Інтерфакс-Україна
09:51 25.11.2021

70% опитаних компаній, які надають сервісне обслуговування техніки по гарантії, відмовляють власникам сірої електроніки - дослідження

3 хв читати

70% опитаних компаній, що надають сервісне обслуговування техніки по гарантії, відмовляють власникам сірої електроніки, заявила  консультант GfK Тетяна Ситник під час прес-конференції на тему "Ринок електроніки в умовах COVID-19: обсяги ринку, рівень "сірості", очікування" у Києві у середу.

За її словами, в опитуванні GFK  щодо частки "сірого" імпорту на ринку України у пандемічні 2020-2021  року взяли участь  71 респондент, а саме імпортери електроніки в Україні, а також  дистрибьютори, виробники та продавці техніки тощо. Дослідження охоплювало 14 основних категорій техніки, на які припадає близько 80% продажів ПТЕ в Україні у вартісному вимірі за даними GfK.

Серед тих,  хто відповів на питання щодо  політики сервісного обслуговування по гарантії клієнта з товаром  із заниженням оподаткування, тільки 18% приймають таку техніку на обслуговування по гарантії. Ще 3% вказали, що таких ситуацій не буває, а 9% - відзначили «важко сказати»

Тетяна Ситник також відзначила, що імпортери техніки назвали звернення споживачів за сервісним обслуговуванням одним з важливих способів виявлення  продукції, ввезеної в Україну із порушенням митних правил. «За період з квітня 2020 по березень 2021 року 56% опитаних учасників ринку відповіли, що стикались з випадками виявлення товарів сірого імпорту. Ця цифра у 2019 році складала 94% (за даними подібного дослідження від GFK).

         Водночас цьогоріч зменшилася кількість тих учасників ринку електроніки, хто стикався із виявленням сірого імпорту внаслідок перевірки правоохоронних органів. «Це може свідчити про те, що такі перевірки не були у фокусі перевіряючих органів  за період дослідження», - вважає Тетяна Ситник.

Генеральний директор асоціації "Українські імпортери побутової електроніки" Софія Арасланова нагадала, що в Україні з 2017 року при продажі техніки з гарантійним талоном законом передбачене зобов’язання видавати фіскальний чек й   наголосила на необхідності посилення заходів у сфері контролю збоку держави, митного контролю, збереження фіскалізації для всіх без винятку суб'єктів підприємницької діяльності.

"Зростання частки схеми недостовірного декларування означає широкий фронт робіт для митних органів", - зазначила Софія Арасланова. Це загострює ризики нерівних умов роботи для учасників гадузі та ризки для споживачів, серед яких  невідповідність технічних характеристик такого товару та відмова обслуговування за гарантією в офіційних сервісних центрах.

За словами керівника юридичного департаменту ТОВ "Самсунг Електронікс Україна Компані" Євгена Школи, до їх сервісних центрів звертаються споживачі з вимогами забезпечити гарантійне обслуговування товарів, випущених для реалізації не в Україні та завезених із заниженням митної вартості, але там не можуть задовольнити ці прохання, бо обмежені в технічній частині.

- Для того, щоб конкурувати у таких умовах високої тінізації, нашій компанії доводиться пропонувати споживачам більше, ніж так званий сірий імпортер: додаткові сервісні програми, додаткові гарантії, офіційне обслуговування в авторизованих сервісних центрах, - сказав Євген Школа. – Ми відзначаємо тенденцію, що попит на офіційну техніку залишається стабільним, адже споживачі хочуть у майбутньому захистити свої права у разі неприємних випадків під час експлуатації техніки. Тому ми хотіли би від держави рівних прав для учасників ринка та споживачів, й у першу чергу - врегулювання діяльності онлайн-торговців, які є найбільшим каналом збуту неофіційної техніки в Україні.

За даними  GfK, оприлюднених під час конференції, загальний обсяг продажу побутової техніки та електроніки, ввезеної за "сірими" імпортними схемами у 2020 році (без належних митних процедур та повної сплати податків та зборів), знизився на 12% - майже до 18 млрд грн, або на 16% до загального обсягу продажу досліджуваних категорій.  Опитані експерти та учасники справді пояснюють зниження частки "сірого" імпорту обмеженнями міжнародних пересувань (33%), а також дефіцитом товарів (26%), та іями з боку виробників (25%).

ОСТАННЄ

Аспіранти заявляють про незаконність запровадження Міносвіти додаткових заліків та оскаржать їх в суді

Створення спецтрибуналу необхідне через прогалини у міжнародному правосудді, але воно стане символом епохи – аналітична доповідь

Замість спростування окремих елементів пропаганди треба створювати цілісну картину світу, де ворожі наративи втрачають сенс – дискусія про інформоборону

Авіакомпанія "Українські вертольоти" заявляє про чергову безпідставну інформатаку на компанію

В Україні є великі шанси на формування нової партії євроскептиків після війни - політолог

В України неможливий "грузинський сценарій" після виборів - аналітик

Позитивне ставлення до РФ засвідчують 3% українців, 10% вважають російський "мирний план" прийнятним – дослідження

Help оголосила про старт реєстрацій на фінансування гуманітарних проєктів "Німецька підтримка українським громадам"

Лише 2,2% українців перестали вживати електронні сигарети після заборони – соцопитування

Українці починають курити в середньому в 19,8 років – соцопитування

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА