучасними технологіями або соцмережами. Наприклад, музеї з інтерактивними технологіями. Також зростає попит на нішеві заходи, наприклад джазові фестивалі", - зазначила старший науковий співробітник інституту Ірина Федець, представляючи результати дослідження на прес-конференції в агентстві "Інтерфакс-Україна" в четвер.
Під час дослідження було опитано 21 респондента - діячів культури, експертів і громадських діячів.
Водночас переважно фестивалі в Україні залишаються неприбутковими, проте і не беззбитковими: їх, як правило, підтримують спонсори і меценати, зазначила Федець.
"Хто працює у збиток - то це українські телеканали. Їхні власники самі ще й субсидують діяльність телеканалів, тож інвестиції в цю галузь роблять не заради прибутку", - зазначила Федець.
Розвиток сфери культури сприяє розвитку туризму та іншим економічним ефектам, наголосив, у свою чергу, голова правління Інституту економічних досліджень та політичних консультацій Ігор Бураковський.
"Основними учасниками культурного ринку у світі є муніципалітети, які розуміють, що культурно-креативні індустрії - інструмент розвитку територій, зокрема в депресивних районах", - сказав він.
Бураковський також зазначив, що культурно-креативні індустрії - один із головних споживачів інновацій і постачальник відповідних ресурсів для інших галузей.
"У багатьох невеликих і середніх компаніях в Європі від 8% до 20% штату - це представники креативно-культурного напряму. Наприклад, маркетинг неможливий без використання ресурсів цієї індустрії", - сказав він.