СЕО-експат в бізнесі українського власника: чому у нас вийшло
Фортунато Гуадалупі, СЕО ТЕРРА ФУД
Сьогодні в Україні мало кого здивуєш присутністю іноземців у ролі керманичів українських компаній. Банки, юркомпанії, рітейл, організації з FMCG-сектору охоче запрошують на керівні позиції експатів. Власники бізнесу роблять ставку на міжнародну експертизу, досвід в управлінні відомими західними компаніями і незаангажований підхід до локального персоналу.
Звичайно, не всі практики залучення експатів в Україні успішні - всі пам'ятають гучні невдалі кейси зі сфери бізнесу і політики. Іноземці можуть не відчувати український ринок, не бути здатними працювати в умовах економічної нестабільності і невизначеності, або так і не адаптуватися до іншого менталітету населення.
Якщо говорити про мене, то ще в середині 90-х, приїхавши з Італії в Україну вперше як ТОП-менеджер відомої молочної компанії Parmalat, я закохався в цю країну з її можливостями, в людей з їх відкритістю. Саме тому, коли 6 років тому Станіслав Войтович, власник групи компаній TERRA FOOD, запросив мене очолити молочний напрямок своєї компанії, охоче погодився. Сьогодні можу констатувати, що в нашому випадку поєднання двох різних культур, характерів, експертизи та досягнень склалося в єдиний пазл, який створює додаткову вартість компанії ТЕРРА ФУД.
Чому у нас вийшло.
1. Без "труднощів перекладу"
Йдеться не про знання мови країни компанії-роботодавця. Якщо ти хочеш бути незалежним і ефективним управлінцем – іноземна мова це must have. Йдеться про "мову" ринку, загальні пріоритети та цінності.
Станіслав Войтович - підприємець з широким кругозором, відмінною бізнес-інтуїцією і психологією переможця. Мій життєвий шлях - це 30 років міжнародної експертизи. Ми обидва в молочному бізнесі довгі роки. Він побудував компанію-лідера "з нуля", я керував спочатку сімейним молочним бізнесом в Італії, а потім очолював великі молочні бізнеси по всьому світу. Ми однолітки, є багато спільних тем і єдині цінності. Все це, в поєднанні з нашою пристрастю до "високого польоту" в бізнесі, дає той результат, який є зараз: ТЕРРА ФУД вже багато років лідер в ключових сегментах молочного ринку України.
2. Ставлення до кризи
"Все, що нас не вбиває, робить сильнішими". Це я про кризи, які, на жаль, є регулярними супутниками будь-якого бізнесу. І Станіслав, і я пройшли не одну економічну кризу - як порізно, задовго до нашої зустрічі, так і вже як одна команда. При цьому завжди вважаємо за краще друге значення слова "криза" - можливості. Наша позиція – бути проактивними і розвиватися, бачити перспективи і створювати тренди. І саме так ми виходили з кожного турбулентного періоду сильнішими. Навряд чи це було б можливо, якби у власника була пасивна позиція "відсидітися", було відсутнє довгострокове бачення розвитку компанії, навіть якщо в короткостроковій перспективі необхідний режим економії.
3. Out-of-the-box - out of routine
Якщо ти продовжуєш діяти старими методами, ти отримаєш старі результати. Прагнення мислити out-of-the-box об'єднує нас з власником. При цьому це не означає мислити однаково. Тут скоріше мова йде про доповнення один одного, поділ цінностей і велику повагу. Обмінюючись думками, сперечаючись, ми формулюємо бачення бізнес-простору через 3-5 років і формуємо під нього ринок сьогодні.
У нашому портфоліо - досить успішних кейсів, коли ми "з нуля" формували попит і споживчі звички. Наприклад, споживання фети і в цілому білих сирів в Україні, і це тільки початок.
4. Свобода вирішувати
Станіслав Войтович не бере участі в операційному управлінні компанією. При цьому він активно залучений в стратегічні питання. Відмінно орієнтується в ринкових трендах, пропонує ідеї, при цьому не заганяючи в рамки, і не чекає згоди з ним у всьому просто тому, що він - власник цього бізнесу.
Важливим тут, мабуть, є те, що Станіслав Андрійович цінує і довіряє людям, які вміють брати відповідальність. Звичайно, це довіра базується на досягненнях і перемогах, на достатній кількості проектів з попаданням в яблучко. Так ось заради цього почуття, коли власник готовий довіритися своєму ТОП-менеджменту, можна перевернути гори. Мене це дуже мотивує і змушує діяти, рости і розвиватися.
5. Правило відкритих дверей
"Добро пожаловать умным идеям" - так звучить напис на дверях мого кабінету. Всіляко заохочую і стимулюю тих, хто приходить до мене з ідеями, ініціативами та готовий взяти відповідальність за їх реалізацію. Такий підхід йде, звичайно, зверху. Станіслав Войтович відкритий до діалогу, і про це знають абсолютно всі члени нашої команди. Як показує практика, часто кращі пропозиції приходять саме від людей зсередини компанії. І проактивна позиція тримати відкритими двері і свою увагу до таких ідей - вкрай важлива.