Учасники ринку продажу вживаних авто із США створюють асоціацію для участі в законодавчих змінах
Київ. 8 вересня. ІНТЕРФАКС-УКРАЇНА - Учасники ринку продажу та обслуговування вживаних автомобілів із США мають намір створити Українську асоціацію транспорту, обслуговування та ремонту, щоб брати участь у формуванні законодавчих змін на авторинку задля уникнення ініціатив, що створюють перешкоди для придбання недорогих авто і здорожчують їх.
"Ми плануємо зробити впливовий орган, який братиме участь у формуванні законопроектів, правок і доповнень, що стосуються автогалузі, в обговоренні з профільними міністерствами планованих змін законодавства, які можуть обмежити продаж авто", - повідомив керівник асоціації, співзасновник компанії "Колумб Трейд" Павло Казар’ян на прес-конференції в агентстві "Інтерфакс-Україна" у вівторок.
За словами юриста Романа Волошиина, основна мета асоціації - максимально спростити діяльність бізнесу і можливості покупцям з метою зменшення витрат на оформлення та придбання таких авто.
Він зазначив, що необхідність створення асоціації виникла після того, як учасникам авторинку вдалося добитися скасування планованої заборони імпорту в Україну автомобілів після ДТП, що міститься в проекті постанови уряду, розробленої МВС та оприлюдненої на його сайті.
Після громадського резонансу уряд вирішив відмовитися від цієї ідеї МВС, і нещодавно оприлюднений оновлений текст постанови про реєстрацію ТЗ уже не містить "скандальних положень" про заборону реєстрацій авто з позначкою про утилізацію, а також про необхідність обов'язкового перекладу супровідних документів державною мовою з апостилем.
Водночас, як зазначив співзасновник асоціації Володимир Ковель, з моменту оприлюднення постанови (лютий 2020 року) відбулися негативні зміни. Зокрема, згідно з проведеними ними опитуваннями, близько 72% потенційних клієнтів відмовилися від купівлі авто із США, щоб уникнути ризику, і переплатили від 30% за купівлю авто з Грузії та Європи або купили авто не в тому стані, як хотілося.
Крім того, зазначив він, служби таксі, що експлуатують гібриди та електрокари, недоотримали гроші інвесторів для закупівлі авто і розвитку напряму, було анульовано великі контракти на постачання запчастин із Китаю, США і Німеччини через ризик закриття напряму, деякі компанії закрилися, оскільки клієнти перестали укладати угоди через плутанину, а десятки СТО могли збанкрутіти через наявність великих кредитів під розвиток бізнесу.
"Коли ми об'єдналися для вирішення проблеми, створили петицію на сайті президента, яка набрала понад 18 тис. голосів, до нас приєдналося багато компаній, і ми були почуті державою. Ми зрозуміли, що необхідно створити асоціацію, яка братиме участь у розробці законодавчих змін з урахуванням побажань і бізнесу, і влади, тобто знайти компроміс", - зазначив Казар’ян.
За його словами, асоціація має намір об'єднати компанії з продажу вживаних авто із США, експедиторські та брокерські компанії, постачальників запчастин, СТО і локальних перевізників, а також транспортні компанії і служби таксі.
"Будь-який намір про зміни до законодавства впливає на бізнес, на цінову політику, і таких чуток на ринку його підприємці бояться навіть більше, ніж перевірок. Асоціація потрібна і для того, щоб якомога більше учасників ринку вивести на роботу "в білу" і роз'яснювати переваги такої роботи. Хочу, щоб за кілька років близько 85% компаній працювали відкрито", - зазначив Волошин.
За його словами, після оприлюднення проекту постанови попит на автомобілі із США в Україні впав через те, що люди не розуміли, чи варто зараз купувати, як переробляти документи, чи поставлять його на облік.
"Після того, як правки прибрали, відразу щодня відсоток покупок почав зростати на 5-10%, і ми вже вийшли на середньомісячні купівлі, ті, що були раніше", - зазначив він.
Відповідаючи на запитання про вплив на бізнес з продажу авто (з позначкою про утилізацію) із США ситуації з поширенням коронавірусу в цій країні та карантинних обмежень, Ковель зазначив, що, безумовно, після етапів обвалу цін на авто під утилізацію та спустошення ринку відбулося зростання цін, ускладнення логістики через тимчасовий карантин у портах.
"Проте наразі ситуація в США вирівнюється, і ціни повертаються до "доковідних". Тобто великого занепаду в цій сфері не було, і значно більше збитків принесли очікувані зміни законодавства", - резюмував Ковель.
Він нагадав, що з урахуванням щомісячних постачань близько 10 тис. авто із США до бюджету за рік надходить $327,8 млн, а загальний обсяг ринку авто із США з урахуванням усіх супутніх послуг становить $836,64 млн.
Серед автомобілів, які найбільше купують, він назвав складені в Мексиці Volkswagen Jetta та Passat, а також Ford Focus та Fusion.