Українці роблять публікації в Instagram, Twitter і Facebook переважно українською мовою
Публікації в Instagram, Twitter і Facebook українці переважно пишуть українською мовою, водночас половину дописів у соціальних мережах українці роблять російською мовою, свідчать результати дослідження аналітичного відділу Центру контент-аналізу.
Зокрема, зазначається, що 51% публікацій у соціальних мережах українці роблять російською мовою, а 49% - українською. Водночас у 2020 році співвідношення було 84% російською до 16% українською, і у 2022 році - 63% до 37% відповідно.
Зазначається, що значною мірою частка російськомовних публікацій забезпечена за рахунок російських соцмереж і тимчасово окупованих територій.
Якщо подивитися в розрізі різних соціальних мереж, то в Instagram співвідношення публікацій українською та російською мовою становить 93,2% до 6,8% (у 2020 році 13,3% до 86,7%), у Twitter (X) - 80,9% до 19,1% (у 2020 році 21,2% до 78,8%), у Facebook - 77,2% до 22,8% (у 2020 році 26,9% до 73,1%), у TikTok - 60,7% до 39,3% (у 2020 році 36,1% до 63,9%), YouTube - 44,2% до 55,8% (у 2020 році 3,2% до 96,8%), VK - 6,7% до 93,3% (у 2020 році 4,2% до 95,8%) і OK - 1% до 99% (у 2020 році 1,7% до 98,3%) відповідно.
Дослідження проводилося на підставі публікацій, поширених в Україні в іноземних соціальних мережах Facebook, Twitter (X), Instagram, YouTube, TikTok, а також у заборонених VK і OK. Загалом було зібрано та проаналізовано 1,17 млн публікацій із 20 вересня до 20 жовтня 2023 року.