Інтерфакс-Україна
18:17 29.05.2025

Фармацевти звертаються до президента із закликом захистити реформу та зберегти прозорі правила на ринку

2 хв читати
Фармацевти звертаються до президента із закликом захистити реформу та зберегти прозорі правила на ринку

Запроваджені державою заходи регулювання роздрібних цін на ліки призвели до зростання цін на всі препарати за винятком тих, що входять в перелік ТОП-100, а також до згортання програм лояльності, які розвивали аптечні заклади.

Про це йдеться у відкритому листі до президента України та представників державної влади, підписаному головами найбільших профільних фармацевтичних асоціацій, текст якого переданий агентству "Інтерфакс-Україна".

Його автори, зокрема, зазначають, що учасники фармринку висловлюють підтримку ключових реформ щодо зниження цін на ліки для населення, але наголошують на критичності збереження функціонування аптечної інфраструктури як стратегічної складової ланки системи охорони здоров’я.

Підписанти зазначають, що завдяки запровадженим заходам аптечні мережі опинилися під надмірним регуляторним тиском, що не торкнувся фармвиробників, які формують близько 72% вартості ліків.

"Запроваджені обмеження призвели до зупинки аптечних програм лояльності для пацієнтів, звуження асортименту та записів препаратів, підвищення роздрібних цін на ліки до максимально граничних, призупинення інвестування в навчання персоналу та відновлення аптечної інфраструктури", - заявляють підписанти.

Автори звернення зазначають, що заборона маркетингових договорів не дала очікуваного результату щодо вартості ліків, але "поставила під загрозу фінансову стійкість аптек". При цьому вони наголошують, що після трьох місяців узгодженої роботи всіх стейкхолдерів над проектом порядку надання маркетингових послуг на роздрібному фармринку фінальний варіант проєкту, представлений Міністерством охорони здоров'я, "враховує інтереси одного виробника й повністю суперечить узгодженій позиції учасників ринку".

Підписанти листа вимагають передбачити в остаточному варіанті порядку надання маркетингових послуг узгоджений учасниками ринку розмір маркетингових витрат в розмірі 12% від загального обсягу роздрібної реалізації, що забезпечить захист інтересів пацієнтів та прозорість ціноутворення.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Україна за 2 міс. має домовитися про збільшення квот, інакше у серпні-вересні агроекспорт в ЄС зупиниться

Майбутній обсяг квот може бути не такий, як у попередніх умовах лібералізації торгівлі, допускає Стефанішина

Уряд звернеться до Ради, якщо в 2-му півріччі буде потреба у збільшенні видатків на ЗСУ, - Шмигаль

Валютна лібералізація НБУ відповідатиме принципу "нові гроші – нові умови", обсяг старих зобов’язань завеликий

Капіталізація Tesla впала на $153 млрд через публічну сварку Маска з Трампом

НБУ фіксує спад чистого попиту на готівковий долар за незмінності попиту на євро

Прибуток видобувної галузі України у 2024р подвоївся за зростання виручки на 27,8% – дослідження

Єврокомісія оприлюднила обсяги квот на українську агропродукцію після завершення дії автономних торговельних заходів

BGV Group відновлює роботу заводів "Аерок" та продаж продукції під брендом Poriston

Експорт е/е у травні скоротився на 41%, імпорт виріс на 4% – DiXi Group

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА