Інтерфакс-Україна
09:51 25.11.2021

70% опитаних компаній, які надають сервісне обслуговування техніки по гарантії, відмовляють власникам сірої електроніки - дослідження

3 хв читати

70% опитаних компаній, що надають сервісне обслуговування техніки по гарантії, відмовляють власникам сірої електроніки, заявила  консультант GfK Тетяна Ситник під час прес-конференції на тему "Ринок електроніки в умовах COVID-19: обсяги ринку, рівень "сірості", очікування" у Києві у середу.

За її словами, в опитуванні GFK  щодо частки "сірого" імпорту на ринку України у пандемічні 2020-2021  року взяли участь  71 респондент, а саме імпортери електроніки в Україні, а також  дистрибьютори, виробники та продавці техніки тощо. Дослідження охоплювало 14 основних категорій техніки, на які припадає близько 80% продажів ПТЕ в Україні у вартісному вимірі за даними GfK.

Серед тих,  хто відповів на питання щодо  політики сервісного обслуговування по гарантії клієнта з товаром  із заниженням оподаткування, тільки 18% приймають таку техніку на обслуговування по гарантії. Ще 3% вказали, що таких ситуацій не буває, а 9% - відзначили «важко сказати»

Тетяна Ситник також відзначила, що імпортери техніки назвали звернення споживачів за сервісним обслуговуванням одним з важливих способів виявлення  продукції, ввезеної в Україну із порушенням митних правил. «За період з квітня 2020 по березень 2021 року 56% опитаних учасників ринку відповіли, що стикались з випадками виявлення товарів сірого імпорту. Ця цифра у 2019 році складала 94% (за даними подібного дослідження від GFK).

         Водночас цьогоріч зменшилася кількість тих учасників ринку електроніки, хто стикався із виявленням сірого імпорту внаслідок перевірки правоохоронних органів. «Це може свідчити про те, що такі перевірки не були у фокусі перевіряючих органів  за період дослідження», - вважає Тетяна Ситник.

Генеральний директор асоціації "Українські імпортери побутової електроніки" Софія Арасланова нагадала, що в Україні з 2017 року при продажі техніки з гарантійним талоном законом передбачене зобов’язання видавати фіскальний чек й   наголосила на необхідності посилення заходів у сфері контролю збоку держави, митного контролю, збереження фіскалізації для всіх без винятку суб'єктів підприємницької діяльності.

"Зростання частки схеми недостовірного декларування означає широкий фронт робіт для митних органів", - зазначила Софія Арасланова. Це загострює ризики нерівних умов роботи для учасників гадузі та ризки для споживачів, серед яких  невідповідність технічних характеристик такого товару та відмова обслуговування за гарантією в офіційних сервісних центрах.

За словами керівника юридичного департаменту ТОВ "Самсунг Електронікс Україна Компані" Євгена Школи, до їх сервісних центрів звертаються споживачі з вимогами забезпечити гарантійне обслуговування товарів, випущених для реалізації не в Україні та завезених із заниженням митної вартості, але там не можуть задовольнити ці прохання, бо обмежені в технічній частині.

- Для того, щоб конкурувати у таких умовах високої тінізації, нашій компанії доводиться пропонувати споживачам більше, ніж так званий сірий імпортер: додаткові сервісні програми, додаткові гарантії, офіційне обслуговування в авторизованих сервісних центрах, - сказав Євген Школа. – Ми відзначаємо тенденцію, що попит на офіційну техніку залишається стабільним, адже споживачі хочуть у майбутньому захистити свої права у разі неприємних випадків під час експлуатації техніки. Тому ми хотіли би від держави рівних прав для учасників ринка та споживачів, й у першу чергу - врегулювання діяльності онлайн-торговців, які є найбільшим каналом збуту неофіційної техніки в Україні.

За даними  GfK, оприлюднених під час конференції, загальний обсяг продажу побутової техніки та електроніки, ввезеної за "сірими" імпортними схемами у 2020 році (без належних митних процедур та повної сплати податків та зборів), знизився на 12% - майже до 18 млрд грн, або на 16% до загального обсягу продажу досліджуваних категорій.  Опитані експерти та учасники справді пояснюють зниження частки "сірого" імпорту обмеженнями міжнародних пересувань (33%), а також дефіцитом товарів (26%), та іями з боку виробників (25%).

ОСТАННЄ

Місцеві вибори під час війни неможливі, але влада має звітувати — учасники дискусії

Впровадження системи НАССР у закладах освіти — це питання безпеки дітей, а не формальності — думка експертів

Голова Асоціації малих міст України презентував національну платформу взаємодії громад, бізнесу та донорів "Супермаркет рішень"

Правники презентували Diplomatic Legal Hub — платформу правової підтримки для дипломатів, іноземних громадян та бізнесу

Урядовий законопроєкт 13683 обмежить доступ українців до репродуктивних технологій - експерти

Війна ускладнила взаємодію підприємств та закладів освіти у підготовці кадрів, ФРП реалізує проєкт вирішення проблеми

Оцінка українцями стану вітчизняної освіти поліпшилася у 2025 - соцопитування

Фільм "Діти у вогні" про українських дітей війни, яких вже зібрав 5 нагород, вперше покажуть в Україні

Дружина адвоката Глоби просить керівництво правоохоронних органів втрутитися в її конфлікт з колишнім чоловіком

Експерти з супроводу інвестицій та адвокати об’єдналися в Національну асоціацію лобістів України для просування інвестицій та захисту інтересів бізнесу

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА