21:58 25.03.2020

ВАКС перевів під домашній арешт обвинуваченого в заволодінні коштами "Повітряного експреса"

4 хв читати
ВАКС перевів під домашній арешт обвинуваченого в заволодінні коштами "Повітряного експреса"

Одного з обвинувачених у заволодінні коштами ДП "Нацпроект "Повітряний експрес" звільнено з-під варти і поміщено під домашній арешт за рішенням Вищого антикорупційного суду (ВАКС), повідомляють у Спеціалізованій антикорупційній прокуратурі (САП).

Як повідомляється на сторінці Спеціалізованої антикорупційної прокуратури (САП) у Facebook у середу, цей обвинувачений перебував під вартою з вересня 2016 року. Запобіжний захід з тримання під вартою на цілодобовий домашній арешт йому змінено згідно з постановою Вищого антикорупційного суду (ВАКС) від 17 березня 2020 року.

Водночас, за даними САП, з мотивами суду щодо утримання обвинуваченого під вартою погодилася після неодноразового перегляду і Апеляційна палата Вищого антикорупційного суду.

Разом із тим у прес-службі ВАКС повідомили, що судді прийняли рішення про переведення на домашній арешт, керуючись тими мотивами, що представник держобвинувачення не доклав зусиль для зменшення або усунення ризику впливу обвинуваченого на свідків, і обвинувачений повторно не робить імітацію психічного розладу з метою перешкоджання кримінальному провадженню, що відбувалося раніше.

У САП наголошують, що ця ж колегія суддів ВАКС з вересня 2019 р продовжувала утримання обвинуваченого під вартою, зазначаючи неможливість застосування інших заходів, і такі рішення неодноразово підтверджувалися апеляцією.

"Проте, 17 березня судді кардинально змінили свої погляди і на підставі документів, які до цього півроку ними ж визнавалися неналежними, звільнили особу під домашній арешт", - коментують в Спеціалізованій антикорупційній прокуратурі зміну запобіжного заходу.

У САП також звертають увагу на те, що згідно з нормами процесуального законодавства, виключно суд встановлює порядок судового засідання та визначає момент допиту свідків, з чого випливає, що відповідальність прокурора щодо не виклику свідків апріорі виключається.

"Наявність ризику впливу на свідків є підставою для застосування більш суворого запобіжного заходу, а не відповідальністю прокурора з його зменшення", - також звертають увагу в прокуратурі.

Кримінальне провадження з обвинувачення колишнього керівника ДП "Нацпроект "Повітряний експрес" і власника приватного підприємства в заволодінні та розтраті 127 млн грн, отриманих державою за кредитним договором від Експортно-імпортного банку Китаю для будівництва залізничного пасажирського сполучення між Міжнародним аеропортом "Бориспіль" і містом Києвом, перебуває на розгляді ВАКС. Нині триває судовий розгляд у встановленому постановою суду порядку дослідження доказів.

Як повідомлялося, в Україні тривалий час існував нереалізований національний проект "Повітряний експрес" - залізничне пасажирське сполучення Київ - міжнародний аеропорт "Бориспіль", будівництво інших інфраструктурних об'єктів Київського регіону". Для його реалізації в 2011 році під держгарантії було укладено кредитний договір з Експортно-імпортним банком Китаю на суму $372,3 млн. Генеральним підрядником для виконання робіт із будівництва "під ключ" було визначено CCEC.

У 2014 році тодішній міністр інфраструктури Максим Бурбак заявив в інтерв'ю "Фокусу", що Україна вже виплачує кредит за національним проектом "Повітряний експрес", при цьому не відомо, куди зникло близько $50 млн. Держінвестпроект тоді спростував цю заяву.

Водночас у грудні 2014 року в. о. заступника гендиректора аеропорту "Бориспіль" з операційної діяльності Антон Борисюк висловив сумнів у затребуваності початкового проекту залізничного сполучення між Києвом і аеропортом "Бориспіль", а у квітні того самого року на той час міністр інфраструктури Андрій Пивоварський назвав цей проект "економічно необґрунтованим". У червні 2015 року стало відомо про готовність України та Китаю обговорити можливість переспрямування кредитних коштів, передбачених для "Повітряного експреса", на інші проекти, а у березні 2016 року Мініфраструктури отримало згоду китайських партнерів на переформатування проекту "Повітряний експрес".

30 листопада 2018 року "Укрзалізниця" запустила залізничний експрес до аеропорту "Бориспіль" із плаваючим графіком від 21 до 30 рейсів на добу. Для цього до наявної залізничної інфраструктури було добудовано близько 4 км неелектрифікованої колії, включно із залізничною естакадою завдовжки 272 м над трасою M03 Київ-Харків. Було побудовано дві пасажирські платформи. Для експлуатації на напрямку Центральний київський залізничний вокзал - аеропорт "Бориспіль" "Укрзалізниця" відремонтувала п'ять закуплених раніше для роботи на інших напрямах рейкових автобусів виробництва Pesa Bydgoszcz SA.

Одного з учасників схеми заволодіння коштами державного підприємства тримали під вартою з 2 вересня 2016 року. Після цього суд неодноразово подовжував йому запобіжний захід. Обвинувальний акт перебуває на розгляді суду з 11 квітня 2017 року.

 

 

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

2,1 тис. закладів культури залишаються на тимчасово окупованих територіях із 2022 року

Під час атаки РФ на об'єкти "Нафтогазу" обійшлося без постраждалих і серйозних пошкоджень - Чернишов

Арка дружби народів у Києві належить до символіки російської імперської політики й підлягає повному демонтажу - УІНП

На Дніпропетровщині пошкоджено енергетичні об'єкти у трьох районах, поранені шестеро людей, серед них 5-річна дитина

Україна підписала зі США угоду про відтермінування виплат за держборгом

На Львівщині пошкоджено об'єкт критичної інфраструктури, два "кинджали" збити не вдалося - ОВА

Унаслідок атаки РФ пошкоджено енергетичну інфраструктуру в шести областях - Шмигаль

У Кіровоградській області збили 4 "шахеди"

Очільник МВС: Уночі та вранці атаковано 10 регіонів України, по меддопомогу звернулися 6 людей, серед них - дитина

В Івано-Франківській області атаковано об'єкт критичної інфраструктури, повітряні цілі збито, без жертв

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА