12:17 29.07.2020

Автор ОЛЕКСАНДР КАВА

Уряд має розвивати швидкісне залізничне сполучення

5 хв читати
Уряд має розвивати швидкісне залізничне сполучення

Олександр Кава, транспортний експерт 

 

 

Напочатку XXI століття Україна зробила значний крок в розвитку швидкісного залізничного сполучення. Вже в серпні 2002 року був запущений перший швидкісний денний поїзд "Столичний експрес" за маршрутом Київ - Полтава - Харків. Це стало першим кроком до створення в країні мережі швидкісних денних поїздів. Адже раніше в нашій країні розвивались виключно нічні поїзди.

Перший денний швидкісний поїзд скоротив тривалість поїздки між Києвом та Харковом з майже 10 годин до 5 годин 55 хвилин, вперше давши громадянам можливість з’їздити на півдня в Київ чи Харків без ночівлі в поїзді. "Столичний експрес" швидко став популярним. Особливу зручність від нового сервісу отримали полтавчани, оскільки тривалість поїздки для них до Києва скоротилась до 3 годин на відстань 330 км.

Максимальна швидкість "Столичного експресу" була 140 км/г, а середня на всьому маршруті – перевищувала 80 км/г. 

Популярність послуги призвела до запуску в серпні 2003 року другого "Столичного експресу" вже на маршруті Київ - Дніпропетровськ. Середня швидкість цього поїзда перевищувала вже 90 км/г, і він також став дуже популярним. В наборі послуг цього експресу з’явилась можливість перевезення приватного автомобіля в вагоні-автомобілевозі, який включили до складу швидкісного поїзда.

В серпні 2005 року був запущений перший міжнародний нічний швидкісний поїзд на маршруті Київ - Москва, який скоротив тривалість поїздки між двома столицями одразу на 5 годин - з 13 годин до 8 годин. А середня швидкість цього експресу перевищила 105 км/г. Для зручності пасажирів прикордонний та митний контроль почали проводити на вокзалах обох столиць, а не серед ночі на кордоні. Незважаючи на те, що вартість квитка була на одному рівні із вартістю авіаперельоту, швидкісний поїзд користувався чималим попитом.

Наступний етап розвитку швидкісного сполучення в нашій країні пов'язаний із підготовкою до проведення ігор чемпіонату Євро-2012. Саме тоді була проведена модернізація колій з метою підвищення швидкості на лініях між Києвом та містами, де проходили ігри чемпіонату. На лінії були запущені сучасні швидкісні електропоїзда "Інтерсіті+" з максимальною швидкістю 160 км/г, а середня швидкість цих електропоїздів наблизилась до 120 км/г. Ці поїзда вийшли на маршрути Київ - Полтава - Харків, Київ - Полтава - Донецьк та Київ - Львів. Завдяки інвестиціям в інфраструктуру тривалість поїздки з Києва до Харкова скоротилась ще на півтори години до 4 годин 27 хвилин. Пізніше швидкісні електропоїзди вийшли на маршрут Київ – Дніпропетровськ та Дніпропетровськ - Сімферополь. 

Потім в сегменті почалась стагнація. Плани по модернізації нових ліній та значному збільшенню парку швидкісних електропоїздів зупинились. Але навіть за таких умов вдалось трохи розширити мережу швидкісного руху: з’явились електропоїзди "Інтерсіті+" на маршрутах Київ - Кривий Ріг, Київ - Одеса, Київ - Запоріжжя, Київ - Червоноармійськ, Київ - Трускавець, Київ - Перемишль та Київ - Вінниця - Хмельницький - Тернопіль - Львів. Проте через недофінансування утримання раніше модернізованих ліній, залізничники були змушені збільшити тривалість поїздки на багатьох напрямках швидкісної мережі.

Незважаючи на те, що розвиток мережі зупинився, попит на поїздки в швидкісних електропоїздах "Інтерсіті+" стабільно зростає. Багато наших співвітчизників вже не можуть собі уявити поїздки країною без наших електропоїздів "Інтерсіті+". На багатьох напрямках квитки розлітаються за довго до дня поїздки.

Переконаний, що уряд має повернутися до питання розвитку швидкісного залізничного сполучення в нашій країні. Очевидно, що "Українська залізниця" не може самостійно фінансувати такі проекти. Навіть в країнах-членах ЄС проекти розвитку залізниць фінансуються напряму державою. Наприклад, нещодавно уряд Німеччини ухвалив рішення про фінансування програми модернізації залізниці своєї країни вартістю 62 мільярда євро в період 2020-2029 років, а також нещодавно уряд виділив з федерального бюджету країни 1 мільярд євро на придбання ще 30 високошвидкісних електропоїздів ICE з максимальною швидкістю 320 км/г. 

Швидкісні поїзди – це не лише підвищення мобільності та економічної активності громадян, але також можливість економії цінного невідновлювального ресурсу - часу громадян. Адже зекономлений час багато людей будуть використовувати для створення приросту ВВП країни.

Нашому уряду варто аналогічно урядам європейських країн почати з державного бюджету країни фінансувати придбання нових швидкісних електропоїздів та модернізацію колій для підвищення швидкості руху поїздів на існуючих та нових напрямках.

Наприклад, додаткові швидкісні електропоїзди "Інтерсіті+" дозволили б збільшити кількість рейсів на маршруті Київ - Полтава - Харків з 3 до 5-6 рейсів на день, запустити додаткові рейси на завжди дефіцитних маршрутах Київ - Дніпро и Київ - Вінниця - Хмельницький - Тернопіль - Львів, збільшити до двох пар на добу рух електропоїздів на маршруті Київ - Костянтинівка.

Державні інвестиції в інфраструктуру для підвищення швидкості необхідні в маршрут Київ - Полтава - Харків для скорочення тривалості поїздки до 4 годин. Модернізація та електрифікація лінії Красноград – Дніпро дозволить запустити швидкісні "Інтерсіті+" на маршруті Київ - Полтава - Дніпро з тривалістю поїздки менше 5 годин. Необхідна масштабна модернізація лінії Київ - Вінниця - Хмельницький - Тернопіль - Львів з метою скорочення тривалості поїздки до 5 годин. Також є хороший потенціал по запуску нових "Інтерсіті+" після завершення електрифікації на маршрутах Київ - Миколаїв (тривалість поїздки 5 годин) та Київ - Івано-Франківськ (тривалість поїздки 6 годин).

Реалізація таких проектів не лише підвищить інвестиційну привабливість наших регіонів та запропонує громадянам новий рівень комфорту в поїздках країною, але й істотно зблизить різні частини нашої єдиної країни.

 

 

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

ОЛЕГ ВИШНЯКОВ

Чому зупинка транзиту української агропродукції через Польщу безпідставна

КОСТЯНТИН БОНДАРЄВ

Зупинка транзиту російського газу через Україну: агресор втратить мільярди

ІГОР ЖДАНОВ

Як з брудною водою ледь не вилили дитину Або як зберегти вітчизняне виробництво засобів тактичної медицини

ВІТАЛІЙ ГЕРСАК

Коли добра воля держави дійде до добровольців?

РУСЛАН ГОРБЕНКО

Війна триває 10 років. Ми не маємо права про це забувати

СЕРГІЙ ТАРУТА

"Санкційний Рамштайн": як зупинити ракетний терор росіян?

ОЛЕКСАНДР КРАМАРЕНКО

Три запитання колишній очільниці Платінум банку

ВАДИМ ЧЕРНИШ

Сталий розвиток України: вибір між "пушкою" і "маслом"

СЕРГІЙ МАГЕРА

Екоцид світового масштабу: чи відповість Кремль за злочини проти довкілля

ОЛЕКСАНДР КРАМАРЕНКО

Гойдалки? Та це нормально, навіть закономірно для криптовалют

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА