Інтерфакс-Україна
17:20 27.12.2024

Автор ІРИНА МАЗЕПА

Чи має споживач право на повернення коштів у закордонних інтернет магазинах?

4 хв читати
Чи має споживач право на повернення коштів у закордонних інтернет магазинах?

Ірина Мазепа, заступник начальника Управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в м. Києві

 

Все залежить від законодавства країни продавця

Більшість країн Європейського Союзу дотримуються Директиви ЄС про права споживачів, яка дає право повернути товар протягом 14 днів з моменту отримання товару без пояснення причин на повернення.

У Сполучених Штатах Америки права споживачів регулюються на рівні штатів, але часто продавці добровільно пропонують політику повернення.

В різних країнах правила можуть відрізнятися, дивлячись яка політика інтернет – магазину:

Багато великих міжнародних платформ (наприклад, Amazon, eBay, AliExpress, Answear, Temu, тощо) пропонують власні умови повернення, зазначені на сайті. До вчинення правочину і оформлення факту покупки, споживач обираючи товар на сайті і здійснюючи оплату, автоматично погоджується на ці умови. Тому при оформленні замовлення важливо уважно прочитати правила повернення, зазначені на сайті.

Порядок повернення товарів до закордонних інтернет – магазинів наступний:

  • В першу чергу, необхідно звернутися до продавця товару з письмовою заявою. Додатково можна подати звернення до платформи посередників, так як на великих платформах діють програми захисту покупців.
  • Дотримуйтеся інструкцій, які Вам нададуть.
  • Отримайте підтвердження на повернення – часто магазини видають спеціальний код чи етикетку на повернення.
  • Упакуйте товар у його оригінальну упаковку та додайте усі супровідні документи (розрахунковий документ: чек, інвойс, квитанцію, тощо).

 

У багатьох випадках витрати на доставку, пов’язані з поверненням товару несе споживач. У той час як при купівлі товарів у мережі Інтернет на території Україні, відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів», будь – які витрати, пов’язані з поверненням продукції, покладаються на продавця. Продавець повинен відшкодувати витрати споживача у зв’язку з поверненням продукції.

Але все одно варто перевірити і пересвідчитися, чи передбачає закордонний  інтернет–магазин безкоштовне повернення.

  • Відстежуйте відправлення, використовуючи службу доставки із відстеження вантажу, щоб мати підтвердження його отримання продавцем.
  • Після отримання товару, продавець має повернути грошові кошти протягом обумовленого терміну (зазвичай від 7 до 30 днів).
  • Використовуйте виключно захищені платіжні системи. Оплачуйте через PayPal, кредитні картки або інші системи, які передбачають можливість чарджбеку (поверненя коштів через банк у разі виникнення проблем із поверненням).
  • Документуйте увесь процес повернення, зберігайте розрахункові документи, електронне листування із продавцем, підтвердження замовлення та повернення).
  • Зверніться до платіжної системи, що була використання для оплати.

 

Однак існують певні і певні ризики для споживача при покупках у закордонних магазинах:

  • Можливість неотримання товару, так як товар може загубитися під час міжнародної доставки
  • Витрати на повернення, так як зворотна доставка може коштувати дорого, особливо якщо товар важкий або великогабаритний.
  • Відмова у поверненні, так як продавець може відмовити у поверненні, посилаючись на Закони іншої країни або умови політики компанії, інформацію про які було розміщено на сайті продавця.
  • Повернення товару може ускладнитися через інші податкові витрати або митні збори.

Рекомендації для безпечного online – шопінгу у закордонних інтернет магазинах:

  • Досліджуйте репутацію магазину. Обирайте лише перевірені магазини з позитивними відгуками про них.
  • Перевіряйте політику повернення. Уважно вивчайте правила та умови придбання продукції, порядок прийняття претензій від споживача та умови повернення товару до оформлення покупки.
  • Використовуйте міжнародні платформи. Платформи з програми захисту споживачів забезпечують додатковий рівень гарантій.
  • Не сплачуйте за всю вартість товару наперед, якщо інтернет магазин не перевірений і маловідомий. Уникайте повної оплати, якщо магазин не викликає довіри.
  • Замовляйте доставку з відстеженням посилки.

Дотримання цих рекомендацій допоможе мінімізувати ризики та забезпечити права споживачів під час покупок у закордонних інтернет – магазинах.

Державний нагляд (контроль) таких суб’єктів господарювання можливий на території України у разі якщо у закордонного online-майданчика (інтернет-магазину) є представництво на території України з фактичною адресою провадження господарської діяльності та найменуванням суб’єкта господарювання, зареєстрованого у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних   осіб-підприємців та громадських формувань).

Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів» вимоги споживача розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документу, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, - технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.

У разі порушення Ваших прав закордонним інтернет - магазином, якщо магазин не має представництва на території України і відмовляється в добровільному порядку повернути кошти споживач може звернутися до міжнародних організацій, які займаються захистом споживачів, наприклад таких як European Consumer Centre для покупок у Європейському Союзі.

ОСТАННЄ

ДАНИИЛ ГЕТМАНЦЕВ

ВВП Польщі перевищив 1 трильйон доларів: роль пенсійних накопичень у цьому успіху

ОЛЕКСАНДР ГАВВА

Як АТ "Оператор ринку" допомагає енергетикам зрозуміти логіку ринку електроенергії

ОЛЕКСАНДР КРАМАРЕНКО

Два інструменти фінансового суверенітету

ТАРАС ЛИЛИК

Як цифрові сервіси та конкуренція змінюють будівельну галузь

ВОЛОДИМИР ХАУСТОВ

Державна атестація української науки: що далі? Огляд та оцінка

ЛЮДМИЛА КРІПКА

Основні тези з аналізу Experts Club про ринок цементу України в останні роки

ІРИНА ЖДАНОВА

Мотивувати до вступу на інженерні спеціальності школа може, якщо?..

МИХАЙЛО ЦИМБАЛЮК

Освіта: інвестиції чи скорочення?

ВОЛОДИМИР КРЕЙДЕНКО

Шолом, що рятує життя і гроші: чому Україні потрібен новий стандарт безпеки для мотоциклістів

ОЛЕКСІЙ ШЕВЧУК

Адвокат ≠ клієнт. Чому закон про заборону ототожнення — це захист правосуддя, а не удар по свободі слова

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА