Інтерфакс-Україна
12:54 05.05.2020

Автор ОЛЕКСАНДР СОКОЛОВ

5 порад ресторанам, як організувати робочу і прибуткову доставку

4 хв читати
5 порад ресторанам, як організувати робочу і прибуткову доставку

Олександр Соколов, власник мережі онлайн ресторанів Smilefood, регіональний представник СУП в Одеській області

Після багатьох тижнів застою, після відчайдушних спроб перепрофілювати бізнес, після втрат і скорочень, представники сфери громадського харчування впевнені тепер лише в одному - влада не допоможе піднімати їх бізнес з колін.

Виходячи з прогнозів щодо виходу з карантину, повноцінне відкриття ресторанів і кафе стане одним з останніх етапів. А це значить, що попереду ще не один тиждень глибокого нок-дауну.

Доставка і робота на винос лише частково допомагають подолати кризу, адже, згідно з досліджень, клієнти гуглять доставку з улюблених ресторанів всього в 1,36 разів частіше, ніж рік тому. Сьогодні це просто шанс залишатися на плаву. Але, якщо робити доставку їжі не тимчасовою, а постійною частиною бізнесу, варто знати основні особливості. Ми «обкатували» їх всі 7 років роботи в цій сфері, набиваючи не тільки шишки, але і руку.

1. Упаковка

Один з найважливіших елементів. Примітивна пластикова коробка здатна вбити все враження від страви. Вона знецінює їжу, яка в ній знаходиться. Будь-якій бренд-менеджер підтвердить: упаковка - гігантська складова продажів. Подбайте про те, щоб по дорозі їжа в ній не втратила естетичний вигляд. Наприклад, щоб бургер не роз'їхався на інгредієнти, він повинен бути щільно стиснутий з усіх боків. Виключіть для доставки ті позиції з меню, які неможливо транспортувати без втрати зовнішнього вигляду. Ідеально якщо упаковка буде паперової і такою, що запам'ятовується. Так, наша коробка від піци знімається як в тортах - вгору, а не в бік. Це набагато зручніше, хоч і дорожче на 12-14%.

2. Логістика

Навіть найвідданіший клієнт може серйозно розсердитися, якщо буде чекати своє замовлення дві години. Тому ми ніколи не розміщуємо свої виробничі цехи в центрі міста, так як бути оперативними з цієї точки проблематично. Якщо вже так сталося, що ваш заклад розташовано в центрі, тоді не використовуйте автомобілі. Натомість ваші кур'єри повинні пересуватися на велосипедах, моторолерах або громадському транспорті. Але пам'ятайте, що двоколісний транспорт легше вкрасти. Це може статися в момент, поки кур'єр буде відносити замовлення клієнта. Якщо ж ми говоримо про мережу ресторанів, зручніше регулювати і перерозподіляти завантаження кожного окремого філіалу за допомогою CRM. Так ми це робимо в Одесі: коли система бачить, що якийсь філіал завантажений на 70%, то навіть якщо він не в зоні замовлення, вона направить замовлення саме йому, щоб не перевантажувати понад норми той, що завантажений на 100%. Адже перевантажений філіал буде довше готувати замовлення і в підсумку це позначиться на загальному часі.

3. Супровід замовлення

Навіть якщо штат співробітників не великий, для роботи доставки необхідна людина, яка буде уточнювати у клієнта потрібні палички звичайні або навчальні? Можливо подвійну порцію соусу? Де саме розташований вхід у двір будинку клієнта-з торця або тильної сторони? Розрахунок картою або готівкою? Після чого занесе дані замовлення в систему, позначить особливі побажання або наявність бонусної картки, а в наступний раз люб'язно запропонує на вибір новинки та позиції зі знижкою. Люди люблять, коли до них уважні. Ще один варіант - це чат-бот. Але він зручний не для всіх категорій споживачів.

4. Кур'єри

Кур'єри - це обличчя нашої компанії, так як в нашому випадку ці люди єдині, з ким клієнт контактує офлайн. Вони завжди люб'язні, завжди в доброму гуморі, приємно пахнуть і чисто одягнені в брендовану екіпіровку. І в той же час кожен з них здатний за дві секунди перекреслити роботу сотень людей в компанії, варто йому лише раз якось не дружелюбно поспілкуватися з клієнтом. Місія кур'єра схожа на місію офіціанта, але ще більш відповідальна. Пам'ятайте про це, призначаючи людей на цю позицію.

5. Меню

Додаткова вартість страв у закладі включає в себе атмосферу і обслуговування. Відповідно, страви на винос повинні бути дешевші. Залиште для доставки тільки найбільші хіти з меню або використовуйте АВС аналіз, щоб визначити маржинальні позиції. Віртуальна вітрина - сайт, а краще сайт + додаток - повинні бути яскравими і зручними. Дайте зрозуміти клієнтові, що у вас на кухні стерильно. Це зараз стане одним з найважливіших факторів.

Наостанок раджу не забувати, що люди користуються доставкою готової їжі, коли у них є гроші і немає часу. Зараз же ситуація з точністю до навпаки - у більшості мало грошей і багато часу.

ОСТАННЄ

ВОЛОДИМИР КРЕЙДЕНКО

Оренда без привілеїв: чому час повернути чесні правила користування державним та комунальним майном

ВАДИМ НЕПОСЕДОВ

Сучасні тренди та перспективи розвитку ринку торгової нерухомості України - UTG

ЄГОР ПЕРЕЛИГІН

Коли технології стають геополітичною зброєю

ДАНИИЛ ГЕТМАНЦЕВ

ВВП Польщі перевищив 1 трильйон доларів: роль пенсійних накопичень у цьому успіху

ОЛЕКСАНДР ГАВВА

Як АТ "Оператор ринку" допомагає енергетикам зрозуміти логіку ринку електроенергії

ОЛЕКСАНДР КРАМАРЕНКО

Два інструменти фінансового суверенітету

ТАРАС ЛИЛИК

Як цифрові сервіси та конкуренція змінюють будівельну галузь

ВОЛОДИМИР ХАУСТОВ

Державна атестація української науки: що далі? Огляд та оцінка

ЛЮДМИЛА КРІПКА

Основні тези з аналізу Experts Club про ринок цементу України в останні роки

ІРИНА ЖДАНОВА

Мотивувати до вступу на інженерні спеціальності школа може, якщо?..

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА