Інтерфакс-Україна
13:32 30.12.2024

Система для платних доріг може коштувати 7 млрд грн - Кава

2 хв читати
Система для платних доріг може коштувати 7 млрд грн - Кава

Система для платних доріг, що дає змогу розраховувати розмір плати за їх використання, може коштувати близько 7 млрд грн, повідомив заступник міністра фінансів Олександр Кава в ексклюзивному інтерв'ю агентству "Інтерфакс-Україна".

"Тему платних доріг в Україні обговорюють уже понад 20 років, і щоразу вона викликає великий суспільний резонанс, як власне і відновлення цивільних авіапольотів. Стосовно платних доріг тут треба чітко розрізняти два компоненти, які в нас часто плутають. Перше - це платні концесійні дороги, це ті дороги, які будують коштом інвестора, і він потім протягом певного часу бере плату за проїзд нею, щоб повернути інвестиції в її будівництво. Другий кейс, який давно запроваджений у більшості європейських країн, - плата за проїзд автомобільними дорогами вантажним транспортом, так званий толінг. Це потребує розбудови спеціальної системи оплати й контролю, яка є недешевою. Ще до війни робили розрахунки вартості такої системи для основних державних доріг, вона була близько 7 млрд грн", - розповів Кава.

За його словами, оплату стягують залежно від кілометражу, який проїхала фура. Цей параметр має фіксувати система.

"Треба створити систему, яка визначатиме, коли автомобіль виїжджає на дорогу, "трекатиме" повністю його проїзд і потім розраховуватиме ціну, скільки цей автомобіль проїхав і, відповідно, має заплатити за проїзд", - повідомив Кава.

За словами заступника міністра, є різні технологічні рішення. Найпростіше - віньєтки (спеціальний документ або наклейка, що підтверджує оплату за користування певними дорогами - ІФ-У). Їх використовують переважно в невеликих за площею країнах, які можна проїхати з повним баком без заправки. Віньєтки використовують, зокрема, Чехія, Угорщина, Словаччина та Румунія.

"В Україні з огляду на площу країни, як і в Польщі, запроваджувати віньєтки немає жодного сенсу", - упевнений Кава.

Альтернативним способом розвитку системи стягнення плати є використання GPS- приладів або магнітних рамок з RFID-мітками.

ОСТАННЄ

Мінрозвитку розпочало розробку Концепції розвитку інфраструктури зарядних станцій для електротранспорту

Працівники "Запоріжсталі" закликають не підвищувати тарифи на вонтажні перевезення, бо це вдарить по конкурентоспроможності

Київ спрямував 548 млн грн на безперебійне водопостачання й водовідведення до 2026 року

Аграрії зібрали 37,6 млн т зернових та 14,7 млн т олійних – на 16,7% та 21,2% менше, аніж на цю дату торік

Німеччина вносить EUR60 млн у Фонд підтримки енергетики України - Свириденко

Улютін виступає за запровадження добровільної накопичувальної пенсійної системи, а не обов'язкової

Закон про безпеку та інтероперабельність залізничного транспорту планується ухвалити у 2025 році

Уряд працює над відновленням Дорожнього фонду, але з включенням в нього залізниці та міського транспорту

BlaBlaCar зменшив максимальний сервісний збор на 13% у межах саморегуляції після рекомендацій АМКУ

Уряд виділив 8,4 млрд грн на імпорт газу для опалювального сезону – Свириденко

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА