17:24 22.07.2021

Зростання тарифів на залізничні вантажоперевезення збільшить навантаження на автотранспорт і дорожню інфраструктуру - думка

2 хв читати

Зростання залізничних тарифів на вантажні перевезення може збільшити навантаження на автомобільний транспорт і дорожню інфраструктуру, а також підвищити ціни на кінцеві продукти у сферах енергетики та будівництва.

Таку думку висловили представники профільних сегментів бізнесу на прес-конференції в агентстві "Інтерфакс-Україна".

"Укрзалізниця" як монопольний перевізник укотре просто підвищує тарифи. Що це означатиме для цементної галузі: по-перше, зростуть ціни на перевезення вугілля, по-друге, зростуть ціни на перевезення сировини і доповнень до цементу. По-третє, зростуть ціни безпосередньо на кінцевий продукт для споживача", - сказала виконавчий директор Асоціації виробників цементу України ("Укрцемент") Людмила Кріпка.

За попередніми підрахунками асоціації, таке підвищення тарифів вплине і на собівартість цементу, і на кінцевий продукт для споживача приблизно на 5-8%, що, у свою чергу, збільшить вартість об'єктів будівництва.

При цьому Кріпка зазначила, що очікуваного доходу від підвищення тарифів "Укрзалізниця" може не отримати через переведення логістики підприємств у сегмент автоперевезень.

"У результаті "Укрзалізниця" доходи не отримає, але зросте навантаження на автомобільні перевезення", - сказала вона.

Із таким прогнозом солідарний генеральний директор Федерації роботодавців транспорту України Володимир Гусак. За його словами, "Укрзалізниця" не зможе реалізувати план з надходження близько 2 млрд грн до кінця цього року від підвищення тарифів на вантажоперевезення.

"Цих грошей не буде, оскільки ми побачимо прискорений перехід клієнтів "Укрзалізниці" насамперед на автомобільні дороги. Така тенденція спостерігається вже кілька років (...) Через переорієнтацію вантажів на автодороги буде додаткове навантаження, дороги руйнуватимуться швидше. Це зведе нанівець ефект від реалізації програми президента України "Велике будівництво", - констатував він.

Крім того, додав Гусак, через подорожчання перевезень будівельних матеріалів - щебеню, цементу - скоротиться і обсяг "Великого будівництва".

Водночас підтримання низьких цін у пасажирському сегменті та збільшення вартості вантажоперевезень зрештою призведуть до підвищення тарифів і в енергетичному секторі, вважає заступник голови Федерації роботодавців ПЕК України Сергій Чех.

"Що для нас, енергетиків, означатиме реалізація цього наказу (Мінінфраструктури - ІФ)? Це "плюс" 40-50 грн на тонну перевезеного вугілля і близько 3% зростання собівартості електроенергії на виході з теплової станції", - розповів він.

Експерти наголошують, для ефективного розвитку ринку залізничних перевезень необхідно забезпечити рівні конкурентні умови, запроваджувати проекти використання приватних локомотивів, а також оновлювати законодавство в цій сфері. Крім того, потрібно оновити менеджмент і наглядову раду "Укрзалізниці" для ефективного управління, реформувати її відповідно до планів уряду.

Як повідомлялося, раніше в липні Міністерство інфраструктури України оприлюднило проект наказу про двоетапне підвищення тарифів на вантажоперевезення групи вантажів 1-го та 2-го тарифних класів із вересня-2021 на 8%, а з січня 2022 року - на 20,4% та 6,5% відповідно.

Загрузка...

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

Завантаження...
РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

Зеленський упевнений, що замах на Шефіра - це ціна за реформи, але реформ немає, вважає політолог

Понад чверть українців за автономію ОРДЛО, така сама кількість - за їхню ізоляцію - соцопитування Центру "Соціальний моніторинг"

До Верховної Ради проходять п'ять партій - соцопитування Центру "Соціальний моніторинг"

Україна очікує приєднання до європейської Конвенції про процедуру спільного транзиту в II кв.-2022 - представник Держмитслужби

Запровадження європейських принципів роботи є одним з основних напрямків реформування митниці - круглий стіл

У Москві планується провести мітинг проти арешту українців в окупованому Криму

Пацієнти закликають депутатів ухвалити в цілому законопроект про договори керованого доступу

Біогаз і біометан мають замістити імпорт природного газу - президент "МХП Еко Енерджи"

Коли перші особи країни роблять таємницю принципом управління, це дуже сумно - політолог

BWT інвестує до EUR5 млн в автомати з розливу очищеної води

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
Завантаження...
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА