12:59 20.09.2021

Автор ФОРТУНАТО ГУАДАЛУПІ

СЕО-експат в бізнесі українського власника: чому у нас вийшло

4 хв читати
СЕО-експат в бізнесі українського власника: чому у нас вийшло

Фортунато Гуадалупі, СЕО ТЕРРА ФУД

 

Сьогодні в Україні мало кого здивуєш присутністю іноземців у ролі керманичів українських компаній. Банки, юркомпанії, рітейл, організації з FMCG-сектору охоче запрошують на керівні позиції експатів. Власники бізнесу роблять ставку на міжнародну експертизу, досвід в управлінні відомими західними компаніями і незаангажований підхід до локального персоналу.

Звичайно, не всі практики залучення експатів в Україні успішні - всі пам'ятають гучні невдалі кейси зі сфери бізнесу і політики. Іноземці можуть не відчувати український ринок, не бути здатними працювати в умовах економічної нестабільності і невизначеності, або так і не адаптуватися до іншого менталітету населення.

Якщо говорити про мене, то ще в середині 90-х, приїхавши з Італії в Україну вперше як ТОП-менеджер відомої молочної компанії Parmalat, я закохався в цю країну з її можливостями, в людей з їх відкритістю. Саме тому, коли 6 років тому Станіслав Войтович, власник групи компаній TERRA FOOD, запросив мене очолити молочний напрямок своєї компанії, охоче погодився. Сьогодні можу констатувати, що в нашому випадку поєднання двох різних культур, характерів, експертизи та досягнень склалося в єдиний пазл, який створює додаткову вартість компанії ТЕРРА ФУД.

Чому у нас вийшло.

1. Без "труднощів перекладу"

Йдеться не про знання мови країни компанії-роботодавця. Якщо ти хочеш бути незалежним і ефективним управлінцем – іноземна мова це must have. Йдеться про "мову" ринку, загальні пріоритети та цінності.

 Станіслав Войтович - підприємець з широким кругозором, відмінною бізнес-інтуїцією і психологією переможця. Мій життєвий шлях - це 30 років міжнародної експертизи. Ми обидва в молочному бізнесі довгі роки. Він побудував компанію-лідера "з нуля", я керував спочатку сімейним молочним бізнесом в Італії, а потім очолював великі молочні бізнеси по всьому світу. Ми однолітки, є багато спільних тем і єдині цінності. Все це, в поєднанні з нашою пристрастю до "високого польоту" в бізнесі, дає той результат, який є зараз: ТЕРРА ФУД вже багато років лідер в ключових сегментах молочного ринку України.

2. Ставлення до кризи

"Все, що нас не вбиває, робить сильнішими". Це я про кризи, які, на жаль, є регулярними супутниками будь-якого бізнесу. І Станіслав, і я пройшли не одну економічну кризу - як порізно, задовго до нашої зустрічі, так і вже як одна команда. При цьому завжди вважаємо за краще друге значення слова "криза" - можливості. Наша позиція – бути проактивними і розвиватися, бачити перспективи і створювати тренди. І саме так ми виходили з кожного турбулентного періоду сильнішими. Навряд чи це було б можливо, якби у власника була пасивна позиція "відсидітися", було відсутнє довгострокове бачення розвитку компанії, навіть якщо в короткостроковій перспективі необхідний режим економії.

3. Out-of-the-box - out of routine

Якщо ти продовжуєш діяти старими методами, ти отримаєш старі результати. Прагнення мислити out-of-the-box об'єднує нас з власником. При цьому це не означає мислити однаково. Тут скоріше мова йде про доповнення один одного, поділ цінностей і велику повагу. Обмінюючись думками, сперечаючись, ми формулюємо бачення бізнес-простору через 3-5 років і формуємо під нього ринок сьогодні.

У нашому портфоліо - досить успішних кейсів, коли ми "з нуля" формували попит і споживчі звички. Наприклад, споживання фети і в цілому білих сирів в Україні, і це тільки початок.

4. Свобода вирішувати

Станіслав Войтович не бере участі в операційному управлінні компанією. При цьому він активно залучений в стратегічні питання. Відмінно орієнтується в ринкових трендах, пропонує ідеї, при цьому не заганяючи в рамки, і не чекає згоди з ним у всьому просто тому, що він - власник цього бізнесу.

Важливим тут, мабуть, є те, що Станіслав Андрійович цінує і довіряє людям, які вміють брати відповідальність. Звичайно, це довіра базується на досягненнях і перемогах, на достатній кількості проектів з попаданням в яблучко. Так ось заради цього почуття, коли власник готовий довіритися своєму ТОП-менеджменту, можна перевернути гори. Мене це дуже мотивує і змушує діяти, рости і розвиватися.

5. Правило відкритих дверей

"Добро пожаловать умным идеям" - так звучить напис на дверях мого кабінету. Всіляко заохочую і стимулюю тих, хто приходить до мене з ідеями, ініціативами та готовий взяти відповідальність за їх реалізацію. Такий підхід йде, звичайно, зверху. Станіслав Войтович відкритий до діалогу, і про це знають абсолютно всі члени нашої команди. Як показує практика, часто кращі пропозиції приходять саме від людей зсередини компанії. І проактивна позиція тримати відкритими двері і свою увагу до таких ідей - вкрай важлива.

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

КОСТЯНТИН БОНДАРЄВ

Зупинка транзиту російського газу через Україну: агресор втратить мільярди

ІГОР ЖДАНОВ

Як з брудною водою ледь не вилили дитину Або як зберегти вітчизняне виробництво засобів тактичної медицини

ВІТАЛІЙ ГЕРСАК

Коли добра воля держави дійде до добровольців?

РУСЛАН ГОРБЕНКО

Війна триває 10 років. Ми не маємо права про це забувати

СЕРГІЙ ТАРУТА

"Санкційний Рамштайн": як зупинити ракетний терор росіян?

ОЛЕКСАНДР КРАМАРЕНКО

Три запитання колишній очільниці Платінум банку

ВАДИМ ЧЕРНИШ

Сталий розвиток України: вибір між "пушкою" і "маслом"

СЕРГІЙ МАГЕРА

Екоцид світового масштабу: чи відповість Кремль за злочини проти довкілля

ОЛЕКСАНДР КРАМАРЕНКО

Гойдалки? Та це нормально, навіть закономірно для криптовалют

МИКОЛА ОРЕХОВСЬКИЙ

Закон про декриміналізацію виробництва зброї: шлях до захисту та розвитку

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА