11:39 12.02.2018

Право на маркування тортів знаком "КИЇВСЬКИЙ ТОРТ" на території України належить винятково Корпорації "Рошен"

5 хв читати
Право на маркування тортів знаком "КИЇВСЬКИЙ ТОРТ" на території України належить винятково Корпорації "Рошен"

З огляду на розгорнуту в соціальних мережах та ЗМІ масштабну дискусію щодо активних дій Корпорації "Рошен" із захисту прав на знак для товарів і послуг "Київський торт" в судових органах, та з метою усунення викривлень інформації щодо даного питання, які, на жаль, існують в публікаціях на сьогоднішній день, вважаємо за необхідне надати власні коментарі та повідомити наступне.

1. Рецептура і технологія виробництва торта "КИЇВСЬКИЙ" була створена більш ніж 60 років тому на Київській кондитерській фабриці імені Карла Маркса (зараз - ПрАТ "Київська кондитерська фабрика "Рошен"), яка у середині 90х років минулого століття разом із усіма правами на інтелектуальну власність перейшла у володіння Корпорації "Рошен".

Корпорація "Рошен" є власником серії торговельних марок "Київський торт", як словесних, так і комбінованих, що підтверджується рядом Свідоцтв України на знаки для товарів та послуг, виданих уповноваженими державними органами. Перша ж заявка на реєстрацію позначення "Київський торт" в Україні Київською кондитерською фабрикою імені Карла Маркса була подана ще у 1994 році. До того ж, рішенням Апеляційної палати Державної служби інтелектуальної власності України торговельна марка "Київський торт" визнана в Україні добре відомою відносно правонаступника Київської кондитерської фабрики імені Карла Маркса - ПрАТ "Київська кондитерська фабрика "Рошен". З текстом рішення можна ознайомитись на сайті Міністерства економічного розвитку і торгівлі України за посиланням http://www.me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=3a2730db-2759-455a-a6c1-3257ee6dc62c&title=2017.

Таким чином, право на маркування тортів знаком "КИЇВСЬКИЙ ТОРТ" на території України належить виключно Корпорації "Рошен".

2. Корпорації "Рошен" стало відомо, що українські споживачі зіштовхнулись із проблемою сплутування тортів під знаком "КИЇВСЬКИЙ ТОРТ", у результаті чого при придбанні тортів вони вводяться в оману відносно дійсного їх виробника.

В липні 2017 року Центром соціальних технологій "Соціополіс" було проведено соціологічне опитування з метою визначення ступеню схожості та рівня відомості серед споживачів знаку "КИЇВСЬКИЙ ТОРТ" виробництва Корпорації "Рошен" і продукції "ТОРТ "КИЇВСЬКИЙ" виробництва ПАТ "Київхліб"/ТОВ "Київський БКК".

За результатами опитування, стало відомо, що переважна більшість (72,1%) респондентів з числа тих, кому відоме позначення "КИЇВСЬКИЙ ТОРТ", вважають, що вказане позначення є торговельною маркою (брендом) одного з виробників тортів.

На думку переважної більшості (93,5%) респондентів з числа тих, хто вважає позначення "КИЇВСЬКИЙ ТОРТ" торговельною маркою (брендом) одного з виробників тортів, власником вказаної торговельної марки є "Кондитерська корпорація "РОШЕН".

Зокрема, 79,0% від загальної кількості опитаних вважають схожими упаковку продукції "КИЇВСЬКИЙ ТОРТ" виробництва  Корпорації "Рошен" та упаковку продукції "ТОРТ "КИЇВСЬКИЙ" виробництва ТОВ "Київський БКК".

3. Зважаючи на ситуацію із змішуванням продукції під позначенням "КИЇВСЬКИЙ ТОРТ", що виникла на ринку кондитерських виробів, у вересні 2017 року Корпорація "Рошен" подала до Господарського суду м. Києва позов проти ТОВ "Київський БКК" з вимогою припинити використання на упаковках тортів серії знаків "КИЇВСЬКИЙ ТОРТ" Корпорації "Рошен", адже така упаковка є схожою настільки, що її можна сплутати із знаками Корпорації "Рошен" та вводить споживачів в оману щодо особи виробника товарів.

Після отримання зазначеного позову, ТОВ "Київський БКК" одразу змінило зовнішній вигляд упаковки для торту "Київський'», тим самим, на нашу думку, висловило мовчазну згоду щодо схожості упаковок тортів.

Проте, зміна вказаної упаковки ще не гарантує, що права споживачів та Корпорації "Рошен" за рахунок імітації ПАТ "Київхліб"/ТОВ "Київський БКК" зовнішнього вигляду тортів під знаком "КИЇВСЬКИЙ ТОРТ" виробництва Корпорації "Рошен" не будуть порушуватись й надалі.

Оскільки існує велика кількість викривленої інформації, про нібито вже винесені судами рішення у даній справі, ми звертаємо увагу, що її розгляд на сьогоднішній день ще не завершений. Наступне судове засідання призначено на 04.07.2018 у зв’язку із намаганням ТОВ "Київський БКК" максимально затягнути розгляд справи за рахунок залучення третьої особи-нерезидента.

Повідомляємо, що Корпорація протягом багатьох років велику увагу приділяла охороні та захисту права інтелектуальної власності на торговельну марку "Київський торт", в той же час ТОВ "Київський БКК" та його попередник ПАТ "Київхліб" за 26 років незалежності України не спромігся подати жодної заявки на торговельну марку для охорони даного товару. Законодавство України надає правовласнику торговельної марки право позиватися до суду з метою заборони іншим особам використовувати позначення, що є ідентичними або схожими із раніше зареєстрованими торговельними марками. З урахуванням наявності великої кількості доказів в обґрунтування висунутих Корпорацією "Рошен" вимог, ми вважаємо за необхідне й надалі продовжувати захист прав на знак "КИЇВСЬКИЙ ТОРТ".

Оскільки справа має суспільний резонанс, про хід та результати її судового розгляду будемо повідомляти публічно.

Просимо представників преси та юридичної спільноти звертатися у разі необхідності отримати коментарі.

Інформаційна довідка:

За результатами рейтингу Global TOP-100 Candy Companies Roshen  входить  до ТОП-30 кращих виробників кондитерської продукції світу. До її складу входять Київська, Кременчуцька, дві Вінницькі кондитерські фабрики і Вінницький молочний завод (Україна); Клайпедська кондитерська фабрика (Литва) і фабрика BonbonettiChoco (Угорщина). Виробничу діяльність Липецької фабрики (РФ) було зупинено з 1 квітня 2017 року.

Під власним "СОЛОДКИМ ЗНАКОМ ЯКОСТІ" ROSHEN виробляє понад 350 найменувань високоякісних кондитерських виробів. В асортимент корпорації входять шоколадні та желейні цукерки, карамель, ірис, шоколадні плитки та батончики, печиво, вафлі, бісквітні рулети, тістечка та торти. Деякі з них не мають аналогів на ринку України.

У 2017 році Кондитерська Корпорація Roshen виплатила 1,592 млрд грн. податків та зборів до бюджету України. Нагадаємо, що у 2016 році корпорація сплатила 1,545 млрд грн податків, а 2015 році - 1,337 млрд грн.

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА